آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی او ام پی فینکس

 

 بازار کریپتوکارنسی یکی از جدیدترین روش‌های سرمایه‌گذاری و کسب درآمد طی چند سال اخیر است که در سراسر دنیا و همچنین ایران مخاطبان بسیاری را در گروه‌های سنی گوناگون به خود جذب کرده است. 

خرید و فروش ارز دیجیتال تنها از طریق صرافی‌های آنلاین امکان‌پذیر است. بنابراین برای انجام معاملات خرید و فروش رمزارزها می‌بایست ابتدا در یک صرافی ارز دیجیتال معتبر برای خود یک حساب کاربری ایجاد کنید. پس از آن می‌بایست کیف پول حساب کاربری خود را شارژ کنید تا امکان ثبت سفارش خرید یا فروش ارز دیجیتال برای شما فراهم شود. در ادامه این مطلب با آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال از صفر تا صد در صرافی دانش بنیان او ام پی فینکس با همراه باشید. 

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی 

در مرحله اول از آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال می‌بایست در یک صرافی رمزارزی ثبت نام کنید. تا به این لحظه صرافی‌‌های ایرانی و خارجی بسیاری برای معاملات ارزهای دیجیتال به وجود آمده‌اند و هر یک خدمات رمزارزی گوناگونی به کاربران خود ارائه می‌دهند. 

قبل از هر چیزی می‌بایست انتخاب کنید که می‌خواهید معاملات خرید و فروش ارز دیجتال را در یک صرافی ایرانی انجام دهید یا یک صرافی خارجی؟ برای پاسخ به این سوال می‌بایست با تفاوت‌ صرافی‌های ایرانی و خارجی آشنا شوید. 

به دلیل تحریم‌های وضع شده برای ایران در سطح بین‌الملل، اغلب صرافی‌های خارجی همچون بایننس و کوین‌بیس فعالیت کاربران ایرانی را ممنوع اعلام کرده‌اند. بنابراین با فعالیت در صرافی‌های خارجی همواره خطر بلوکه شدن دارایی، سرمایه شما را تهدید می‌کند. 

برخی کاربران به دلیل بالا بودن حجم معاملات در صرافی‌های خارجی ترجیح می‌دهند معاملات خرید و فروش خود را در این پلتفرم‌ها انجام دهند. اما نکته‌ای که می‌بایست به آن توجه داشته باشید این است که امنیت دارایی در حساب‌های آنلاین اولویت بسیار بالایی دارد. بنابراین بهتر است از صرافی‌های ایرانی معتبر برای انجام معاملات ارز دیجیتال استفاده کنید. 

صرافی آنلاین او ام پی فینکس یکی از معتبرترین پلتفرم‌های ایرانی برای معاملات ارز دیجیتال است که در حال حاضر از بیش از 100 رمزارز در دو بازار تومانی و تتری پشتیبانی می‌کند. دارایی کاربران در او ام پی فینکس درون کیف پول‌های سخت افزاری نگهداری شده و هیچ خطری مبنی یا هک یا از دست رفتن دارایی، سرمایه افراد را مورد تهدید قرار نمی‌دهد. 

برای خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی او ام پی فینکس کافیست از طریق وبسایت یا اپلیکیشن ثبت نام کرده و احراز هویت خود را تکمیل کنید. لازم به ذکر است که جدیدترین مطالب آموزشی، تحلیلی و  آخرین اخبار ارز دیجیتال در بلاگ او ام پی فینکس برای تمامی کاربران قابل دسترس است. 

 

صرافی ارز دیجیتال

شارژ حساب کاربری در صرافی ارز دیجیتال

در مرحله دوم آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال می‌بایست حساب کاربری خود را شارژ کنید تا بتوانید در بازارهای مختلف به ثبت سفارش و معامله بپردازید. کاربران در صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس می‌توانند حساب کاربری خود را از طریق واریز تومانی با درگاه پرداخت بانکی و واریز رمزارزی بر بستر بلاک‌چین شارژ کنند. 

خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی

در آخرین مرحله از آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال نوبت به ثبت سفارش و معامله می‌رسد. پس از شارژ حساب کاربری خود می‌توانید تمامی رمزارزهایی که در صرافی او ام پی فینکس لیست شده‌اند را بر پایه تومان یا تتر خرید و فروش کنید. صرافی او ام پی فینکس از 2 روش خرید ارز دیجیتال در قالب «معامله سریع» و «معامله در بازار» پشتیبانی می‌کند.

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال به روش معامله سریع 

 

خرید و فروش ارز دیجیتال

با استفاده از این قابلیت می‌توانید به سادگی رمزارز مورد نظر خود را به قیمت لحظه‌ای بازار او ام پی فینکس خرید و فروش کنید. برای مثال آموزش خرید و فروش تتر با استفاده از قابلیت «معامله سریع» در او ام پی فینکس به این صورت است: 

برای خرید ارز دیجیتال تتر کافیست در قسمت «پرداخت می‌کنم» گزینه تومان و در قسمت «دریافت می‌کنم» گزینه تتر را انتخاب کنید. اگر در کیف پول حساب کاربری خود ارز دیجیتال تتر داشته باشید و بخواهید آن را به صورت آنی به تومان تبدیل کنید نیز کافیست در قسمت «پرداخت می‌کنم» گزینه تتر و در قسمت «دریافت می‌کنم» گزینه تومان را انتخاب کنید. 

در نهایت پس از مشخص کردن مقادیر تبدیلی می‌بایست روی دکمه «تبدیل» بزنید. به این ترتیب معامله شما به صورت آنی به قیمت سر خط بازار او ام پی فینکس انجام شده و جزئیات آن در قسمت «تاریخچه سفارشات» قابل مشاهده است. 

در صورت تمایل به آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال با گوشی و کار با اپلیکیشن صرافی او ام پی فینکس نیز کافیست وارد صفحه «معامله» شوید و سربرگ «تبدیل سریع» را انتخاب کنید. 

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال به روش معامله در بازار

 

فروش ارز دیجیتال

اگر می‌خواهید سفارش‌های خرید و فروش ارز دیجیتال را به شیوه‌ای دقیق‌تر و حرفه‌ای‌تر ثبت کنید، می‌توانید وارد بازار معاملات او ام پی فینکس شوید. 

در این صفحه نمودار لحظه‌ای قیمت ارز دیجیتال قابل مشاهده بوده و می‌توانید به طور همزمان به نمودار تریدینگ ویو و نمودار عمق بازار او ام پی فینکس نیز دسترسی داشته باشید. همچنین امکان استفاده از ابزارهای تحلیل تکنیکال و اندیکاتورها نیز در این قسمت فراهم شده‌است. 

در بازار معاملات صرافی او ام پی فینکس می‌توانید تابلو سفارشات را نیز مشاهده کرده و به صورت کاملا حرفه‌ای به 4 روش سفارش بازار (Market)، سفارش محدود (Limit)، سفارش حد ضرر (Stop Limit) و سفارش حد ضرر با قیمت بازار (Stop Market) معاملات خرید یا فروش ارز دیجیتال مورد نظر خود را ثبت کنید. 

همچنین لازم به ذکر است که تمامی معاملات در بازار معاملات صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس به صورت همتا به همتا (P2P) انجام می‌شود. 

کیف پول ارز دریجیتال در صرافی او ام پی فینکس

علاوه‌بر خرید و فروش ارز دیجیتال، امکان نگهداری آن‌ها نیز در صرافی او ام پی فینکس نیز فراهم شده است. پلتفرم او ام پی فینکس بالاترین استانداردهای امنیتی را در نگهداری دارایی کاربران به کار گرفته و از کیف پول‌های آفلاین برای ذخیره رمزارزها استفاده می‌کند. 

از سوی دیگر هر کاربر در او ام پی فینکس دارای آدرس ولت‌های اختصاصی برای واریز رمزارز است. به بیان دیگر آدرس واریز رمزارزهای گوناگون در او ام پی فینکس برای هر کاربر، فقط به خود آن کاربر تعلق داشته و هر حساب کاربری دارای آدرس کیف پول اختصاصی می‌باشد. 

بنابراین پس از خرید ارز دیجیتال در صرافی او ام پی فینکس می‌توانید با خاطر آسوده آن را در کیف پول حساب کاربری خود ذخیره کرده و تا هر زمان که می‌خواهید نگهداری کنید. 

در صورت تمایل به انتقال رمزارز به سایر صرافی‌ها یا کیف پول‌های نرم افزاری نیز می‌توانید وارد قسمت «برداشت رمزارز» در حساب کاربری خود شوید و رمزارز مورد نظرتان را بر بستر بلاک‌چین انتقال دهید.

در صورت وجود هر گونه سوال پیرامون نحوه ثبت نام، واریز تومانی یا رمزارزی و نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال می‌توانید به صورت بیست و چهار ساعته و در تمام روزهای هفته از طریق چت آنلاین وبسایت و اپلیکیشن و همچنین تماس تلفنی با واحد پشتیبانی صرافی او ام پی فینکس در ارتباط باشید.

کدخبر: 924995 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟