۲۰ هزار اقامتگاه برای سفرهای تابستانی مردم در جاباما قابل رزرو است

جاباما که یکی از پلتفرم‌های فعال رزرو آنلاین اقامتگاه در ایران است، ماه گذشته در نخستین گزارش تخصصی خود، اعلام کرد که کاربرانش می‌توانند از بیش از ۱۸ هزار اقامتگاه فعال استفاده کنند. اما طبق اعلام مدیران این پلتفرم اکنون این عدد به بیش از ۲۰ هزار اقامتگاه رسیده است.

نکته جالب توجه اینجاست که طبق گزارش‌ها این مقدار در مقایسه با سال گذشته، بیش از ۱۵۰ درصد رشد داشته است.

در حالی که طبق آخرین بررسی‌ها سهم بازار آنلاین از رزرو اقامتگاه‌های غیرهتلی فقط ۷ درصد است و در این بازار پلتفرم جاباما در مدت کوتاهی رشد مطلوبی داشته است.

اقامتگاه‌های غیرهتلی در سال‌های اخیر به عنوان یکی از مقرون‌به‌صرفه ترین امکان‌های سفر برای مردم شناخته شده‌اند.

اما جاباما در گزارش سال خود اعلام کرد که به دلایل وضعیت اقتصادی، امکان سفر هنوز برای ۴۰ درصد مردم فراهم نیست.

از طرفی اعلام شده است که اندازه بازار اقامتگاه‌های حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان تخمین زده شده است و از این بازار همچنان حدود ۹۳ درصد حجم مبادلات مالی برای رزرو اقامتگاه به شیوه‌های سنتی ادامه دارد.

در این میان رشد تعداد اقامتگاه‌های غیرهتلی قابل رزرو در یکی از بازیگران مهم پلتفرم‌های استارتاپی گردشگری، موجب افزایش تنوع و امکان انتخاب انواع اقامتگاه از طریق آنلاین می‌شود.

به نظر می‌رسد جذب کاربران با سلایق مختلف از این مسیر، به خوبی توسعه پیدا کرده است. اتفاقی که پلتفرم‌هایی شبیه جاباما به‌ویژه در طول دو سال گذشته به خوبی در آن ایفای نقش کرده‌اند.

جاباما اکنون از امکان رزرو هتل‌های ممتاز گرفته تا امکان استفاده از ظرفیت‌های بومگردی‌های سنتی در کوچک‌ترین روستاها را به مجموع تنوع اقامتگاه‌های خود اضافه کرده است.

آمارها نشان می‌دهد اندازه سود ناخالص بازار اقامتگاه‌های ایران هم ۲۷۰۰ میلیارد تومان برآورد شده و متوسط ارزش هر سفارش (رزرو) ۲.۵ میلیون تومان است. 

همچنین بیش از ۱۰۰ هزار اقامتگاه در سراسر ایران وجود دارند که متعلق به ۵۰ هزار نفر به عنوان میزبان هستند.

آمارها نشان می‌دهد برای هر رزو یا سفر به صورت متوسط ۳ نفر از این اقامتگاه‌ها استفاده می‌کنند.

طبق گزارش جاباما، در حدود یک سال، تعداد کل کاربران فعال جاباما به بیش از ۲.۳ میلیون نفر رسیده و این عدد در مقایسه با سال گذشته ۲۲۳ درصد رشد داشته است. داده‌های موجود در بخش کاربران گزارش جاباما نشان می‌دهد که بیش از ۵۰ درصد از کاربران جاباما ساکن تهران هستند که به مناطق مختلفی از ایران سفر می‌کنند.

 

کدخبر: 922507 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟