نمایشگر لمسی و کاربردهای آن چیست؟

 

در حال حاضر تعداد زیادی از دستگاه‌های محاسباتی مدرن به همراه مانیتور لمسی عرضه می‌شوند. به طور معمول این تجهیزات فوق‌العاده کارآمد شامل حسگرها، کنترل‌کننده‌ها و برخی نرم‌افزارهای مرتبط هستند که در کنار یکدیگر عمل دریافت و ارسال و اعمال واکنش‌های لمسی را به انجام می‌رسانند. بخش زیر شرحی از انواع نمایشگرهای لمسی و کاربردهای آن می‌باشد که توسط تیم پرواستور فراهم گردیده است.

مزایای خرید مانیتور لمسی

این روزها شاهد افزایش بکارگیری از نمایشگرهای لمسی در حوزه‌های مختلف هستیم. البته این استقبال هم بی‌علت نیست و مجموعه‌ای از مزایا و امتیازاتی که این تکنولوژی در اختیار ما می‌گذارد، این روند را تسریع بخشیده‌اند. بسیاری از مراکز اداری و تجاری، سازمان‌های دولتی، موزه‌ها، مراکز درمانی از قبیل بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی، دانشگاه‌ها و مدارس، رستوران‌ها، فروشگاه‌های بزرگ و کوچک، ایستگاه‌های مترو، فرودگاه‌ها و ده‌ها موارد دیگر، امروزه از مانیتورهای لمسی بهره می‌گیرند. اگر چه ممکن است هر کدام از این مکان‌ها، از نوع خاصی از صفحات لمسی استفاده نمایند و اهداف متفاوتی را دنبال کنند اما، در واقع مزایای بیشمار این تکنولوژی آنها را ترغیب کرده است. از این رو قصد داریم تا برخی از مهمترین مزایای خرید نمایشگر لمسی را شرح دهیم.

رابط جذاب‌تر

یک مانیتور لمسی مطمئنا رابط جذاب‌تری به نسبت مانیتورهای معمولی در اختیار دارد. تصور کنید انواع کسب و کارها با بهره‌گیری از این تکنولوژی راهنمای دیجیتال و یا هر محتوای دیگری را که با زمینه کاری آنها مرتبط است، به صورت لمسی به مشتریان ارائه دهند. نرم‌افزارهایی چون: راه‌یابی، نمایش تغییرات جوی، ترافیک محلی و یا دریافت گزارش‌‌های بورس و غیره را در نظر بگیرید، بدون شک یک رابط لمسی می‌تواند افراد را به استفاده از برنامه‌هایی از این دست ترغیب نماید.

خرید نمایشگر لمسی

رشد سطح خدمات‌دهی

با توجه به سهولت استفاده و رابط کاربری جذاب مانیتورهای لمسی، افزودن استند تبلیغاتی و یا خدماتی در سراسر محیط کاری می‌تواند به رشد و ارتقای کسب و کار کمک شایانی نماید. برای نمونه وجود یک نمایشگر لمسی در سالن مراکز درمانی نقش مهمی ایفاء کرده و موجبات رفاه مراجعه‌کنندگان را فراهم خواهد کرد.

عملکرد سریع‌تر

بکارگیری مانیتورهای لمسی می‌تواند سرعت عملکرد فعالیت‌های تجاری و کاری شما را نیز افزایش دهد. در واقع کاربران با این پنل‌ها، تا 20 درصد امور رایانه‌ای خود را سریع‌تر انجام می‌دهند. علاوه بر مواردی که در بالا ذکر شد، Interactive Touch Screen دارای مزایای دیگری هم هستند. تنوع کاربرد، نگهداری آسان‌تر و امکان استفاده در محیط‌های بیرونی، بخشی از این مزایا بشمار می‌روند. برخی از این مانیتورها به منظور قرار‌گیری در فضاهای بیرونی طراحی شده‌اند و حتی در معرض شرایط آب و هوایی نامساعد، همچنان می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

مانیتور تاچ اسکرین و کاربرد آن

نمایشگر لمسی تجاری

از نمایشگرهای لمسی می‌توان در واحد‌های تجاری، جهت بهبود خدمات فروش و یا ارائه سایر خدمات استفاده کرد. فروشگاه‌های شلوغ و یا حتی رستوران‌ها و هتل‌ها و بسیاری از مشاغل دیگر، همه محل مناسبی برای تعبیه صفحات لمسی هستند. بدین ترتیب مشتریان می‌توانند سریع‌تر و جذاب‌تر سفارشات خود را بررسی و انتخاب کنند و یا خدمات مورد نیاز خود را ارزیابی نمایند.

علاوه بر این کارکنان مشاغل هم سریع‌تر از معمول امور کاری خود را پردازش می‌کنند. به ویژه در خرده‌فروشی‌ها و یا پایانه‌های مسافربری هوایی و زمینی که این روزها تماما به صورت دیجیتالی انجام می‌شود، وجود مانیتور تاچ اسکرین می‌تواند سرعت عملکرد آنها را بهبود بخشد. نه تنها سریع‌تر بلکه بدون نیاز به آموزش و به مراتب آسان‌تر از تجهیزات غیر لمسی، می‌توانند اطلاعات را وارد کرده، سفارش‌ها را ثبت کنند و سیستم‌های رزرو را به‌روز‌رسانی نمایند.

مانیتور تاچ اسکرین

مانیتور تاچ نمایشگاهی تبلیغاتی

شیوه‌های تبلیغ و برندسازی هم با پیشرفت فناوری تغییر کرده است. صفحات لمسی گزینه‌های بسیار ایده‌آلی برای اهداف تبلیغاتی محسوب می‌شوند. با ایجاد یک فضای تعاملی و قابل سفارشی، این نمایشگرها سهم زیادی در پررنگ کردن محصولات جدید و اطلاع‌رسانی در مورد آن‌ها خواهند داشت. تصور کنید یک کالای اضافه شده به سبد تولیدی کارخانجات، از طریق مانیتور لمسی تبلیغاتی به طور کامل در اختیار بینندگان و مشتریان قرار بگیرید. هر کاربر به راحتی می‌تواند آن را بررسی کرده و داده‌های مرتبط با آن نظیر: نوع، ساختار، قیمت فروش و گزینه‌های سفارش را در کمترین زمان به دست آورد. چنین رویکردی بدون شک راندمان بیشتری را برای کارفرمایان و تولید‌کنندگان به ارمغان می‌آورد.

مانیتور لمسی اتاق جلسه

سیستم‌های کنترل و اتوماسیون نیز از می‌توانند از مزایای فراوان نمایشگرهای لمسی بهره‌مند شوند. برخورداری از یک رابط کاربری گرافیکی اپراتورها را قادر می‌سازد تا عملیات‌های پیچیده نظارتی و کنترلی خود را در کمترین زمان ممکن و با چند لمس بر روی صفحه به اتمام برسانند. امروزه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی متعددی از نمایشگرهای لمسی استفاده می‌کنند و محیط خود را به یک فضای مدرن تبدیل کرده‌اند. بیماران به راحتی و سریعا داده‌های مورد نیاز را جستجو می‌کنند، اطلاعات خود را وارد می‌کنند، سوابق بیمه‌ای را مشاهده می‌کنند و حتی پرداخت‌های خود را از آن طریق انجام می‌دهند. ارگان‌های دولتی و یا شرکت‌های مهندسی با این تجهیزات بهره‌وری را افزایش داده و به سیستم‌های نوین جهانی می‌پیوندند. سالن‌های کنفرانس ادارات و سازمان‌ها به SmartBoard تجهیز می‌شوند که تعامل و همکاری بین اعضاء را آسان‌تر می‌کند و ارتباطات جهانی را تنها با چند لمس ممکن می‌سازد.

نمایشگر تاچ کلاسی آموزشی

مانیتورهای لمسی در سیستم‌های آموزشی هم نفوذ کرده و نظام آموزشی را به طور شگفت‌انگیزی تحت تاثیر قرار داده‌اند. از آنجا که تکنولوژی در سرتاسر زندگی روزمره ما ریشه کرده، فرزندان و جوانان ما هم شدیدا با آن عجین شده‌اند. به همین دلیل این روزها بسیاری از کشورهای پیشتاز به جای جدا کردن دانش‌آموزان و دانشجویان از گوشی‌های هوشمند، صفحات لمسی را به کلاس‌های درس آورده و فرایند یادگیری را به شکل جذاب‌تری تبدیل کرده‌اند. بنابراین شاگردان با کنجکاوی بیشتری درس‌های آموزگار را دنبال می‌کنند و موفقیت‌های بیشتری را کسب می‌کنند. از طرفی وجود یک مانیتور لمسی کلاسی به غیر از محتواهای رسانه‌ای و سرگرم‌کننده‌ای که در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهد، باعث ایجاد همکاری بیشتر میان آنها خواهد شد.

یک مانیتور لمسی کلاسی

 

بهترین مرجع قیمت نمایشگر لمسی پرو استور

به طور قطع فشار دادن آیکون‌های روی صفحه، کشیدن و رها کردن آنها با دست، به مراتب راحت‌تر از استفاده از موس و یا کیبورد است. از سوی دیگر این کار مستلزم آموزش تخصصی نیست و هر فردی می‌تواند با صرف کمترین زمان با این سیستم آشنا شود و از آن استفاده کند. نمایشگرهای لمسی به نسبت رابط‌های قدیمی همچون: صفحه کلید و موس، تجربه بهتری برای کاربران محسوب می‌شوند. علاوه بر این در زمان هم صرفه‌جوبی شده و راندمان افزایش می‌یابد.

در واقع می‌توان صفحات لمسی را در اندازه‌های کوچک تهیه کرد تا در آسانسورها بکار برد و یا مانیتورهای بزرگ مانند نمایشگر لمسی جی پلاس را خریداری نمود که در سطح نمایشگاه‌ها و سازمان‌های اداری قرار داد. به جرات می‌توان گفت که امروزه هیچ محدودیتی برای استفاده و خرید مانیتور لمسی وجود ندارد. شما می‌توانید به سادگی مدل مناسب را انتخاب کنید و با نرم‌افزارهای سفارشی امور کاری خود را بهبود ببخشید. همکاران ما در پرواستور آماده هستند تا در خصوص نمایشگرهای لمسی راهنمایی بیشتری در اختیار شما قرار دهند. تنها کافی است با شماره 52472000 تماس حاصل فرمایید.

 

کدخبر: 919632 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟