راهنمای خرید کابل لایتینیگ

 

به همین دلیل زمانی که برای خرید به بازار سر می‌زنید، با مدل‌های بسیار متنوعی روبرو می‌شوید. این تنوع انتخاب را برای شما سخت‌تر می‌کند.

برای این که در مرحله انتخاب کمتر دچار تردید شوید، نگاهی به ادامه مطلب داشته باشید. ما در راهنمای خرید کابل لایتنینگ به 8 نکته اشاره می‌کنیم که برای انتخاب بهتر به شما کمک می‌کنند.

اصل‌بودن؛ مهم‌ترین نکته برای خرید کابل لایتنینگ

مسلما در بین انواع کابل لایتنینگ موجود، بهترین گزینه، کابل اصلی اپل است. در نظر داشته باشید که کابل‌های اصلی توسط شرکت‌های مختلف؛ اما زیر نظر اپل هم تولید می‌شوند. روی محصولات این شرکت‌ها عبارت MFI باید درج شده باشد که نشان از تایید شرکت اپل دارد. در واقع،MFI  مخفف made for iphone/ipod/ipad و مجوز اپل برای شرکت‌های تولیدکننده است.

به علاوه، می‌تونید از طریق نام کشور و شماره سریالی هم که روی کابل درج شده، اصالت محصول را بررسی کنید. کابل‌های اصلی معمولا در کشور کالیفرنیا تولید می‌شوند. با این حال، شرکت‌هایی هم در کشور ویتنام، چین و برزیل مشغول به فعالیت هستند که کابل‌های اصل را زیر نظر اپل مونتاژ می‌کنند. روی محصولات این شرکت‌ها عباراتی مثل:

Designed by Apple in California

Assembled in China

Assembled in Vietnam

Indústria Brasileira

نوشته می‌شود.

در کل باید بگوییم که تشخیص اصل‌ یا تقلبی‌بودن کابل لایتنینگ کار بسیار سختی است. به نظر می‌رسد مطمئن‌ترین راه برای این که گرفتار یک کابل تقلبی نشوید، خرید از فروشگاه‌های معتبری مثل جانبی است.

راهنمای خرید کابل لایتنینگ

انتخاب بهترین برند در راهنمای خرید کابل لایتنینگ

علاوه بر کابل‌های اصلی لایتنینگ که با برند apple به بازار عرضه شده‌اند؛ این کابل‌ها با برندهای مختلف دیگری هم در بازار دیده می‌شوند. مسلما محصولات این برندها تحت شرایط مختلفی تولید شده‌اند و در نتیجه کیفیت متفاوتی دارند. در این میان، بعضی از برندها حتی کابل‌هایی با کیفیت بالاتر از محصول اصلی هم عرضه کرده‌اند. این برندها برای تولید کابل‌ لایتنینگ تمام استانداردهای لازم را در نظر گرفته‌اند. پس می‌توان با اطمینان خاطر برای خرید آن‌ها اقدام کرد.

از جمله برندهایی که کیفیت کابل‌های لایتنینگ آن‌ها ثابت شده است، می‌توان به: بیسوس، مک دودو، رسی، انکر و غیره اشاره کرد. پس اگر به هر دلیلی نتوانستید از محصولات اصلی خرید کنید، حتما به سراغ کابل‌هایی تولیدشده توسط برندهای معتبر بروید.

تعیین نوع کابل لایتنینگ برای خرید

کابل‌های لایتنینگ در دو نوع ارائه می‌شوند:

کابل لایتنینگ به USB

کابل لایتنینگ به USB-C یا همان تایپ سی.

کابل لایتنینگ به USB از یک طرف کانکتور USB Type-A دارد و از طرف دیگر یک کانکتور لایتنینگ. این کابل برای اتصال به آداپتورهایی مناسب است که درگاه USB Type-A دارند.

در مقابل، کابل لایتنینگ به تایپ سی، یک کانکتور از نوع لایتنینگ و یک کانکتور از نوع تایپ سی دارد. این نوع کابل جدیدتر است و برای اتصال به آداپتورهایی که درگاه USB-C دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. در هنگام خرید کابل لایتنینگ باید با توجه به درگاه آداپتور شارژ نوع مناسب خود را انتخاب کنید.

جالب است بدانید که محصولات جدید اپل مثل iPad Pro هم به درگاه USB-C مجهز شده‌اند. برای شارژ این محصولات می‌توانید از کابل‌های دو سرتایپ سی استفاده کنید.

نکات مهم خرید کابل لایتنینگ

پشتیبانی از قابلیت انتقال داده؛ از نکات مهم خرید کابل لایتنینگ

در نظر داشته باشید که بعضی از کابل‌های لایتینگ فقط قادر به انتقال جریان برق هستند. بنابراین، تنها برای شارژکردن دستگاه کاربرد دارند. نمی‌توانید از این کابل‌ها برای اتصال آیفون یا آیپد به لپ‌تاپ استفاده کنید. پس اگر نیاز دارید که عکس‌ها، فیلم‌ها و داده‌های خود را هم با کابل شارژ منتقل کنید، حتما کابلی بخرید که از قابلیت انتقال داده پشتیبانی می‌کند.

سرعت شارژ کابل لایتنینگ؛ از نکات مهم خرید کابل آیفون

کابل‌های لایتنینگ با سرعت‌های متفاوتی می‌توانند جریان برق را عبور دهند. بنابراین، سرعت و مدت زمان شارژ گوشی شما را تعیین می‌کنند. هرچه میزان آمپر این کابل‌ها بیشتر باشد، دستگاه را در مدت زمان کوتاه‌تری شارژ می‌کنند. بنابراین، در هنگام خرید حتما به آمپر کابل دقت کنید. هم‌چنین، اگر آیفون 8 یا جدیدتر دارید که از قابلیت فست شارژ پشتیبانی می‌کند، باید حتما کابلی را بخرید که با این قابلیت سازگاری داشته باشد.

بررسی طول کابل در راهنمای خرید شارژر لایتنینگ

نکته دیگری که باید در هنگام خرید کابل لایتنینگ در نظر بگیرید، طول کابل است. کابل‌های لایتنینگ در طول‌های مختلف از 0.5 متر تا 2 متر عرضه شده‌اند. شما باید با توجه به نیاز خود مناسب‌ترین طول را برای کابل انتخاب کنید.

درنظر گرفتن جنس و مقاومت کابل لایتنینگ

کابل‌های لایتنینگ موجود در بازار با جنس‌ها و طراحی‌های مختلفی تولید شده‌اند. معمولا کابل‌های ارزان‌تر جنس خوبی ندارند و خیلی زود دچار مشکل می‌شوند. در مقابل کابل‌هایی هم هستند که حتی از محصول اصلی هم کیفیت بالاتر و طول عمر بیشتری دارند. اگر شما هم به دنبال، بهترین‌ها هستید، باید به سراغ کابل‌هایی بروید که از جنس نایلون مقاوم و به شکل بافته شده تولید شده‌اند. این کابل‌ها در برابر سایش، پارگی و کشیدگی مقاومت بسیار بالایی دارند.

به علاوه، جنسی هم که برای ساخت کانکتور استفاده شده است، باید دوام داشته باشد. محل اتصال کانکتور به کابل هم از نقاط حساسی است که اگر انعطاف لازم را نداشته باشد، خیلی زود دچار از هم گسیختگی خواهد شد. دقت داشته باشید که در کابل موردنظر شما هم باید محل اتصال کانکتور به کابل منعطف و در عین حال مقاوم باشد. اگر تشخیص جنس و کیفیت کابل برای شما دشوار به نظر می‌رسد، باید به سراغ محصولاتی بروید که گارانتی چندین ساله دارند.

استانداردهای امنیتی در راهنمای خرید کابل لایتنینگ

بررسی استانداردهای امنیتی در راهنمای خرید کابل لایتنینگ

یک کابل شارژ لایتنینگ معتبر باید استانداردهای امنیتی لازم را داشته باشد. این کابل از انتقال نوسانات ولتاژی، اتصالات کوتاه و غیره جلوگیری می‌کند. به علاوه، هنگامی که ظرفیت باتری آیفون شما تکمیل می‌شود، به صورت خودکار عبور جریان را قطع خواهد کرد. به این ترتیب از باتری آیفون یا آیپد عزیز شما در برابر آسیب محافظت می‌کند.

قیمت خرید کابل لایتنینگ

در راهنمای خرید کابل لایتنینگ به نکاتی اشاره کردیم که باید برای این کار در نظر بگیرید. با خواندن این نکات می‌توانید یک انتخاب بهتری داشته باشید. در آخر یادآوری می‌کنیم که اگرچه قیمت بالا همیشه نشان از کیفیت کابل نیست؛ اما خرید کابل‌های لایتنینگ بسیار ارزان هم معقول به نظر نمی‌رسد. بهتر است که به دنبال تعادلی بین قیمت و کیفیت باشید. به علاوه، برای اطمینان بیشتر فقط از فروشگاه‌هایی مانند جانبی خرید کنید که اصالت و سلامت محصولات خود را تضمین می‌کنند.

 

کدخبر: 919282 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟