زیپاد، اپلیکیشن جدید بانک پاسارگاد

 

یکی از خدمات مهم و منحصربه‌فرد اپلیکیشن زیپاد، ایجاد حساب برای کودکان و نوجوانان است. خانواده‌ها می‌توانند از طریق این اپلیکیشن به‌آسانی از خدمات بانکداری کودک استفاده کنند.

با استفاده از خدمات زیپاد که با امکان بهره‌برداری ویژه در شهر هوشمند کیدزی ارائه شده است، کودکان و نوجوانان می‌توانند استقلال مالی را تجربه کنند و در عین حال والدین نیز می‌توانند بر تراکنش‌های مالی، نحوه خرج‌کردن و پس‌انداز منابع مالی فرزندانشان نظارت داشته باشند. ارائه اپلیکیشن زیپاد در واقع قدمی بزرگ از سمت بانک پاسارگاد به سوی فرهنگسازی سواد مالی نیز به شمار می‌رود.

اپلیکیشن زیپاد چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

زیپاد، اپلیکیشنی است که علاوه بر خدمات بانکی، خدمات متنوع دیگری نیز به والدین ارائه می‌کند. اپلیکیشن زیپاد به‌صورت اختصاصی توسط کیدزی طراحی و ارائه شده است. کیدزی پلتفرم ارائه‌دهنده خدمات کودک و خانواده بانک پاسارگاد است و اپلیکیشن زیپاد جدیدترین محصول این پلتفرم به شمار می‌آید. والدین از طریق این اپلیکیشن می‌توانند برای فرزندانشان حساب بانکی دیجیتال ایجاد کنند و از خدمات آن بهره‌مند شوند.اپلیکیشن زیپاد به‌نحوی طراحی شده است که با استفاده از آن والدین بتوانند با روش‌های نوین و عملی، سوادمالی را نیز به کودکان خود آموزش دهند. این اپلیکیشن امکانات بسیاری دارد که از آن جمله می‌توان به کیف پول الکترونیکی، قلک دیجیتالی، ارائه تسهیلات و خدمات مالی و بانکی ویژه به کودکان و نوجوانان اشاره کرد. این اپلیکیشن در آینده به امکانات دیگری نیز مجهز خواهد شد.

زی‌کارت، کارت بانکی مخصوص کودکان و نوجوانان

با استفاده از اپلیکیشن زیپاد و با ایجاد حساب دیجیتال کودک و نوجوان، کودکان و نوجوانان ایرانی می‌توانند  در صورت تمایل برای خود کارت بانکی داشته باشند. این کارت که از آن به عنوان «زی‌کارت» نام برده می‌شود عملکردی تقریبا مشابه کارت‌های بانکی دارد و طراحی ظاهری آن نیز به‌گونه‌ای است که موردپسند مخاطب آن، یعنی کودکان و نوجوانان قرار بگیرد.

کیف پول الکترونیک و اختصاص پول توجیبی به‌صورت دیجیتال

والدین  با استفاده از امکانات کیف پول الکترونیکی اپلیکیشن زیپاد می‌توانند هر ماه مبلغ خاصی را به عنوان پول توجیبی به حساب کودک واریز کنند. کودک با استفاده از زی‌کارت خود امکان برداشت و خرج‌کردن این مبلغ را خواهد داشت. همچنین تمامی تراکنش‌های کودک از طریق این سرویس به والدین اطلاع داده خواهد شد.

قلک مجازی، آموزش سواد مالی و پس‌انداز به کودکان به روشی نوین

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم اپلیکیشن زیپاد «قلک مجازی» است که با هدف آموزش سواد مالی و پس‌انداز به کودکان ایجاد شده است. با استفاده از این قلک والدین می‌توانند با ایجاد یک هدف خاص، پس‌اندازکردن را به‌صورت عملی به کودک آموزش دهند. از طریق این سرویس کودک هر ماه می‌تواند مبلغی را برای پس‌انداز کنار بگذارد. کودکان تنها با اجازه والدین امکان شکستن این قلک مجازی را دارند، به همین دلیل این قلک مجازی می‌تواند در آموزش صبر به کودکان نیز مفید واقع شود.

ارائه تسهیلات و خدمات مالی به خانواده‌ها

علاوه بر موارد گفته شده و در جهت ایجاد فرهنگ سوادمالی، طرح‌ها و تسهیلات بانکی دیگری نیز توسط این اپلیکیشن به خانواده‌ها ارائه شده است. این طرح‌ها به گونه‌ای است که کودکان را به پس‌اندازکردن تشویق می‌کند. 

چگونه می‌توان از طریق اپلیکیشن زیپاد برای کودکان و نوجوانان حساب دیجیتال ایجاد کرد؟

برای ایجاد حساب دیجیتال کودک و نوجوان بانک پاسارگاد کافی است والدین اپلیکیشن زیپاد را در گوشی هوشمند خود دانلود کرده و در آن ثبت‌نام کنند. پس از ثبت‌نام و طی‌کردن مراحل احراز هویت برای هر کدام از فرزندانشان که همگی به‌صورت آنلاین انجام می‌گیرد، حساب کودک و نوجوان دیجیتال ایجاد می‌شود. پس از آن، والدین می‌توانند از طریق اپلیکیشن زیپاد به‌راحتی در سراسر ایران از خدمات و امکانات این حساب دیجیتال استفاده کنند. 

زیپاد اپلیکیشنی برای هر خانواده ایرانی

آنچه گفته شده تنها بخشی از امکانات اپلیکیشن زیپاد است. در این اپلیکیشن همچنین مقالات و محتوای آموزشی برای والدین وجود دارد که می‌توانند از آن برای حرکت درست در مسیر فرزندپروری استفاده کنند. این اپلیکیشن در مسیر توسعه خود امکانات دیگری را نیز به‌زودی به والدین و کودکان عرضه خواهد کرد. با این تفاسیر به نظر می‌رسد اپلیکیشن زیپاد در آینده‌ای نزدیک به عضو دائمی خانواده‌های ایرانی تبدیل خواهد شد.

 

کدخبر: 918954 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟