شکایت و سختگیری‌های SEC چه نتایجی برای بیت کوین به همراه خواهد داشت؟

 

بازار پر نوسان ارز‌های دیجیتال فرصت‌های سرمایه‌گذاری متنوعی را در اختیار علاقه مندان قرار داده است و در این بین بیت کوین به عنوان اولین و بزرگترین ارز دیجیتال بازار، مقصد نهایی سرمایه بسیاری از کاربران بازار ارز‌های دیجیتال است و بازار خرید بیت کوین همیشه داغ است.

در حالی که امروزه خرید و سرمایه‌گذاری در ارز‌های دیجیتال آسان است، اما کسب سود از این سرمایه‌گذاری پیچیدگی‌های خود را دارد و سرمایه‌گذاران برای کسب درآمد از خرید و فروش ارز‌های دیجیتال باید به خوبی با ماهیت بازار و عوامل تأثیرگذار بر نوسانات قیمتی آشنا باشند.

بیت کوین و ارز‌های دیجیتال براثر عوامل مختلفی نوسانات قیمتی را تجربه می‌کنند. در حالی که اکثر زمان‌ها شرایط اقتصادی جهانی مانند تورم بر عرضه و تقاضای ارز‌های دیجیتال تأثیر‌گذار است، اخیراً شرایط قانون‌گذاری حوزه ارز‌های دیجیتال نوسانات قیمتی بیت کوین را رقم‌ زده است.

بنابراین اگر در بازار ارز‌های دیجیتال فعال هستید و سرمایه‌گذاری دارید، مهم است از آخرین اخبار شکایت‌ها و اقدامات کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) با خبر باشید زیرا طی هفته‌های گذشته بار‌ها باعث افزایش یا کاهش قیمت بیت کوین شده است.

وضعیت قانون‌گذاری ارز‌های دیجیتال در آمریکا

پس از اعلام ممنوعیت ارز‌های دیجیتال و بیت کوین در چین، شرکت‌های فعال این حوزه از جمله بزرگترین صرافی‌ها فعالیت‌های خود را به دیگر کشور‌ها منتقل کردند و در این بین آمریکا به عنوان گزینه مناسبی برای ادامه فعالیت ارز‌های دیجیتال انتخاب شد. این کشور ممنوعیتی بر معاملات ارز‌های دیجیتال اعمال نکرده بود و اقتصاد قدرتمندی را در اختیار داشت.

با این حال طی سالیان گذشته با افزایش شدید قیمتی بیت کوین و دیگر ارز‌ها، توجهات عموم مردم به این دارایی‌های دیجیتال جلب شده است و در این بین میلیون‌ها آمریکایی نیز سرمایه‌های خود را به بازار ارز‌های دیجیتال منتقل کردند.

با افزایش کاربران و استفاده‌کنندگان ارز‌های دیجیتال، توجه مقامات قانونی آمریکا به ارز‌های دیجیتال جلب شده است و تلاش‌هایی برای ایجاد چهارچوب قانونی در این حوزه دیده می‌شود. این موضوع برای تریدر‌ها و سرمایه‌گذاران ارز‌های دیجیتال اهمیت بسیاری دارد، زیرا آمریکا اقتصاد قدرتمندی دارد و تصمیماتی که در این کشور گرفته می‌شود به طور مستقیم می‌تواند بر روند قیمتی بازار تأثیرگذار باشد و همچنین روی پیش بینی‌های قیمت بیت کوین نیز اثرگذار باشد.

به عنوان مثال اگر آمریکا معاملات ارز‌های دیجیتال را ممنوع اعلام کند، میلیون‌ها آمریکایی و دیگر سرمایه‌گذاران به دنبال آن‌ها سرمایه‌های خود را از این بازار خارج می‌کنند و در نتیجه قیمت بیت کوین و دیگر ارز‌های دیجیتال کاهش پیدا می‌کند. در حالی که هم اکنون ممنوعیتی اعلام نشده است، اما اعمال برخی سختگیری‌ها و محدودیت‌ها در بازار ارز‌های دیجیتال آمریکا دیده می‌شود که تا به امروز موفق به جلوگیری از ادامه روند مثبت قیمتی بیت کوین شده است.

بزرگترین سیگنال منفی حال حاضر بازار، توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) ایجاد می‌شود. این کمیسیون طی چند ماه گذشته به دلایل مختلفی سختگیری‌های خود را در بازار ارز‌های دیجیتال افزایش داده است و در نتیجه شکایت‌های آن، برخی صرافی‌های ارز دیجیتال فعالیت‌های خود را در آمریکا متوقف کرده‌اند.

از بزرگترین موارد اخیر می‌توانیم به شعبه آمریکایی بایننس اشاره کنیم که از طرف کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا متهم شده است که به طور مستقل مدیریت نمی‌شود و تخلف‌های مختلفی را مرتکب شده است. با توجه به محبوبیت گسترده بایننس به عنوان بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهانی، اخطار کمیسیون بورس و اوراق بهادار به این صرافی اثرات منفی قابل توجهی را برای بازار ارز‌های دیجیتال داشته است و بسیاری از سرمایه‌گذاران آمریکایی دارایی‌های خود را به فروش رسانده و یا منتقل کردند.

بازار ارز‌های دیجیتال

بایننس تنها صرافی بازار ارز‌های دیجیتال نیست که مورد توجه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا قرار گرفته است و از جمله دیگر موارد می‌توانیم به صرافی کوین بیس و کراکن اشاره کنیم که در نتیجه فعالیت‌های اخیر این کمیسیون مجبور به توقف فعالیت بخش استیکینگ خود شده‌اند.

برخلاف برخی شایعات منتشر شده، این کمیسیون همچنین اخیراً با آخرین درخواست برای راه‌اندازی صندوق قابل معامله بورس (ETF) بیت کوین نیز مخالفت کرد که منجر به کاهش قیمتی محبوب‌ترین ارز دیجیتال بازار شد. تا به امروز شرکت‌های مختلفی در آمریکا تلاش کرده‌اند تا ETF بیت کوین را راه‌اندازی کنند اما کمیسیون بورس و اوراق بهادار با تمامی درخواست‌ها مخالفت کرده است.

در حالی که ممنوعیت کامل ارز‌های دیجیتال در آمریکا بسیار بعید به نظر می‌رسد، اما ادامه این سختگیری‌ها می‌تواند فعالیت بازار ارز‌های دیجیتال در آمریکا را با مشکلات بزرگی مواجه کند و شاهد مهاجرت شرکت‌ها و صرافی‌ها از این کشور به دیگر نقاط جهان باشیم.

شرایط بیت کوین

با وجود تمام اخبار‌های منفی که از آمریکا به گوش می‌رسد، بیت کوین وضعیت چندان بدی ندارد و موفق شده است تا محدوده 30 هزار دلار خود را حفظ کند. طی یک سال گذشته بیت کوین نوسانات مختلفی را از محدوده 20 تا 30 هزار دلار تجربه کرده است و اخیراً نیز با توجه به اخبار قانون‌گذاری آمریکا، بیت کوین بار‌ها از 30 هزار دلار به محدوده‌های پایین‌تر رسیده است.

با این حال شرایط کلی بازار مثبت است و بیت کوین باری دیگر موفق شده است تا طی یک ماه گذشته به محدوده 30 هزار دلار برگردد. این محدوده برای بیت کوین اهمیت بسیاری دارد و می‌تواند شروعی بر روند مثبت قیمتی طی هفته‌های آینده باشد، در این بین اما مهم است که بازار با خبر منفی جدیدی مواجه نشود.

علاوه بر اخبار قانون‌گذاری، انتشار اخبار اقتصادی و شرایط تورم آمریکا نیز اهمیت بسیاری در روند قیمتی بیت کوین پیدا کرده است و سرمایه‌گذاران ارز‌های دیجیتال باید به این موضوع توجه داشته باشند. با بهبود شرایط اقتصادی آمریکا و حفظ محدوده 30 هزار دلار، رشد قیمتی بیت کوین پیش‌بینی می‌شود.

اما در عین حال نوسانات بیت کوین و ارز‌های دیجیتال طی چند وقت اخیر شدید بوده است و روند نزولی نیز می‌تواند برخلاف برخی دیدگاه و پیش‌بینی‌ها به ناگهان آغاز شود. با توجه به افزایش ریسک سرمایه‌گذاری در بازار ارز‌های دیجیتال، رعایت نکات مهم ترید از جمله مدیریت ریسک اهمیت بسیاری پیدا کرده است و مهم است سرمایه‌گذاران پیگیر اخبار و شرایط اقتصادی و قانون‌گذاری آمریکا طی روز‌ها و هفته‌های آینده باشند.

 

کدخبر: 914213 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟