یک عکاس حرفه‌ای چه چیزهایی در کیف عکاسی خودش دارد؟

 

دوربین عکاسی حرفه‌ای؛ مهم‌ترین تجهیز در کیف من

بسیاری از عکاسان حرفه‌ای در کیف خود، حتما یک دوربین حرفه‌ای سونی دارند. از دلایل این انتخاب، می‌توان به کیفیت بالای تصویر، قابلیت فیلم‌برداری حرفه‌ای و نظر مثبت کارشناسان درباره این دوربین‌ها اشاره کرد. شرکت سونی در ساخت دوربین‌های خود از بهترین سنسورها استفاده می‌کند. به همین دلیل تصاویر ثبت‌شده با دوربین‌های سونی کیفیت بسیار بالایی دارند. از این‌رو، انتخاب اول عکاسان حرفه‌ای، یکی از دوربین‌های باکیفیت سونی است. سونی برای دوربین‌های میان‌رده خود نیز از سنسورهای بسیار باکیفیت استفاده می‌کند.

در سالیان گذشته، استفاده از دوربین‌های عکاسی DSLR و بدون آینه برای فیلم‌برداری بسیار رایج شده است. به همین دلیل دوربین سونی در کنار عکاسی خوب، می‌تواند فیلم‌برداری خوبی هم انجام دهد. این دوربین‌ها می‌توانند با کیفیت 4K تصاویر ویدیویی ضبط کنند. همچنین دوربین‌های سونی با استفاده از لرزش‌گیر، تصاویری نرم و یکنواخت ثبت می‌کنند.

بسیاری از دوربین‌های شرکت سونی نیز یک لرزش‌گیر اپتیکال بسیار قدرتمند دارند و این نکته برای یک عکاس یا فیلمردار حرفه‌ای اهمیت بالایی دارد. از سوی دیگر، وجود لرزش‌گیر برای عکاسی در شرایط نوری نامناسب نیز بسیار کارآمد است و یک عکاس حرفه‌ای می‌تواند بدون تار شدن تصویر، تصاویر با کیفیت بالا ثبت کند.

عکاسان حرفه‌ای

عکاسان حرفه‌ای از دوربین‌های سونی بدون آینه استفاده می‌کنند که از مدرن‌ترین دوربین‌های عکاسی هستند. این دوربین‌ها در کنار کارآیی بسیار مناسب، وزن کمی دارند و برای فیلم‌برداری گزینه‌ای مناسب به شمار می‌روند. به همین دلیل است که من در کیف خودم یک دوربین حرفه‌ای سونی دارم. اگر شما هم یک عکاس یا فیلم‌بردار حرفه‌ای هستید و به‌دنبال دوربینی می‌گردید که با آن بتوانید به شکل حرفه‌ای فیلم‌برداری کنید، دوربین عکاسی سونی می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

من از انواع لنزهای دوربین عکاسی برای ثبت تصاویر استفاده می‌کنم

تجربه من نشان می‌دهد که تنها یک لنز برای استفاده در عکسبرداری از موقعیت‌های مختلف کافی نیست. حتی اگر از قبل به طور کامل مکان را شناسایی کرده باشید، ممکن است باز هم موقعیت‌های غیرمنتظره‌ای ایجاد شود. اگر متوجه می‌شوید به لنز بلندتری نسبت به لنز متصل به DSLR خود نیاز دارید، اما آن را در خانه گذاشته‌اید، چه حسی پیدا می‌کنید؟

پس حتما مطمئن شوید که حداقل یک لنز پرتره در کیف‌تان دارید. سپس یک لنز بلندتر برای مواقعی که لازم است نقطه‌ای کمی دورتر از مدل/مشتری خود پیدا کنید، افزودنی خوبی برای کیف عکاسی شما است. آمادگی در همه شرایط، همان چیزی است که یک عکاس آماتور را از یک عکاس حرفه‌ای متمایز می‌کند. از بهترین گزینه‌ها برای لنز دوربین، می‌توان به لنزهای سونی و لنزهای سیگما اشاره کرد که در ادامه به آنها اشاره خواهم کرد.

لنزهای سونی

عکاسان حرفه‌ای از لنزهای معمولی استفاده نمی‌کنند. هر لنز کاربرد خاص خود را دارد و برای شرایط خاصی استفاده می‌شود. برای مثال، نوردهی و زاویه عکس در سبک پرتره کاملا متفاوت با سبک مدلینگ است. بنابراین، اگر قصد عکسبرداری در سبک خاصی را دارید، بهتر است لنزی را خریداری کنید که بتواند نیاز شما را در آن مورد رفع کند. لنزهایی عکاسی متنوعی در بازار وجود دارند، و در این میان، انواع لنزهای سونی می‌توانند تضمین‌کننده کیفیت بالای کار یک عکاس حرفه‌ای باشند.

بهترین لنزهای سونی

بهترین لنزهای سونی، از نوع G Master هستند. این لنزها بزرگ، زیبا اما گران‌قیمت هستند. در حالت کلی، لنزهای سونی را می‌توان بر اساس سبک به انواع مختلفی مانند تله فوتو، واید انگل یا عریض، ماکرو و ثابت تقسیم کرد.

لنزهای سیگما

اگر یک عکاس حرفه‌ای در کیف خودش لنز سونی نداشته باشد، می‌توانید مطمئن باشید که حتما از لنز سیگما استفاده می‌کند. این لنزها نیز وضوح بسیار بالایی دارند و می‌توانند تمام جزئیات را ثبت کنند. البته لنزهای سیگما در مقایسه با برخی از دیگر لنزها، قیمت پایین‌تری دارند. از دلایل استقبال عکاسان حرفه‌ای از لنز سیگما می‌توان به پشتیبانی لنزهای سیگما از دوربین‌های سونی، نیکون و کانن اشاره کرد. از سوی دیگر، کیفیت و شارپنس بالای لنزهای سیگما از دیگر مزیت‌های این لنزها به شمار می‌روند.

سه‌پایه حرفه‌ای

یکی دیگر از ملزومات موجود در کیف عکاسی من، سه‌پایه است. در واقع محل قرارگیری دوربین در هنگام عکاسی اهمیت زیادی دارد. بسیار پیش می‌آید که این مکان ثابت باشد تا عکاس بتواند مطابق با کادربندی موردنظر خود، تصاویر را ثبت کنند. به همین دلیل عکاسان حرفه‌ای برای ثابت نگه‌داشتن دوربین از سه‌پایه استفاده می‌کنند.

فیلتر لنز

فیلتر لنز قابلیت‌های زیادی دارد. برای نمونه، می‌توان از فیلترهای سیاه و سفید برای ثبت عکس‌های خلاقانه و هنری استفاده کرد. همچنین می‌توان برای ثبت عکس‌های زیبا از طبیعت از فیلترهای پلاریزه کمک گرفت. عکاسان حرفه‌ای عکاسان در همه سبک‌های عکاسی از این فیلترها استفاده می‌کنند تا زیباترین و خلاقانه‌ترین عکس‌ها را ثبت کنند. اگر به درون کیف عکاسی من نگاه کنید، حتما متوجه فیلتر لنز نیز خواهید شد. بنابراین اگر شما هم یک عکاس حرفه‌ای هستید، تهیه فیلتر لنز دوربین، برای شما از موارد ضروری است.

استابلایزر دوربین

دوربین‌های جدید به لرزش‌گیر اپتیکال و دیجیتالی مجهز هستند. اما برخی لرزش‌ها روی کیفیت تصویر تاثیر منفی می‌گذارند. به همین خاطر من در کیف خودم یک استابلایزر دوربین یا گیمبال نیز دارم. در واقع با استفاده از گیمبال، بخش زیادی از لرزش‌های دست حذف و شرایط برای تصویربرداری از سوژه‌های در حال حرکت نیز فراهم می‌شود.

باتری و شارژر دوربین

بسیاری از عکاسان حرفه‌ای، باتری را یکی از مهم‌ترین ملزومات عکاسی می‌دانند. امروزه برای تولید باتری دوربین از فناوری‌های مختلفی استفاده می‌شود. همچنین شارژرهای گوناگونی در بازار وجود دارند تا بتوان باتری را سریعا شارژ کرد. فناوری مورد استفاده در باتری‌ها تاثیر شگفت انگیزی روی مدت شارژدهی دارد. البته این فناوری روی قیمت باتری‌ها تاثیر دارد و عمر مفید باتری را نیز افزایش می‌دهد. پس بی‌دلیل نیست که من در کیف خودم همیشه باتری و شارژر دوربین نیز دارم.

انواع وسایل مورد نیاز در کیف عکاسی

یک کیف عکاسی مجهز برای عکاسی حرفه‌ای ضروری است

یک عکاس حرفه‌ای باید تجهیزات عکاسی کاملی در کیف خود داشته باشد تا بتواند در هر سبکی که فعالیت می‌کند، عکس‌های مورد نظرش را ثبت کند. به همین دلیل، تهیه این تجهیزات برای عکاسانی که می‌خواهند به‌شکل حرفه‌ای در این زمینه فعالیت کنند، اهمیت زیادی دارد.

خیلی مهم است که تجهیزات را که در بالا به آنها اشاره کردم، از یک فروشگاه معتبر خریداری کنید. من می‌توانم فروشگاه اینترنتی فلاشیران را به شما توصیه کنم که از نخستین ارائه‌دهندگان تجهیزات حرفه‌ای عکاسی در ایران است. اگر شما هم می‌خواهید مثل یک عکاس حرفه‌ای کاملا مجهز باشید تا در شرایط حساس با کمبود روبرو نشوید، مطمئن شوید که کیف‌تان ملزومات مورد نیاز را دارد. تمامی محصولات فروشگاه فلاشیران از اصالت کالا برخوردار هستند و پس از ثبت سفارش، در کوتاه‌ترین زمان برای مشتریان در سراسر کشور ارسال می‌شوند.

 

کدخبر: 909829 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟