چگونه بهترین مشاور برندینگ (برندسازی) را برگزینیم؟

 

از آنجا که یکی از بهترین راهکارها جهت خلق و توسعه برندی پرآوازه برای شخص، شرکت و یا محصول، استفاده از مشاوران برندینگ است، در ادامه ضمن تعریف برندینگ، از مهم ترین دلایل و وظایف مشاور برندینگ به شما خواهیم گفت تا بتوانید بهترین و مناسب ترین مشاور برندسازی را برای پرسونال برندینگ یا برندسازی محصولات (خدمات) و کسب و کارتان انتخاب کنید.

منظور از برندینگ یا برندسازی چیست؟

قبل از آن که به تعریف برندینگ یا برندسازی بپردازیم، لازم است تا مروری بر تعریف برند نماییم و بر اساس آن برندینگ را تعریف کنیم. یک برند را می‌توان هرگونه نام، اصطلاح، علامت، نماد، طرح یا ترکیبی از آنها دانست که به منظور شناسایی کالاها و خدمات یک فروشنده یا گروهی از فروشندگان و متمایز ساختن آنها از کالاهای رقیب مورد استفاده قرار می‌گیرد. از نظر فنی، هر زمان که کسب و کاری، نام، لوگو یا نماد جدیدی برای یک محصول جدید ایجاد کند، درواقع یک برند ایجاد کرده است. بنابراین برندینگ یا برندسازی، فرایندی است که طی آن یک برند، خلق شده و  نزد مخاطبان هدفش متمایز می‌شود. در سازمان‌ها و کسب‌وکارها معمولا فراخور مقیاس و گستره فعالیت‌ها و طیف محصولات یا خدمات شرکت، مدیرعامل، مدیر بازاریابی، مدیر برند، مدیر فروش، یا حتی مدیر روابط عمومی به عنوان مسئول برندینگ سازمان یا کسب و کار شناخته می‌شوند.

چرا به مشاور برندینگ احتیاج داریم؟

چرا به مشاور برندینگ احتیاج داریم؟

بدیهی است که مهم ترین وظیفه مشاور برند، کمک به تصمیم سازی و تصمیم گیری در فرایند برندینگ است. یک مشاور خوب برندینگ می‌تواند به شما در انتخاب بهترین راهبرد برندسازی کمک کند و شما را در روش و راهکاری که جهت برندینگ محصولات، خدمات و کسب و کارتان است، کمک کند. از آنجا که برندها در طول زمان ساخته می‌شوند و هر تصمیمی که در این خصوص اخذ می‌شود بر تصمیم بعدی اثرگذار است، یک مشاور خوب برندسازی می‌تواند ضمن اطمینان بخشی به تصمیمات درباره برند، هزینه‌های ناشی از فعالیت‌های مربوط به برندسازی و تبلیغات را از طریق دانش، تجربه و ایده‌هایی که دراختیارتان می‌گذارد، به طور محسوسی کاهش دهد. همچنین سرعت رسیدن به تحقق جایگاه مطلوب برای برندتان را افزایش دهد که در صورت عدم مشاوره برندینگ مجبور بودید با آزمون و خطا و به صورت کج دار و مریز آنها را بیابید.

وظایف مشاور برندینگ کدام است؟

با توجه به تعریفی که پیشتر درباره برند و برندینگ گفته شد، می‌توان اذعان کرد که فعالیت‌ها و وظایف زیادی را می‌توان برای یک مشاور برندینگ یا مشاور برندسازی درنظرگرفت. به صورت کلی مهم ترین وظایف مشاور برندینگ عبارت است از: تشخیص و تحلیل انواع مسائل مرتبط با فروش، بازاریابی، تبلیغات و برندسازی، کمک به ایده پردازی، برنامه ریزی و تدوین راهبرد و برنامه برندینگ، بازاریابی و فروش، کمک به طراحی دستورکار برای انواع محتوای تبلیغاتی، مذاکره و نظارت بر کار آژانس‌ها، تیم‌ها، واحدها و فریلنسرهای تبلیغاتی، مشاوره در خصوص طراحی هویتی یکپارچه برای برند، تصمیم گیری در خصوص انواع تداعی‌گرهای برند برای ارایه محصولات و خدمات، کمک به واحد تحقیقات بازار یا نظارت بر فرایند و خروجی‌های تحقیقاتی، نظارت بر انواع محتوای تبلیغاتی، ارائه راهکارهای خلاق و اثربخش تبلیغاتی و کمک در تصمیم گیری در موقعیت‌های بحرانی که برای برند به وجود می‌آید، اشاره کرد.

معیارهایی انتخاب مشاور برندینگ کدام است؟

بهترین مشاور برندینگ برای پرسونال برندینگ شخصی، یا برندسازی انواع محصولات، خدمات یا کسب و کارها، کسی است که ضمن برخورداری از دانش مدیریت به خصوص مدیریت بازاریابی، تجربه کار با انواع برندها را داشته باشد. یک مشاور خوب برندسازی باید خلاق باشد و بتواند استدلال‌های منطقی را برای ایده‌ها و راهکارهای تبلیغاتی خود داشته باشد. در کنار این شایستگی‌ها باید از مهارت‌های ارتباطی خوبی برای کار با شما، تیم‌ها و واحدهای مختلف کسب‌وکار و سایر ذینفعان بهره‌مند باشد.

مشاور برندینگ

بهترین مشاور برندینگ کیست؟

مشاوران بازاریابی، برندسازی و تبلیغات خوبی برای کار با آنها در کشور حاضر هستند. یکی از پیشنهادهای ما به شما برای دریافت مشاوره برندینگ یا مشاوره برندسازی، دکتر آرین عظیمی است دارای دکتری مدیریت از دانشگاه تهران بوده و از سوابق خوبی در زمینه کار با انواع برندها و آژانس‌های تبلیغاتی کشور برخوردار است. همچنین وبسایت او، یکی از بهترین مراجع برای یادگیری در خصوص روش‌های برندسازی و تبلیغات است. او همچنین دوره‌های خصوصی را برای سازمان‌ها و کسب و کارها برای برگزاری انواع کمپین‌های تبلیغاتی جهت بهبود ایده پردازی و خلاقیت برگزار می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم جهت آشنایی بیشتر با ایشان یا هماهنگی جهت برگزاری جلسه معارفه برای دریافت خدمات مشاوره برندینگ با وبسایت او مراجعه فرمایید.

 

کدخبر: 904193 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟