چگونه کلاه کاسکت متناسب با سرتان انتخاب کنید؟

 

هیچ فردی از آینده خود و تصادفی که ممکن است مانند صاعقه بر روی سرش فرود بیاید، اطلاعی ندارد.  بسیاری از افرادی که با بهانه های مختلف از پوشیدن کلاه کاسکت سرباز زده اند، دیر یا زود دچار پشیمانی شده و گاه با صدمات جبران ناپذیری مواجه شده اند که پشیمانی دیگر برای آن سودی نداشته است. این موضوعی است که همه نسبت به آن اتفاق نظر دارند که در تصادفات و سوانح جاده ای، این کلاه کاسکت است که از شما در برابر آسیب های مرگ بار محافظت می کند. اما اینکه چه کلاه کاسکتی بر سر بگذاریم و یا اینکه چگونه اندازه مناسبی برای کلاه کاسکت مدنظر خود پیدا کنیم، بحث جداگانه و در عین حال مهمی است. اگر کلاه کاسکت شما به درستی روی سرتان ننشیند یا اندازه آن بیش از اندازه گشاد بوده و لق بزند یا به اندازه ای تنگ باشد تا سر شما دچار فشار و ناراحتی قرار گیرد، خود می تواند به یک مشکل امنیتی بدل شود. پس انتخاب سایز مناسب برای کلاه کاسکت شما بسیار مهم بوده و باید مورد توجه تان قرار بگیرد.

 

انواع کلاه کاسکت

کلاه کاسکت های موجود در بازار از نظر ایمنی که برای فرد ایجاد می کند و نوع کاربری که از آن استفاده می کند به انواع تمام ایمنی، سه چهارم ایمنی و نیمه ایمنی تقسیم بندی می شوند. از نظر انواع کلاه کاسکت نیز به 6 نوع اصلی تقسیم می شوند که شامل کلاه کاسکت فک دار (full face) ، کلاه کاسکت فک متحرک (modular) ، کلاه کاسکت  بدون فک (open face) ، کلاه کاسکت  نیمه ایمنی (half)، کلاه کاسکت کراسی یا  آفرود (off-road) و کلاه کاسکت  دوال اسپرت(dual-sport) می باشند.

برای خرید اینترنتی کلاه کاسکت چکار کنیم؟

ایران موتور با ارائه انواع کلاه کاسکت شامل کلاه کاسکت کراسی، کلاه کاسکت بلوتوث دار، کلاه کاسکت برای استفاده های روزمره شهری در انواع و طرح های مختلف به شما برای خرید کلاه کاسکت مناسب و مقرون به صرفه کمک می کند. ایران موتور با فروش کلاه کاسکت با قیمت های استثنایی و قابل رقابت به شما این امکان را می دهد تا علاوه بر مقایسه قیمت با سایر فروشگاه ها، بتوانید از تنوع بی نظیری کلاه کاسکت های این فروشگاه اینترنتی بهره مند شوید.

چگونه کلاه کاسکت مناسب فیزیک سر خود انتخاب کنیم؟

برای به دست آوردن یک تناسب مناسب براه انتخاب کلاه کاسکتی که راحت روی سر شما پوشانده شده و بتواند علاوه بر ایمنی، برای شما راحتی نیز به ارمغان بیاورد باید به نکات زیر توجه کنید.

اندازه گیری دور سر

 اندازه گیری سر شما در وهله اول بسیار مهم است. در ابتدا باید سایز دقیق سر و صورت خود را به دست بیاورید. برای این کار ابتدا از پشت سرتان شروع کنید و با یک نوار پارچه ای از گوش تا ابروی خود بالا روید و نوار پارچه ای را به هم برسانید و سایز سر خود را بدست بیاورید. اندازه ای که بدست آمده را یادداشت کنید و برای اینکه از نتیجه بدست آمده اطمینان کامل حاصل کنید، عمل توضیح داده شده را مجددا تکرار کنید و سایزی که مجددا بدست آمد را با سایز اول مقایسه کنید تا از اندازه سر خود اطمینان کامل به دست بیاورید. اینجا دیگر نوبت به انتخاب کلاه کاسکت متناسب با سرتان است. هر کلاه ایمنی دارای ابعاد و اندازه های مشخصی هست که در مشخصات آن ها ذکر شده است. اندازه سر خود را با سایز کلاه کاسکت مقایسه کرده و به این صورت کلاه کاسکت مناسب خود را انتخاب کنید.

 

کدخبر: 898720 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟