با مسیریاب فارسی ویز، آسان و سریع به مقصد برسید

 

اپ ویز با ورود خود به سبک زندگی ایرانی، خیلی سریع توانست فرهنگ استفاده از ابزارهای آنلاین مسیریاب را جایگزین آدرس پرسیدن شفاهی در خیابان کند! نقش ویز در بهبود کیفیت رانندگی بسیار متحول‌کننده بود و هنوز هم بسیاری برای مسیریابی آنلاین از عبارت «در ویز دیدن مسیر» استفاده می‌کنند. خبر خوب اینست که پس از فراز و فرودهای بسیار، امروز اپ ویز به همراه سخنگوی فارسی زبان، در اختیار کاربران ایرانی است. به این ترتیب همان شاید تنها نقطه ضعف که انگلیسی‌زبان بودن آن بود برطرف شده باشد. استفاده از اپ‌های مسیریابی مانند ویز فارسی، کمک می‌کند کمتر در ترافیک بمانید، سوخت کمتری مصرف کنید، انرژی و زمانتان در مسیریابی‌های اشتباه به هدر نرود و دقیق‌تر و سریع‌تر مسیر خود را پیدا کنید.

در این نوشته بیشتر با نسخه فارسی اپ ویز آشنا می‌شویم و ویژگی‌های مسیریابی آن را با هم مرور می‌کنیم. همچنین ویز را با یک اپلیکیشن ایرانی مسیریابی مقایسه می‌کنیم و در آخر هم درباره چگونگی نصب و استفاده از آن توضیحی ارائه خواهیم کرد.

ویژگی‌های کلیدی اپ مسیریاب ویز فارسی

ویژگی پایه اپ‌های مسیریابی از جمله ویز، اینست که شما مبدا و مقصد سفر خود را مشخص می‌کنید و این اپ‌ها با استفاده از موقعیت‌یاب جغرافیایی و اتصال تلفن همراه شما به اینترنت، بهترین مسیر را به شما ارائه می‌دهند. ویژگی اپ‌های مسیریاب، علاوه بر یک نقشه که مسیرها را نمایش می‌دهد، رابط شنیداری است که برای بر هم نخوردن تمرکز راننده، مسیر را به صورت شفاهی بیان می‌کند. مسیریاب ویز مجهز به یک سخنگوی فارسی‌زبان شده است و می‌توان آن را اکنون یک اپ کامل در زمینه مسیریابی دانست. از دیگر ویژگی‌های اپ ویز فارسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

شناسایی پمپ بنزین‌ها: اگر در زمان رانندگی، بخواهید در مسیرتان تا رسیدن به مقصد سوخت‌گیری هم کنید، نیاز دارید نزدیک‌ترین جایگاه سوخت در دسترس را بیابید. ویز این مشکل را برطرف کرده است و می‌توانید به راحتی نزدیک‌ترین مرکز سوخت‌گیری پیرامونتان را بیابید.

امکان به اشتراک‌گذاری زمان تقریبی رسیدن به مقصد: فرض کنید در مسیر هستید و می‌خواهید میزان زمان باقی مانده برای رسیدن به مقصد را به کسانی که در خانه یا در محل کار، منتظر شما هستند اطلاع بدهید. امکان به اشتراک‌گذاری زمان باقیمانده تا مقصد، از ویژگی‌های جدید اپلیکیشن ویز فارسی است. 

برآورد زمان سفر: ویز به شما تخمین نسبتا دقیقی از میزان زمان مورد نیاز برای رسیدن به مقصد در هر نقطه از مسیر که باشید را ارائه می‌دهد. اگر در بین مسیر توقف هم داشته باشید، می‌توانید این توقف را به نرم‌افزار بدهید تا در مسیریابی و برآوردهایش لحاظ کند. 

اعلام مکان‌های مهم و کلیدی: ویز به طور پیوسته، گزارش‌ها و بازخوردهای باقی کاربران را پیمایش و ارزیابی کرده و نقاط حادثه‌خیز، تصادف‌ها، دوربین‌های کنترل سرعت، چراغ‌های راهنمایی، محل استقرار پلیس و غیره را اطلاع می‌دهد. 

عملکرد آفلاین: دسترسی به اینترنت همیشه ممکن نیست و گاهی اینترنت دچار قطعی می‌شود. اپ فارسی ویز، نقشه را دانلود می‌کند تا در زمان قطعی یا کند شدن اینترنت بتوانید به صورت آفلاین از آن استفاده کنید.  

هشدار در زمان رفتن به مسیرهای اشتباه: گاهی شما در زمان رانندگی از مسیر پیشنهادی اپ مسیریاب خارج می‌شوید. ویز این اشتباه را تشخیص داده و با دادن هشدار، کمک می‌کند تا مسیر خود را تصحیح کنید. 

گزینه‌های فراوان برای تنظیم صدای سخنگو: در اپ مسیریاب ویز، انواع گویش‌ها و صداها برای ابزار سخنگوی آن در نظر گرفته شده است. شما می‌توانید گویش‌های مردانه و زنانه مختلف را در دو گویش‌ آذری و فارسی انتخاب و راه‌اندازی کنید.

ارسال گزارش روزانه به اپلیکیشن: ویز به صورت روزانه (برای اینکه مصرف داده‌های اینترنت شما بالا نرود)، کیفیت عملکرد اپ را به سامانه راهبری خود گزارش می‌دهد و از این داده‌ها برای بهبود عملکرد در آینده استفاده می‌شود. 

اپلیکیشن ویز فارسی

اپلیکیشن ویز فارسی بهتر است یا بلد؟

اپ‌های فارسی مسیریابی در پاسخ به این نیاز کلی وارد بازار شدند که بتوانند نیازهای مخاطب فارسی‌زبان در مسیریابی و ارتباط موثر با این ابزارها را برآورده سازند. اپلیکیشن‌های مسیریابی بلد، مسیریاب فارسی نشان و نسخه فارسی ویز، اکنون مهمترین اپ‌های مسیریاب فارسی‌زبان فضای دیجیتال ایران هستند. در اینجا شاید بد نباشد، دو اپ ویز فارسی و بلد را با هم مقایسه کنیم. 

اپ ویز به دلیل اینکه پیشتاز اپ‌های مسیریابی در ایران بود، با وجودی که امکان تبلیغات گسترده مانند اپلیکیشن بلد را نداشته است؛ از دید سابقه ذهنی، یک گام از همه رقبایش جلوتر است. از دید فنی، در ظاهر همه اپ‌های مسیریاب، به وسیله داده‌های کلان گردآوری‌شده از موقعیت‌یاب‌های جغرافیایی، عملکرد نزدیک به همی دارند. اما اپ ویز با برخی امکانات تکمیلی مثل به اشتراک گذاری مسیر و زمان باقی‌مانده می‌تواند در عرصه رقابت، برتری‌های تکمیلی خود را به نمایش بگذارد. 

چگونه از مسیریاب ویز فارسی استفاده کنیم؟

اگر شما هم تصمیم گرفته‌اید که از اپ مسیریاب ویز با سخنگوی فارسی استفاده کنید، اصلا نگران همخوانی این اپ جدید با سیستم عامل تلفن همراه خود نباشید. زیرا هر دو نسخه اندروید و ios اپ ویز فارسی در دسترس است. اگر کاربر گوشی‌های آیفون هستید و با محدودیت‌های دانلود اپ‌های ایرانی از اپ‌استور رسمی اپل روبرو شده‌اید، در آن باره هم لازم نیست نگران باشید. زیرا به کمک سیبچه که یک اپ‌استور تخصصی اپ‌های ایرانی ios است، می‌توانید ویز فارسی برای ایفون را نصب و از آن استفاده کنید. خرید بسته‌های اشتراک سیبچه به شما امکان می‌دهد همیشه ویز فارسی و دیگر اپ‌های ایرانی ویژه آیفون را داشته و به طور پیوسته از آن‌ها استفاده کنید. 

 

کدخبر: 898318 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟