شگفتی‌های کوچک ترین دوربین های مداربسته برای منازل

 

بعد هم منتظر می‌نشینید تا بلکه دری به تخته بخورد و شانس با شما یار باشد و آقا دزده پیدا شود! اما... مسئله اینجاست که همیشه شانس با آدمیزاد یار نیست! پس بهتر است قبل از وقوع حادثه به فکر علاج باشید و تمام کارهای لازم را برای گیر انداختن دزد یا دزدهای احتمالی انجام دهید.

یکی از این اقدامات که خیلی می‌تواند برای شناسایی سارقین منزل مفید باشد، نصب دوربین مداربسته است. حالا سوال اینجاست که کدام دوربین برای نصب در فضای خانه مناسب‌تر است؟

انواع دوربین مداربسته را بشناسید و باهم مقایسه کنید

به‌طور کلی دوربین های مداربسته به 4 دسته اصلی تقسیم می‌شوند که هرکدام بر اساس ویژگی‌هایشان، قابلیت‌های متفاوتی دارند. در ادامه این چهار گروه را باهم بررسی می‌کنیم.

دوربین مداربسته آنالوگ

دوربین آنالوگ همانطور که از نامش پیداست، صدا و تصویر را از طریق امواج آنالوگ و کابل‌ها جابه‌جا می‌کند. ازآنجایی که امواج آنالوگ دائماً در معرض نویز قرار دارند، کیفیت صدا و تصویر در این نوع دوربین‌ها تا حد زیادی به نوع و جنس تجهیزات مصرفی بستگی دارد.

دستگاه مخصوصی که صدا و تصویر را در این دسته از دوربین‌ها ضبط می‌کند، دی‌وی‌آر ((dvr نام دارد. در نهایت اگر مسئله‌ای برایتان پیش بیاید و به چک کردن دوربین نیاز داشته باشد، برای گرفتن خروجی ویدیوها با این دستگاه سروکار خواهید داشت.

دوربین مداربسته آی‌پی تحت شبکه

اگر از طرفداران دوربین های آنالوگ نیستید و معتقدید زمانه این دوربین‌ها دیگر گذشته، می‌توانید دوربین دیجیتال را به‌کار ببرید. دوربین‌ های مداربسته دیجیتال برای ارسال تصویر و صدا از امواج دیجیتال استفاده می‌کنند و به شبکه اینترنت هم وصل می‌شوند. شما می‌توانید از این نوع دوربین‌ها به‌صورت بی‌سیم استفاده کنید و تصاویر ضبط شده را از دستگاهی با نام اختصاری ان‌وی‌آر (nvr) ذخیره کنید.

دوربین مداربسته دومنظوره

دوربین مداربسته دومنظوره در اصل همان دوربین آنالوگ است، پس کیفیت تصاویر پایینی را به شما تحویل می‌دهد. شما می‌توانید از این دوربین در مکان‌هایی استفاده کنید که یک مدار یا سیستم مبتنی بر آنالوگ می‌خواهید و همزمان قصد دارید تا تصاویر ضبطی را بر بستر شبکه هم تحویل بگیرید. درواقع این روش ‌نوعی محکم‌کاری به حساب می‌آید، چراکه اگر تصاویر روی بستر آنالوگ از بین رفت، در بستر شبکه موجود است و می‌توانید از آن خروجی بگیرید.

دوربین مداربسته مخفی

خب رسیدیم به اصل مطلب یعنی دوربین مداربسته مخفی. دوربین مدار بسته مخفی که به دوربین کوچک یا دوربین مینی هم معروف است به‌خاطر سایز جمع‌وجوری که دارد می‌تواند به‌طور نامحسوس در گوشه و کنار منزل شما نصب شود. دوربین مینی دی وی پرو را می‌توانید بدون نیاز به دستگاه دی‌وی‌آر و فقط بوسیله وای‌فای نصب کنید.

خوبی این دوربین‌ها این است که تصاویر و ویدیوهای ضبط شده مستقیماً به گوشی شما منتقل می‌شوند و می‌توانید هر زمان که نیاز بود آن‌ها را بررسی کنید.

حالا سوال اینجاست که چرا ما این دوربین‌ها را به جای دوربین های آنالوگ و دیجیتال برای نصب در منازل پیشنهاد می‌دهیم؟

دلیل جایگزینی دوربین ‌های مداربسته معمولی با دوربین های کوچک

دوربین دی وی پرو به نسبت دوربین های مداربسته معمولی چندتا مشخصه بارز دارد که آن را متمایز می‌کند. در ادامه نگاهی به این مشخصه‌ها می‌اندازیم.

دوربین مداربسته مخفی در دیدرس دزدها نیست!

یکی از مهم‌ترین دلایل جایگزینی دوربین های مداربسته معمولی با دوربین های کوچک این است که دوربین های مینی با سایز بندانگشتی‌شان به راحتی می‌توانند از دید سارقین وسایل خانه مخفی شوند. همانطور که احتمالاً خودتان می‌دانید یا در فیلم‌های پلیسی دیدید، سارقین هنگام ورود به منزل اول با حوله یا تکه‌ پارچه‌ای دوربین‌های اطراف را کور می‌کنند. این درصورتی است که اگر این دوربین‌ها در کنج کتابخانه یا بین برگ‌های گلدان خانه‌تان پنهان باشند، آنها خیلی سخت می‌توانند محل نصب آن را تشخیص دهند.

دوربین مینی

دوربین مینی ارزان‌تر از مدل‌های دیگر است

از لحاظ قیمتی دوربین های مینی به نسبت دوربین های دیجیتال ارزان‌ترند و در عین حال تصاویر باکیفیتی را هم تحویل می‌دهند. بد نیست بدانید که کیفیت فیلمبرداری این دوربین  های بی‌ سیم به‌صورت HD, FULL HD و 4K است.

مورد دیگری که باعث ارزان‌تر شدن قیمت نهایی این کالا می‌شود، زاویه دید بالای این دسته از دوربین‌هاست. زمانی که شما از دوربین مداربسته استفاده می‌کنید نیاز دارید تا چندین دوربین را برای پوشش تمام خانه اعم از اتاق خواب، آشپزخانه و ... نصب کنید؛ زیرا زاویه دید در مدل‌های دوربین آنالوگ بسیار کم است. به‌طور مثال برای پوشش پارکینگ حداقل 5 عدد دوربین لازم است. این موضوع به خودیِ خود تمام هزینه‌های شما را به نسبت زیادی کم می‌کند.

دوربین دی وی پرو نیازی به دستگاه اضافه ندارد

همانطور که بالاتر هم گفتیم دوربین مینی دی وی پرو نیازی به دستگاه دی‌وی‌آر ندارد و شما خیلی راحت می‌توانید از طریق وای فای تصاویر را به‌صورت آنلاین دریافت و تماشا کنید.

به‌علاوه مدل‌های قدیمی‌تر این دوربین دارای رم هستند یا به‌اصطلاح رم‌خور هستند که در هنگام بروز حادثه می‌توانید رم را در اختیار مامور کلانتری قرار دهید تا مجرمان را هرچه زودتر شناسایی کند.

دوربین مینی دی وی

از کجا دوربین مینی دی وی پرو بخریم؟

خب حالا که با انواع دوربین‌ های مداربسته آشنا شدیم و مناسب‌ترین‌شان را برای امنیت خانه‌مان انتخاب کردیم؛ بهتر است به این سوال هم جواب بدهیم که از کجا دوربین مینی یا دی وی پرو بخریم؟

برای بررسی قیمت دوربین کوچک برای منزل دور راه پیش‌رویتان است:

اول اینکه اگر تهران هستید به خیابان جمهوری بروید، خریدتان را انجام دهید و بعد در صورت نیاز با یک نصاب هماهنگ کنید. البته توجه داشته باشید که این دوربین در هر مغازه‌ای پیدا نمی‌شود و یا شاید نمونه تقلبی آن را به شما بفروشند؛ پس لازم است قبل از خرید ویژگی‌های نمونه اصلی را خوب به خاطر بسپرید.

و اما راه دوم. راه دوم این است که به سایت اصلی این دوربین‌ها یعنی www.minidvpro.com سری بزنید تا بتوانید با خیال راحت قیمت دوربین کوچک را بررسی کنید و سفارش‌تان را به‌صورت آنلاین تحویل بگیرید. اگر بعد از مطالعه صفحات محصول این سایت بازهم درباره دوربین مداربسته مخفی سوالی داشتید می‌توانید با شماره 02144766452 تماس بگیرید تا کارشناسان فنی دی وی پرو راهنماییتان کنند.

 

کدخبر: 896070 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟