تجهیزات مدرن نورپردازی نما + نمونه کارهای اجرا شده در تهران

 

با استفاده از تجهیزات و روش های مختلف می‌توانید اقدام به اجرای نورپردازی ساختمان نمایید. تجهیزات و طرح های نورپردازی، می‌توانند ساده و ارزان باشند یا مدرن و لاکچری. نورپردازی نما را می‌توان برای ساختمانها مسکونی، تجاری و اداری مورد استفاده قرار دهید. در این روزها کمتر ساختمانی را مشاهده می کنیم که از نورپردازی برای نمای خود استفاده نکرده باشد. در ادامه قصد داریم شما را تجهیزات محبوب برای اجرای نورپردازی نمای ساختمان آشنا سازیم.

مشاهده پروژه های نورپردازی نما

تجهیزات نورپردازی نما چیست؟

برای اجرای نورپردازی نما به تجهیزات متعددی نیاز است. بسته به بودجه در نظر گرفته شده برای نورپردازی ساختمان این تجهیزات می توانند متفاوت باشند. ساده ترین مدل نورپردازی نما، استفاده از ریسه های رنگی است که البته این مدل نورپردازی، بسیار قدیمی است و دیگر توصیه نمی شود که از این طرح برای نمای ساختمانتان استفاده نمایید. در ادامه محبوب ترین تجهیزات برای نورپردازی نما را به شما معرفی خواهیم نمود. انتخاب تجهیزات مناسب برای نمای ساختمان شما باید بر اساس طراحی انجام شده، توسط افراد ماهر صورت گیرد. اگر لامپ نمای نامناسب را خریداری و از آن برای نمای ساختمان خود استفاده کنید ممکن است نتیجه عکس گرفته و ظاهر نمای ساختمان شما نازیبا شود. به همین دلیل توصیه می شود حتما با افراد با تجربه در این زمینه مشورت نمایید.

انواع لامپ نورپردازی نمای ساختمان

لامپ نورپردازی نما یا همان چراغ نمای ساختمان از اصلی ترین متریال برای اجرای نورپردازی است. این لامپ ها دارای مدلها و قیمت های مختلفی هستند که البته کاربرد هر یک از آنها نیز متفاوت است. لامپ نمای ساختمان باید دارای درجه حفاظت IP68 و ضد آب باشد و آن هم به دلیل نصب در قسمت بیرونی ساختمان است. به طور کلی تجهیزاتی که برای نورپردازی نمای ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند باید در برابر عوامل محیطی بسیار مقاوم باشند. همچنین سعی کنید از متریال برند و باکیفیت استفاده نمایید. دلیل این امر هم کاملا واضح است! تعویض و تعمیر لامپ نمای ساختمان بسیار مشکل است. برای این کار باید مجدد داربست بر روی نمای ساختمان نصب و افراد حرفه ای اقدام به تعویض لامپ نمایند. لامپ نما مانند چراغ داخل منزلتان نیست که هر وقت بخواهید بتوانید آن را عوض کنید.

برای تعویض چراغ نما باید متحمل هزینه زیادی شوید. متاسفانه در نمای برخی از ساختمانها شاهد لامپ های سوخته ای هستیم که به کلی نمای ساختمان را زشت کرده است و اهالی ساختمان هم تمایلی به هزینه برای تعویض آنها ندارند. به همین دیل توصیه می شود در همان ابتدای اجرای نورپردازی نما از تجهیزات با کیفیت استفاده نمایید. شاید هزینه نورپردازی ساختمان شما افزایش یابد اما کاری که تحویل میگیرید تا سالها بدون افت کیفیت قابل استفاده است و زیبایی آن لذت خواهید برد.

لامپ نورپردازی ساختمان

جت لایت

یکی از کاربردی ترین و متداول ترین تجهیزات برای انجام نورپردازی ساختمان، جت لایت است. این مدل از لامپ نما دارای یک سیستم پرتاب نور بسیار قوی است و در ساختمانهایی با ارتفاع بالا بسیار کاربرد دارد. مدل 10 وات این محصول می‌توان شعاع نور را تا ارتفاع حداقل 30 تا 50 متر پرتاب کند. این لامپ برای نورپردازی خطی مورد استفاده قرار می‌گیرد. جت لایت بر روی نما به صورت روکار نصب می شوند اما به این نکته دقت نمایید که جت لایتی هم رنگ با نمای ساختمان خریداری نمایید تا با نصب بر روی نما مشخص نشود.

مشخصات جت لایت

چراغ جت لایت دارای مشخصات زیر می باشد:

  • دارای توان های مصرفی مختلف که کاربردی ترین محصول دارای تون 10 وات می باشد.

  • دارای رنگ بندی (تک رنگ یا RGB)

  • دارای مدلهایی با نور ثابت و یا قابل برنامه ریزی

  • دارای بدنه آلومینیوم

  • وزن سبک و بدنه کوچک

  • مقاوم در برابر عوامل محیطی

هالوژن نما

لامپ هالوژن برای نورپردازی دکوراتیو در داخل ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد اما مدلی کاملا متفاوت از این لامپ ها نیز برای نورپردازی نما طراحی شده که بسیار کاربردی و شیک است. لامپ ‌های هالوژن دارای مدلهای LED، SMD و COB هستند. معمولا برای نما از مدل اس ام دی که دارای کیفیت بالاتر است استفاده و نصب آن بر روی نمای بسیار رضایت بخش است.

این مدل از لامپ نمای ساختمان دارای کیفیت نور بسیار بالایی است و می توان به صورت توکار و روکار از آن استفاده نمود. هالوژن ها در دو مدل رنگی و غیر رنگی موجود هستند که قابلیت تنظیم نور دارند. این لامپ ها دارای قیمت مناسبی هستند و از لحاظ مصرف انرژی بسیار مقرون به صرفه هستند.

فروش تجهیزات نورپردازی ساختمان

پروژکتور نمای ساختمان

پروژکتور نمای ساختمان در مدلها و برندهای مختلف در بازار موجود می باشد که باید بر اساس نوع نما و نیاز خود یکی از مدلهای مناسب را انتخاب و خریدای نمایید. این محصولات نیز در دو مدل ال ای دی و اس ام دی در بازار موجود هستند و از لحاظ قیمت بسیار مناسب می باشند. پروژکتور نمای ساختمان در برابر عوامل محیطی بسیار مقاوم بوده و دارای بدنه آلومینیومی است.

مدلهای اس ام دی دارای طول عمر بالای 50000 ساعت هستند و به همین دلیل استفاده از این مدل از تجهیزات می تواند دوام نورپردازی نمای ساختمان شما را افزایش دهد.

والواشر

والواشر یکی از کاربردی ترین تجهیزات برای نورپردازی نمای ساختمان است. اما مهم ترین موردی که برای استفاده از این تجهیزات بر روی نمای ساختمانتان باید به آن دقت نمایید، کیفیت والواشر است. حتما تا کنون نماهایی را دیده اید که از والواشر برای نورپردازی خطی استفاده نمودند و در برخی از نقاط نما، لامپ ها سوخته و روشنایی ندارند. به این حالت به اصطلاح ریز والواشر می گویند که در نتیجه استفاده از محصولات بی کیفیت برای نمای ساختمان است.

تعداد و توان والواشر ها به پروژه شما بستگی دارد. البته این مدل از لامپ نما دارای پرتاب نور بالا مانند جت لایت ها نیستند. والواشر به صورت تک رنگ و یا رنگی مورد استفاده قرار می گیرد و جهت تابش نور در آنها قابل تنظیم است.

از مهم ترین خصوصیات والواشر ها می توان به مصرف انرژی پایین، توان نوردهی بالا، امکان نصب در جهات مختلف و عدم نیاز به سرویس و نگهداری اشاره نمود.

هزینه نورپردازی نمای ساختمان به تجهیزات مورد استفاده و متراژ کار بستگی دارد. متاسفانه برخی از شرکت های شناخته شده در زمینه طراحی نما، قیمت های نجومی برای اجرای نورپردازی ارائه می‌دهند که این قیمت بابت تجهیزات و کیفیت کار نیست و تنها به دلیل برند بودن این شرکت هاست. البته انجام پروژه با قیمت بسیار ارزان نیز توصیه نمی شود زیرا کیفیت دلخواه به شما ارائه نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات باکیفیت و ارزان در زمینه نورپردازی ساختمان و یا خرید تجهیزات با شماره 09122630576 شرکت تابان گستر تماس بگیرید.

 

کدخبر: 892536 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟