مقایسه کیفیت شیرآلات ایرانی

 

طبیعتاً همه مردم دوست دارند، از شیرهای استاندارد، بادوام، شیک و کاربردی در منزل خود استفاده کنند اما در هنگام انتخاب شیرآلات با مارک‌های داخلی و خارجی زیادی مواجه می‌شویم که هر کدام طرفداران خاص خود را دارند.

در این مقاله قصد داریم کیفیت شیرآلات ایرانی را با یکدیگر مقایسه کنیم اما پیش از آن لازم است، توضیحاتی در خصوص اهمیت خرید شیرآلات ساخت داخل ارائه دهیم.

اهمیت خرید شیرآلات ایرانی

در سال‌های اخیر، شاهد پیشرفت‌های زیادی در حوزه تولید شیرآلات ایرانی بوده‌ایم. به جرات می‌توان گفت که این محصولات از نظر کیفیت با بهترین همتایان خارجی خود رقابت می‌کنند؛ علاوه بر این شیرآلات ایرانی با توجه به سبک خانه‌های امروزی و در نظر گرفتن سلیقه ایرانی طراحی شده‌‌ و از لحاظ زیبایی و شکل ظاهری در رده بالایی قرار دارند.

اگر هنوز هم در مورد خرید شیرآلات ایرانی تردید دارید، باید به شما اطلاع دهیم که بسیاری از برندهای مشهور داخلی از قطعات موردنیاز (مغزی، کارتریج، دیسک و غیره) یا اجزایی استفاده می‌کنند که از نظر مواد تشکیل دهنده و طریقه ساخت، هیچ تفاوتی با محصولات وارداتی ندارند؛ به عبارت دیگر مغزی یا کارتریج، همان مغزی شیر، ساخت بهترین برندهای خارجی بوده و فقط بدنه شیر (با کیفیت عالی و آبکاری فوق‌العاده) در داخل کشور ساخته می‌شود؛ حسن این کار آن است که کالای مذکور از نظر کیفیت، هیچ گونه تفاوتی با شیرآلات برتر خارجی نداشته، اما ارزان‌تر است.

ارائه گارانتی، خدمات پس از فروش و راحتی کار تعویض قطعات از دیگر مزایای خرید شیرآلات ایرانی به شمار می‌روند؛ علاوه بر این در حال حاضر شاهد ساخت شیرآلات با طراحی خلاقانه در داخل کشور می‌باشیم؛ به نحوی که برخی از این لوازم، نقشی فراتر از شیر ساختمانی یافته و اثر هنری محسوب می‌گردند.

سوای از آنچه گفته شد، خرید شیرآلات ایرانی، به معنای حمایت از تولید داخلی بوده و بدون شک بر بهبود وضعیت اقتصادی کشور تاثیر می‌گذارد.

بهترین برندهای شیرآلات ایرانی کدام‌اند؟

شیرآلات ایرانی

هر چند که تعداد برندهای تولیدکننده شیرآلات ایرانی، بسیار زیاد است اما از آنجا که ما قصد داریم، بهترین مقایسه کیفی را برای این محصولات ارائه دهیم، در این بخش به معرفی سه مارک برتر شیرآلات پرداخته و در قسمت بعد آنها را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم.

شیرآلات کی دبلیو سی

جالب است، بدانید که کی دبلیو سی در اصل، یک برند سوئیسی است؛ اما سال‌هاست که در کشورهای مختلف دنیا شاهد تولید شیرآلات کی دبلیو سی می‌باشیم. پیشینه تولید این شیرآلات در ایران به سال 1974 میلادی بر می‌گردد. ناگفته نماند که ایران، تنها کشوری در سطح خاورمیانه است که به تولید و عرضه شیرهای کی دبلیو سی می‌پردازد.

در اینجا لازم است، یک نکته مهم را متذکر شویم که انتقال تکنولوژی ساخت شیرآلات کی دبلیو سی به کشورهای پیشرفته و در حال توسعه‌ مثل ایران به خودی خود نشان دهنده، موفقیت برند مذکور است.

شیرآلات کی دبلیو سی، تحت استانداردهای روز دنیا فعالیت کرده و به جرات می‌توان گفت، مرغوب‌ترین و ماندگارترین شیرهای موجود در بازار داخل به شمار می‌روند.

استفاده از قطعات داخلی باکیفیت و بادوام، به کار بردن بدنه برنجی مقاوم، آبکاری به سبک مدرن و تنوع بی نظیر طرح و رنگ از اصلی‌ترین ویژگی‌های شیرآلات کی دبلیو سی هستند. در میان محصولات کی دبلیو سی، می‌توان انواع شیرآلات اهرمی، چشمی، توکار، روکار، فانتزی و رنگی را مشاهده کرد.

شیرآلات قهرمان

کمتر فرد ایرانی را پیدا می‌کنید که با شیرآلات قهرمان آشنا نباشد. این برند محبوب، بیش از 42 سال سابقه درخشان دارد و با وجود روی کار آمدن مارک‌های جدید، هنوز هم قهرمان جایگاه خود را در حد زیادی حفظ کرده است.

اگر به دنبال شیرآلات مناسب قیمتی هستید که از کیفیت کافی نیز برخوردار باشند، احتمالاً قهرمان، بهترین انتخاب برای شماست. لازم به ذکر است که محصولات قهرمان در مدل‌های مختلف کلاسیک و مدرن به چشم می‌خورند و به نوبه خود، تنوع بالایی دارند.

شیرآلات راسان

راسان از سال 1376، فعالیت خود را در زمینه تولید شیرآلات ایرانی با کیفیت اروپایی آغاز کرد و طی مدت نسبتاً کوتاهی توانست، شهرت زیادی را به دست آورد.

کیفیت، دوام و تنوع، مهم‌ترین دلایل محبوبیت محصولات راسان محسوب می‌شوند. لازم به ذکر است که شیرآلات کلاسیک و اهرمی این شرکت در مدل‌های زیبای سنتی و مدرن تولید می‌شوند؛ از نظر تنوع رنگ نیز شیرهای راسان، ممکن است، از نوع استیل (یا کروم)، طلایی یا سفید باشند.

مقایسه کیفیت شیرآلات ایرانی

شیرآلات kwc

جهت مقایسه کیفیت شیرآلات ایرانی، نخست باید این سوال را از خود بپرسیم که اصلاً شیر باکیفیت چه ویژگی‌هایی دارد؟

برای پاسخ به سوال بالا باید گفت که درجه مرغوبیت همه قسمت‌های داخلی و خارجی شیرآلات، اهمیت دارد؛ به عبارت دیگر سطح کیفی هر یک از اجزای شیر، به نوبه خود فاکتور مهمی در رتبه‌بندی کیفی آن محسوب می‌گردد؛ همچنین طول عمر، راحتی استفاده و صرفه‌جویی در مصرف آب، اهمیت زیادی دارد. حال با توجه به این موارد، شیرآلات کی دبلیو سی، راسان و قهرمان را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم.

واقعیت امر این است که هر سه برند نام برده، به تولید شیرآلات باکیفیت مشهور بوده و رضایت مشتریان خود را جلب نموده‌اند؛ اما اگر بخواهیم، آنها را رتبه‌بندی کنیم، قطعاً کی دبلیو سی در جایگاه اول قرار خواهد گرفت. مهم‌ترین علت برتری این گروه از شیرآلات، آن است که تحت لیسانس سوئیس فعالیت کرده و همواره از تجهیزات مدرن و متخصصان خبره برای تولید محصولات خود بهره می‌برند.

لازم به ذکر است که شیرهای کی دبلیو سی، علاوه بر بهره‌گیری از مرغوب‌ترین قطعات داخلی، دارای بدنه خارجی محکم بوده و همچنین از نظر آبکاری، قابل مقایسه با سایر محصولات حوزه خود نیستند؛ به بیان بهتر، این شیرآلات از آبکاری چند لایه ضخیم نیکل کروم یا آبکاری پی وی دی (مدرن‌ترین روش آبکاری شیرآلات) برخوردار هستند؛ به همین علت تا سال‌های سال سالم باقی می‌مانند و با گذشت زمان تغییر رنگ نمی‌دهند.

علاوه بر آنچه تا بدین جا گفته شد، شیرآلات کی دبلیو سی در مقایسه با شیرهای راسان و قهرمان، مقاومت بسیار بالایی در برابر عوامل محیطی و مواد شوینده دارند؛ همچنین لک‌پذیری کمتری داشته و نظافت آنها به راحتی صورت می‌گیرد.

ناگفته نماند که مصرف بهینه آب، یکی از اهداف اصلی شرکت کی دبلیو سی در ایران است؛ طراحی دستگیره شیرآلات مذکور به گونه‌ای است که جریان آب به سرعت و با فشار اندکی قطع می‌شود؛ این ویژگی، نقش غیر قابل انکاری در کاهش مصرف آب دارد.

 

کدخبر: 891643 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟