به هیچ عنوان این آسانسورها رو سوار نشوید!!!

 

بنابراین بهترین کار این است که تا جای ممکن از چنین آسانسورهایی استفاده نکنید حالا چه آسانسورهایی را نباید سوار شویم که در این مقاله از فرابالابر قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم. 

بازرسی آسانسورها

ایمنی آسانسوراصلی ترین نکته نگهداری از آن می باشد. بنابراین بایستی به صورت دوره ای از زمان فروش آسانسور عملکرد و ایمنی مورد آن مورد بررسی قرار گیرد. نماینده ساختمان بایستی به نگهداری از آسانسورها اهمیت بدهد و کلیه قطعات الکتریکی و مکانیکی آسانسور را به صورت حداقل ماهی یک بار بازبینی کند و با یک شرکت آسانسور قرارداد ببندد تا نماینده این شرکت بتواند در زمان بازبینی از آسانسور قطعات خراب را تشخیص بدهد و برای تعمیر و تعویض آن اقدام کند. هم چنین در مقررات ملی ساختمان آورده شده که بایستی کلیه آسانسورها به صورت سالانه خاموش و توسط یک کارشناس بررسی شوند.

آسانسور

از چه آسانسورهایی نباید استفاده کرد

پس با توجه به توضیحاتی که در بالا ارائه کردیم این که از چه آسانسورهایی استفاده کنید خیلی مهم است. که در ادامه به آسانسورهایی که اصلا نباید سوار شوید اشاره می کنیم.

  • آسانسور با کوچکترین نقص فنی

جزئی ترین ایرادات بالابر موتور گیربکسی  هم می توانند زمینه ساز یک حادثه بزرگ و خطرناک شوند. مواردی مانند باز شدن درهای آسانسور زمانی که هنوز کابین نرسیده یا توقف کابین در موقعیتی بالا‌تر یا پایین ‌تر از سطح زمین یک هشدار جدی هستند

هر نوع صدای ناهنجار هم نشان از نقص فنی آسانسور دارد. در صورتی که این مشکل کوچک برطرف نشود تبدیل به یک ایراد اساسی و وقوع حادثه می شود. در صورتی که متوجه هر گونه نقص فنی در آسانسور شدید از آن استفاده نکنید و برای برطرف کردن ایرادات آسانسور از یک تعمیرکار آسانسور کمک بگیرید

  • آسانسورهای قدیمی

اگر مدت زمان زیادی از آسانسور یا انواع بالابر استفاده کنید و نسبت به سرویس دوره ای آن بی توجه باشید می تواند صدمات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد بهترین کار این است که از بالابر برقی قدیمی و فرسوده استفاده نکنید و از یک تعمیرکار آسانسور بخواهید که آن را به صورت کلی سرویس و بازبینی کند.

 

موقعیت هایی که نباید از آسانسور استفاده کرد

بعد از وقوع زلزله به هیچ وجه از آسانسور برای جابه جایی استفاده نکنید تا شرایط ایمن شود. مورد دیگری که کارشناسان ایمنی به آن تاکید دارند این است که در زمان آتش سوزی در آپارتمان برای رفت و آمد نباید سوار آسانسور شوید.

گیر کردن در آسانسور

چگونه هنگام گیر کردن در آسانسور به دیگران اطلاع دهید؟

اگر از آسانسور های از رده خارج شده و دارای نقص فنی استفاده کنید، باید هر لحظه بیم وقوع یک حادثه را داشته باشید در صورت گیرکردن در آسانسور به علت بی توجهی به سرویس و نقص فنی کوچک اقدامات زیر را انجام دهید:

  • زنگ خطر آسانسور را فشار دهید
  • در صورت وجود تلفن اضطراری داخل کابین، با تلفن دیگران را باخبر کنید
  • در صورت نبود تلفن اضطراری به در آسانسور مشت بزنید ( البته بااحتیاط)

 

کدخبر: 889077 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟