چه عواملی باعث تغییر قیمت طراحی سایت اختصاصی و وردپرسی می شود؟

 

هزینه سایت اختصاصی بصرفه تر است یا هزینه طراحی سایت وردپرسی؟ برخی می گویند امنیت سایت اختصاصی بهتر است نظر شما چیه؟ و... در این مقاله به این سوالات پاسخ میدیم. و مزیت وردپرس نسبت به سایت های اختصاصی را به تفصیل بیان میکنیم.

با نظر به اینکه تمامی سیستم های مدیریت محتوا ها (cms) مثل وردپرس، جوملا، پرستاشاپ و... با زبان php نوشته شده اند، و php یکی از پویا ترین و بهترین زبان های برنامه نویسی است، سیستم های مدیریت محتوا بسیار امن و پویا هستند. در حال حاضر بیش از 80 درصد سایت ها با زبان php نوشته شده اند و بیش از 50 درصد سایت های جهان با وردپرس نوشته شده اند، میتوان فهمید که این سیستم مدیریت محتوا و این زبان برنامه نویسی از همه نظر عالی و باب میل مخاطبان هست.

وردپرس به علت رایگان بودن و فراگیر شدن توانسته افراد زیادی را به عنوان مصرف کننده و توسعه دهنده جذب خودش کند. این فراگیری باعث شده که توسعه دهندگان وب بیایند و در این سیستم مدیریت محتوا فضاها و امکاناتی قرار دهند که اگر بخواهیم این تغییرات را در سایت های کدنویسی و اختصاصی انجام دهیم، باید هزینه های بسیاری صرف کنیم.

قیمت طراحی سایت

 

چرا قیمت طراحی سایت وردپرس کمتر از کد نویسی اختصاصی است ؟

امکان دسترسی به هزاران افزونه و قالب رایگان

منبع آموزشی رایگان وردپرس و گسترده به زبان های مختلف

مدیریت آسان سایت و امکان انتشار خودکار مطالب به سایت

امنیت بالا با افزونه های ارزان

افزونه های آن به دلیل استفاده زیاد، ارزان است

اپن سورس است و میتوان اختصاصا به آن ویژگی اضافه کرد

چرا هزینه طراحی سایت اختصاصی بیشتر است ؟

اختصاصا باید برای شما کد زده بشود و توسعه دهندگان نمیتوانند این را به افراد دیگری ارائه دهند

برای کوچک ترین امکانات اضافی باید هزینه زیادی پرداخت کنید

منابع آموزشی محدود تر است از وردپرس

برای ادامه مسیر حتما باید ادمین بگیرید

و.....

در استفاده وردپرس، از قالب های اشتراکی استفاده کنیم یا قالب های اختصاصی؟

یکی از مولفه هایی که بسیار مهم است، ui هست. user interface یعنی ظاهر سایت یا همان رابط کاربری. ما با استفاده از ظاهر سایت جذاب می توانیم مشتری را جذب کنیم و یا مخاطب های جدیدی به سمت سایت ما بیایند فقط برای دیدن ظاهر سایت ما. تحقیقات نشان داده که هر چقدر ظاهر سایت زیبا و جذاب باشد، درصد خرید مشتری از سایت بیشتر می شود. برخی معتقند که برای داشتن ظاهر جذاب سایت، نیاز به قالب اختصاصی دارند. می توان گفت حتی با قالب های رایگان و قالب های اشتراکی هم میتوان ظاهر جذابی طراحی کرد. برخی بر این باورند که قالب های اختصاصی امنیت بیشتری دارند نسبت به قالب های اشتراکی. ما هم این را قبول داریم ولی هزینه قالب های اختصاصی به مراتب بیشتر از قالب های اشتراکی است.

هزینه پشتیبانی سایت های وردپرسی و سایت های اختصاصی

با توجه به اینکه سایت های وردپرسی نسبت به سایت های اختصاصی آسان تر طراحی میشوند و دارای محیطی گرافیکی هستند، با هزینه های بسیار کمتری نسبت به سایت های اختصاصی میتوان مدیریت کرد. مدیریت سایت های اختصاصی به مراتب سخت تر است از سایت های وردپرسی چون باید یک دور تمامی کد ها را مطالعه کرد و مشرف به کد ها بود. برای مدیریت سایت های اختصاصی باید علم کد نویسی را بطور کامل بلد باشید ولی برای مدیریت سایت های وردپرسی نیاز به این داریم که با پنل مدیریت وردپرس آشنا باشیم تا بتوانیم سایت را مدیریت کنیم. یکی از دلایل پایین بودن هزینه سایت های وردپرسی نسبت به سایت های اختصاصی، مدیریت آن است.

هزینه امکانات اضافی سایت های اختصاصی و وردپرسی به چه شکل است؟

در سایت های وردپرسی برای اضافه کردن یک ویژگی و یک المان، کافیه یک افزونه ساده نصب کنید و بتوانید با آن تغییرات بسیار زیادی در سایتتان ایجاد کنید. این تغییرات در وردپرس هزینه بسیار پایینی دارد چون نیازی به کد نویسی اختصاصی ندارد. اما در سایت های اختصاصی نیاز به نوشتن کدی متناسب با کدهای سایتتان است که بتوانید یک تغییر کوچک در سایتتان ایجاد کنید. این کد نوشتن در سایت های اختصاصی هزینه بر است و به بالطبع هزینه های بیشتری دارد نسبت به سایت های وردپرسی.

در ادامه روند سایت داشتن شما حتما نیاز به یک نفر دارید که سایتتون رو مدیریت کنه. این مدیریت سایت نیازمند این است که فردی در کنارتون باشه که از دانش برنامه نویسی و ادمینی سایت بهره مند باشه. اما مسئله ایی که وجود دارد این است که هزینه اضافه کردن هر المان و ویژگی در سایت های کد نویسی شده و اختصاصی چندین برابر سایت های وردپرسی است.

مالکیت سایت های وردپرسی و اختصاصی به چه صورت است؟

مالکیت سایت های وردپرسی و اختصاصی که توسط ما طراحی بشوند، از صفر تا صد برای شخص حقیقی و حقوقی کسی است که قرارداد به نام آن نوشته شده است. این بدین معنا است که هر تایمی که مایل باشند می توانند سایت خود را از سرور های ما بطور رایگان انتقال دهند. و همینطور است که تمامی تغییراتی که توی سایت انجام میشود تبعات بعدی آن بر عهده کسی است که مالکیت سایت را در دست دارد.

همچنین بعد از قرار داد تمامی یوزر ها و پسورد ها در اختیار کارفرما قرار میگیرد و طبق آموزش هایی که به کارفرما یا نماینده کارفرما داده می شود، میتوانید سایت را مدیریت کنید. همچنین سایت پشتیبانی سایت شما تا 6 ماه در دست تیم ما میباشد و تمامی مسائل فنی سایت را تیم ما برای شما حل می کند

طراحی سایت

 

هزینه آموزش سایت های وردپرسی و سایت های اختصاصی به چه شکل است؟

برای سایت های وردپرسی آموزش های رایگان زیادی هست که میتوانید آن را با یک سرچ کوتاه پیدا کنید. و همین سادگی سایت های وردپرسی باعث پایین بودن قیمت طراحی سایت با وردپرس شده است. اما برای آموزش سایت های اختصاصی نیاز به فراگیری دانش برنامه نویسی هستید که هم سخت تر است از وردپرس و هم هزینه های بیشتری را باید صرف این آموزش ها بکنید.

نتیجه گیری:

از نظر ما طراحی سایت با وردپرس در 90 درصد مواقع از سایت های اختصاصی سریع تر، ساده تر، و ارزان تر است و همین باعث شده که افراد زیادی به سمت وردپرس بیایند و سایت خودشون رو با وردپرس طراحی کنند. سایت های وردپرسی اغلب در تایمی کمتر از 20 روز از صفر تا صد طراحی می شوند و تحویل داده میشوند. ولی سایت های اختصاصی ماه ها طول میکشد تا طراحی بشوند و تحویل داده بشوند.

طبق مشاوره هایی که می دهیم، برای اکثر سایت ها وردپرس را پیشنهاد میکنیم چون بهترین گزینه برای شروع است.

 

کدخبر: 888515 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟