رنگ شناسی و معرفی مناسب‌ترین رنگ‌ها برای استفاده در لوگو سایت

اولین چیزی که توجه بیننده را به خود جلب می‌کند رنگ بوده و می‌تواند نشان دهنده احساسات خاصی در مغز او باشد. طبیعتا قبل از اینکه بخواهد به جزئیات سایت توجه کند، رنگ را دیده و جذب آن می‌شود.

برای اینکه بخواهید به برندی ماندگار تبدیل شوید باید به تمامی جزئیات دقت کنید. یکی از مهم‌ترین نکات، ترکیب رنگ‌ها است. آن‌ها می‌توانند در کنار یکدیگر ترکیبی به یاد ماندنی را ساخته و یا به صورتی باشند که مخاطب هیچ ارتباطی با سایت شما برقرار نکند.

در ادامه این مطلب تصمیم داریم تا بهترین ترکیب رنگی برای طراحی سایت را معرفی کرده و چندین ایده جالب بیان کنیم.

رنگ‌ها چه کاری را انجام می‌دهند؟

رنگ با احساسات افراد سر و کار دارد. می‌تواند معرف گزینه‌های مختلفی مانند فرهنگ، سنت، پیوندهای عمیق روانشناختی و ... باشد. هر رنگی مفهوم خاصی داشته و نشانگر موضوع خاصی در ذهن است. ممکن است شما با این مفاهیم آشنایی نداشته باشید ولی مطمئن باشید مغز به صورت ناخودآگاه متوجه آن شده و پیام را درک می‌کند.

برای مثال شما با دیدن رنگ زرد، مفهوم دوستی را در ذهن خود احساس خواهید کرد. مهم‌ترین نکته این است که انتقال این پیام درست در یک ثانیه انجام خواهد شد. شما رنگ را می‌بینید و مغز درست در همان لحظه پیام را دریافت می‎‌کند.

برای طراحی سایت باید از چند رنگ استفاده کنیم؟

هیچ گونه قانونی برای اینکه باید دقیقا چند رنگ در سایت خود داشته باشید وجود ندارد. ممکن است تصمیم بگیرید به صورت کلی از یک رنگ استفاده کنید یا با استفاده از سه رنگ بتوانید سایتی تاثیرگذار طراحی نمایید.

این کاملا به شما بستگی دارد ولی به صورت معمول در اکثر سایت‎ها از یک رنگ اصلی در کنار دو یا سه رنگ فرعی استفاده می‌شود تا بتوان قسمت‌های مورد نیاز را با استفاده از اختلاف رنگ، برجسته نمود. این کار باعث ایجاد بعد در سایت خواهد شد. همچنین با استفاده از ترکیب رنگ‌های کاربر پسند، جذب و ماندگاری کاربر در سایت شما بیشتر شده که این موضوع به صورت کلی به بهبود سئو سایت شما کمک می‌کند.

چه رنگ‌هایی می‌توانند باهم ترکیب جذابی بسازند؟

  • ترکیب رنگ‌های پر رنگ مانند سیاه با زرد یا قرمز با آبی
  • ترکیب رنگ‌های نزدیک به هم مانند قهوه‌ای با سبز طبیعی
  • ترکیب رنگ‌های آرام و صلح آمیز مانند نارنجی، سبز و زرد
  • ترکیب رنگ‌های طبیعی مانند خرمایی، سبز و آبی
  • ترکیبات هیجان انگیز مانند ترکیب رنگین کمانی
  • ترکیب رنگ‌های جدی مانند سیاه و سفید

معرفی چندین ترکیب رنگی جذاب برای طراحی سایت

در ادامه چندین ترکیب رنگی جذاب برای طراحی سایت را معرفی خواهیم کرد:

ترکیب نارنجی، مشکلی، قرمز

اگر می‌خواهید انرژی زیادی را در سایت خود داشته باشید، می‌توانید از این ترکیب رنگی استفاده کنید. این رنگ‌ها به تنهایی نیز دارای انرژی بسیار زیادی بوده و اگر با هم ترکیب شوند می‌توانند این اثر را افزایش دهند.

ترکیب آبی و طلایی

یک ترکیب رنگی با کنتراست بالا نیز می‌تواند حال خوبی را منتقل کند. قرار گرفتن رنگ درخشان طلایی در مقابل آبی یخی می‌تواند جذابیت زیادی را به وجود آورد.

ترکیب بنفش و زرد

رنگ بنفش و رنگ زرد با هم مکمل بوده و به عنوان یکی از بهترین ترکیب رنگ‌ها برای طراحی سایت معرفی می‌شوند. این تیم در کنار یکدیگر می‌توانند نقشی عالی را بازی کنند.

ترکیب قرمز و سیاه

هم رنگ قرمز و هم رنگ سیاه جزء آن دسته از رنگ‌هایی هستند که می‌توانند توجه خیلی زیادی را به خود جلب کنند. ترکیب آن‌ها با یکدیگر می‌تواند اثر خیلی خوبی بر جا بگذارد. برای استفاده از این ترکیب رنگ باید جسورتر باشید.

ترکیب قرمز، سیاه و سفید

اگر احساس می‌کنید ترکیب رنگ قرمز و سیاه باهم می‌تواند کمی شدید و زننده باشد، می‌توانید رنگ سفید را به آن اضافه کنید. به این صورت کمی آرامش را به ترکیب رنگی تزریق کرده و از شدت آن کم می‌کنید.

ترکیب رنگ ها برای طراحی سایت

ترکیب سیاه و زرد

این دقیقا ترکیب رنگی بدن زنبورها می‌باشد. برای استفاده از این ترکیب رنگ باید دقت خیلی زیادی به خرج دهید چرا که کوچکترین اشتباهی ممکن است باعث انتقال احساس هشدار گونه شود. اگر بتوانید به خوبی از ترکیب سیاه و زرد استفاده کرده و نقاط قوت هر کدام را به خوبی نمایش دهید، خیلی راحت باعث جلب توجه کاربر می‌شوید.

ترکیب قرمز و آبی

ترکیب آتش و یخ، تضادی است که می‌تواند حسی بی نظیر و تند را به مخاطب القا نماید. هنگام استفاده از این ترکیب رنگی باید دقت کنید تا هر دو طیف رنگی به خوبی با هم پیوند بخورند.

ترکیب نارنجی و بنفش

این دو رنگ شاید متضاد به نظر برسند ولی زمانی که آن‌ها را با هم ترکیب می‌نمایید به قدری نزدیک به هم هستند که کنتراست بسیار هیجان انگیزی را خواهند ساخت.

ترکیب صورتی و زرد

طیف رنگی زرد و صورتی به هم نزدیک بوده و خیلی خوب باهم ترکیب می‌شوند. برای نمایش جسارت و هوش معمولا از این ترکیب رنگی استفاده می‎شود. شاید این ترکیب مانند ترکیب رنگی‌هایی که تا الان معرفی کردیم خیلی جسور نباشد ولی به همان اندازه می‌تواند باعث جلب توجه شود.

ترکیب فیروزه‌ای، نارنجی و سرمه‌ای

این رنگ‌ها با هم مکمل بوده و می‌توانند تمایز زیادی را ایجاد کنند. مانند این است که لحظه غروب خورشید و دریا را در کنار هم نقاشی کنید. به همین دلیل احساس گرما و آرامش را منتقل خواهد کرد.

ترکیب قرمز، نارنجی و زرد

ترکیب سه رنگی که می‌توانند به خوبی گرما و آتش را تداعی نمایند، می‌تواند خیلی هیجان انگیز باشد.

ترکیب قرمز یا صورتی با سفید

این ترکیب رنگی دقیقا مانند یک آب نبات شیرین است. می‌توانید برای سایت‌های فروش شیرینی و سایت‌هایی که مخاطبین جوان دارند، از این ترکیب رنگی استفاده کنید.

ترکیب آبی سرمه‌ای با صورتی روشن

این رنگ‌هایی است که به خوبی با هم ترکیب شده و مکمل هم هستند. یکی از آن‌ها سرد و دیگری گرم بوده و می‌تواند نور آرامش بخش سحر را تداعی کند.

منبع مقاله : آژانس دیجیتال مارکتینگ پارس وب

 

کدخبر: 880539 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟