گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان ترخیص کار رسمی گمرک

 

گروه بازرگانی و گمرکی پرشین تجارت دوان به عنوان ترخیص کار گمرک و با در اختیار داشتن ترخیص‌کاران باتجربه و خوش‌نام و به‌روز توانسته اطمینان و اعتبار لازم را در بین تجار و صاحبان کسب‌وکار کسب نماید. این گروه تجاری با تسلط بر بخش نامه های گمرکی و تسلط بر قوانین تجارت، توانسته است نسبت به ترخیص سریع و قانونی کالاهای وارداتی بازرگانان عزیز از گمرکات شهریار و غرب تهران، فرودگاه امام خمینی، و گمرک شهید رجایی بندرعباس و گمرک بندر بوشهر اقدام نماید.

خدمات گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان

کلیه خدمات گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان بدین شرح می باشد:

  1. ثبت سفارش کالا  و دریافت تخصیص ارز و خرید و حواله ارز

  2. اخذ ترخصیه و قبوض مربوط به انبار و اسناد حمل و نقل

  3. تنظیم اظهارنامه تجار و بازرگان

  4. پرداخت کلیه تعرفه‌های گمرکی و حقوق ورودی و پرداخت مالیات

  5. مراجعه حضوری به گمرکات از قبیل گمرک بوشهر، بندرعباس، شهریار و فرودگاه امام خمینی، گمرک غرب تهران و.... و پیگیری تشریفات اداری گمرک

  6. اخذ کلیه گواهی‌نامه‌های سازمان استاندارد و بازرسی کالا

  7. انجام تشریفات ترخیص کالا و....

  8. اعتراض به پرونده‌های موجود در گمرک و اقدام به حل اختلافات گمرک و تجار

  9. حمل‌ونقل و ارسال کالا از گمرک به انبار موردنظر

  10. انجام کلیه امور مرتبط با ترخیص کار گمرک و ثبت سفارش و واردات کالا

منشور اخلاقی گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان

  • حفظ اطلاعات و محرمانه نگه‌داشتن کلیه امور تجاری مشتریان

  • حفظ امنیت مالی تجار و بازرگانان و صادرکنندگان محترم

  • ترخیص به‌موقع کالا و تحویل در کمال امنیت به مالک کالا

  • صداقت داشتن در کلیه امور و رعایت نهایت دقت و صرفه‌جویی در زمان جهت انجام ترخیص کالا

برخی از کالاها در کشور با کمبود تولید یا عدم تولید مواجه می‌باشد که واردات را ضروری می‌سازد، باتوجه‌به اینکه ممکن است برخی از کالاها فاسدشدنی باشند یا وضعیت حمل خاصی نیاز داشته باشند، اطلاعات کافی داشتن در زمینه واردات امری ضروری می باشد و در برخی موارد داشتن یک مشاور خوب و باتجربه می‌تواند تمامی نیازهای ما را پوشش بدهد و توجه ما را به نکاتی که نمی‌دانستیم یا برایمان قابل‌اهمیت نبوده معطوف می سازد. با توجه به شعار سازمانی این گروه که تجارت امن و پایدار می باشد و با داشتن دو دهه تجربه در زمینه ترخیص کالا، پرشین تجارت می‌تواند بهترین گزینه باشد.

منشور اخلاقی گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان

 

دلایل اهمیت واردات و صادرات

همان‌طور که می‌دانیم در امور تجاری، هر کشوری داری مزیت رقابتی در یک کالای خاص است. برخی تولیدات در یک کشور ممکن است که مازاد بر نیاز باشد یا برخی منابع طبیعی در کشوری وجود داشته باشد که موردنیاز سایر کشورهاست. مانند محصولات کشاورزی یا انواع مواد معدنی و فلزات و منابع فسیلی و سوخت و...

کشورها برای توسعه اقتصادی نیازمند واردات برخی منابع و یا صادرات منابع مازاد خود هستند. کشور ایران از بزرگ‌ترین صادرکنندگان سوخت‌های فسیلی و برخی فلزات معدنی است و در برخی موارد برای افزایش رشد و توسعه نیز نیاز به ماشین‌آلات و قطعات صنعتی و زیرساخت‌های فنی در کشور می‌باشد.

مزیت واردات برخی کالاها

معرفی محصولات جدید به بازار داخلی و امکان ایجاد رقابت در بازار

باتوجه‌به پیشرفت روزافزون دنیا و افزایش کیفیت و تنوع کالاها موجب می‌شود که محصولات متنوع و به‌روز در اختیار مصرف‌کنندگان داخلی قرار می‌گیرد و از امکانات به‌روز دنیا بهره‌مند گردند.

کاهش هزینه و کاهش قیمت برخی کالاها

برخی کالاهای وارداتی به علت هزینه پایین در ساخت و تولیدشان دارای مزیت وارداتی هستند. شرط اصلی برخی محصولات وارداتی در دنیا هزینه تولید است. ممکن است تولید برخی کالاها به علت هزینه بالای مواد اولیه و هزینه بالای نیروی کار و... بسیار بالاتر از تأمین آن از کشورهای دیگر صورت بگیرد که در این موارد واردات این نوع کالاها بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر از تولید آن در داخل کشور است. برخی بازرگانان کالاهایی با کیفیتی را در بازار کشورهای دیگر پیدا می‌کنند که با وجود هزینه حمل و ترخیص و... باز هم ارزان‌تر از تولید آن در داخل است و بجای سرمایه‌گذاری در بخش تولید، واردات آن را ترجیح می‌دهند زیرا توجیه اقتصادی بیشتری دارد.

مدیریت بازار داخلی با کمک واردات

یکی از مزیت‌های واردات تنظیم بازار و ایجاد رقابت برای تولید محصولات داخلی باکیفیت می‌شود. در واقع گاهی تهدیدهای وارداتی موجب فرصت تولید محصولات داخلی باکیفیت‌تر با قیمت پایین‌تر می‌شود. در برخی موارد رقابت تولیدکنندگان داخلی موجب تولید محصولات جدید و ایجاد مزیت صادراتی نیز می‌شود.

مدیریت بازار داخلی با کمک واردات

‎ مراحل ترخیص و واردات کالا کدام است؟

انتخاب کالای موردنظر

از مهم‌ترین بخش‌های مهم واردات انتخاب کالا می‌باشد، در واقع اینکه چه نوع کالایی انتخاب کنیم و میزان تقاضای آن در کشور به چه صورت دارای اهمیت بالایی است و انتخاب کالا نیاز به تحقیقات دقیق از بازار و مشاوره از گروه‌های بازرگانی باتجربه دارد.

پیداکردن تولیدکننده یا تأمین‌کننده کالا

در کشورهای همسایه و یا کشورهایی که رابطه تجاری با ایران دارند دسترسی به تأمین‌کننده کار زیاد سختی نیست اما پیداکردن تأمین‌کننده‌ای که بتواند نسبت به تعهداتش به شما پایبند باشد و کالای باکیفیت و با قیمت مناسبی در اختیار شما قرار دهد امری مهم و ضروری است. در برخی موارد زمان در تأمین و تحویل کالا نقش بسیار مهمی دارد.

خرید کالای موردنظر

اطلاع کامل داشتن از امور تجاری و نحوه بستن قراردادهای بین‌المللی امری ضروری در مرحله خرید کالاست، کلیه موارد مربوط به روش پرداخت و تسویه و انتخاب روش حمل و...نکات مهمی است که باید جزئیات آن در قرارداد ذکر شود.

 ترخیص کالا و انتقال آن به مقصد

مسیرها و روش‌های حمل بسیار زیادی برای کالاهای وارداتی به کشور وجود دارد اما بسته به اینکه مبدأ آن چه کشوری است می‌توانم مبدأ ورودی و روش حمل را انتخاب کرد.

بعد از ارسال محموله، کالا وارد چرخه گمرک ایران می‌شود و مراحل قانونی ترخیص آن طی می‌شود. در این مرحله بسته به نوع کالا و قوانین گمرکی و ارزش محموله تعرفه گمرکی دریافت می‌گردد.

داشتن یک ترخیص کار گمرک باتجربه می تواند در این مسیر دشوار بسیار کمک کننده باشد.

کدام کالاها می‌توانند از گمرک ترخیص شوند؟

کالاها از این نظر به کالاهای مجاز و مشروط و ممنوع‌الورود تقسیم‌بندی می‌شوند.

کالاهای مجاز: یعنی کالاهایی که جهت ورود به کشور منع قانونی ندارند و اجازه ورود به کشور را دارا هستند.

کالاهای مشروط: یک سری کالاها جهت ورود نیاز به مجوزهای خاص از نهادهای ذی ربط را دارند تا بتوانند مجوز ورود به کشور و ترخیص از گمرک را دریافت کنند.

کالاهای ممنوع‌الورود نیز شامل کالاهایی است که منع قانونی جهت ورود کالا به کشور را دارند.

  برای دریافت مشاوره رایگان و تخصصی از کارشناسان گمرکی و بازرگانی پرشین تجارت دوان  ، با شماره های 02142326 و همچنین واتساپ به شماره 09018317541 در ارتباط باشید. همچنین تجار محترم می توانند از طریق وب‌ سایت های ما به آدرس ptd-co.com و sabtaresh.com و سایر شبکه‌های اجتماعی با ما در ارتباط باشند.

 

کدخبر: 887520 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟