مزایا و معایب ایمپلنت دندان چیست؟

 

مزیت ‌های ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان، یک روش کاملا جدید برای کسانی می باشد که دندان های خود را از دست دادند. اگر دندان های شما شکسته باشد؛ دندان شکسته شده به طور کامل برداشته می شود و یک پیچ تیتانیومی به عنوان ریشه دندان، درون لثه قرار می گیرد. این پیچ با استخوان های فک سازگار می باشد. بعد از قرار دادن پیچ درون لثه، مدتی طول می کشد تا استخوان فک با پیچ جوش بخورد. بعد از جوش خوردن، قسمت تاج دندان روی پیچ قرار می گیرد. این روش نسبت به سایر روش ها مزیت های فراوانی دارد. در ادامه به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم.

افزایش زیبایی

قطعا یکی از مهم ترین مزیت هایی که استفاده از ایمپلنت دندان دارد؛ افزایش زیبایی می باشد. هر چند که نبودند آن ها مشکلات مختلف دیگری را نیز به وجود می آورند. اما از جمله مهم ترین مشکلات به وجود آمده، کاهش اعتماد به نفس به دلیل نقص در زیبایی می باشد. با ایمپلنت دندان، می توان دوباره این زیبایی و اعتماد به نفس را به دست آورد.

ماندگاری بالا و سرعت بالای کاشت

یکی دیگر از مزیت های که ایمپلنت دندان دارد؛ طول عمر و ماندگاری بالا می باشد. به کمک این روش می توانید دندانی داشته باشید که برای همیشه ماندگاری دارد. البته برای این که دندان ها طول عمر طولانی و ماندگاری زیادی داشته باشند؛ باید به خوبی از آن ها مانند سایر دندان‌ های طبیعی خود نگهداری کنید. سرعت بالای کاشت از دیگر مزیت هایی می باشد که استفاده به طوری که می توان گفت در مقایسه با روش های دیگر، به کمک این روش فرد می تواند سریع تر به جایگزینی مناسب برای دندان های خود دست پیدا کند. متخصص ایمپلنت در شیراز ، تهران وسایر شهرهای ایران را در سایت دندانپزشکان ایران مشاهده نمایید.

عوارض ایمپلنت دندان

عوارض ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان نیز مانند هر روش دیگری ممکن است عوارضی در پی داشته باشد. بعضی از این عوارض کوتاه مدت و بعضی ممکن است بلند مدت باشد. به طور معمول، عوارض بلند مدت از جمله عوارضی هستند که به دلیل پزشکی به وجود می آیند. در نتیجه بسیار اهمیت دارد تا برای انجام ایمپلنت، پزشکان با تجربه و ماهر را پیدا کنید. دندانپزشکان ایران مرجع معرفی و نوبت دهی متخصصان های با تجربه در تمام شهر های ایران است. شما می توانید با مراجعه به این سایت، دندانپزشکان حرفه ای شهر خود را پیدا کنید. از جمله عوارض ایمپلنت دندان، می توان به عفونت در محل کاشت و همچنین امکان آسیب به سایر دندان ها اشاره کرد. همچنین ممکن است به عصب های آن ناحیه نیز آسیب هایی وارد شود.

 

کدخبر: 883274 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟