تداوم کاهش قیمت آهن آلات یا افزایش در بلندمدت؟

 

گزارش ها از بازار پر تلاطم آهن آلات و مشتقات آن حاکی از کاهش شدید قیمتها با توجه به کاهش نرخ دلار و عقب نشینی به کانل 40 هزار تومانی می باشد.

با توجه به کاهش قیمت دلار قیمت امروز میلگرد نیشابور در انبار مشهد 27650تومان و درب کارخانه 26400تومان بود. کارشناسان مجموعه تیک آهن یکی از دلایل کاهش روند قیمت آهن آلات را تصمیم جدید بانک مرکزی مبنی بر تغییر شرایط دریافت دلار با کارت ملی و الزام به افتتاح حساب ارزی می دانند. این تصمیم جدید باعث برچیده شدن کارتهای ملی اجاره ای و بساط دلالان این بازار پر هیاهو شد که خود باعث کاهش قیمت دلار در کانال 40هزار تومان شد.

برگشت قیمت تیر آهن 14 اصفهان در محدوده قیمت4.950.000تومانی و تیر آهن16 اصفهان در محدوده قیمت5.950.000تومانی گمانه زنی ها جهت تداوم کاهش قیمت ها را به همراه دارد. این در حالی است که با توجه به رویکرد جدید دولت و سفر وزیر امور خارجه ایران به پکن جهت توسعه روابط و امضای بیانیه مشترک با عربستان و همچنین بهبود روابط برای بازگشایی سفارت خانه های هردو کشور ، شرایط از نظر سیاسی و منطقه ای ،از ظرفیت بالای کاهش نرخ ارز در بازار و کاهش قیمتها حکایت دارد.

به گفته کارشناسان نرخ واقعی دلار با توجه به واقعیت های اقتصادی کشور با نرخ فعلی تناسبی ندارد و امیدواریم همچنان روند کاهش قیمت ها را در بازار ها شاهد باشیم.

در پی کاهش قیمت تیرآهن و قیمت روز میلگرد نیشابور در بازار ، اغلب ساختمان سازها و پیمانکاران ساختمانی فعلا نظاره گر شرایط بازار هستند.

نظر یکی از فعالان و پیمانکاران این حوزه را با هم ببینیم:

با سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما و تیم فروش مجموعه تیک آهن .

به نظر بنده و همکارانم که به صورت حرفه ای در این بازار مشغول به فعالیت هستیم این هست که اگر در همان لحظه نیاز مبرم به خرید تیر آهن و میلگرد، و ضرورت در تامین آن ها داشته باشیم لیست آهن آلات مورد نیاز را تهیه و نسبت به خرید آن ها اقدام کنیم.

با توجه به کاهش شدید قیمت قوطی و قیمت تیرآهن و قیمت میلگرد نیشابور و همچنین قیمت ورق های فولادی تصمیم بر این گرفتیم که فعلا در خریدهای جدید دست نگه داریم و در صورت ثبات نسبی این بازار اقدام به خرید های جدید نماییم.

به هرحال با این هزینه ها و دردسر های این صنف، ساخت واحد های مسکونی با پایین ترین بهای تمام شده میتواند نقدینگی ها جهت شروع پروژه های جدید را به عمل آورد.

سخن پایانی:

کارشناسان تیک آهن امیدوار هستند که با تداوم کاهش قیمت تیر آهن و قیمت میلگرد و بوجود آمدن ثبات در این بازار پر تلاطم بتوانند سهمی بزرگ و نقشی پر رنگ در جهت میل به اهدافی بزرگ تر را ایفا کنند.

 

کدخبر: 883272 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟