چگونه لکه داروی مایع را از روی فرش پاک کنیم؟

 

از آن جایی که اکثر داروهای مایع مبتنی بر الکل هستند بنابراین می ‌توان آنها را با روش های ساده ای در خانه، تمیز کرد.

 به یاد داشته باشید که پاک کردن هر لکه دارویی باید به محض ایجاد شدن، انجام شود تا آسان تر بوده و کاملا حذف شود.

در این مقاله می آموزید که چگونه لکه داروهای مایع ایجاد شده روی فرش را پاک کنید.

دارو روی فرش

1.ابتدا اضافات مایع دارویی را پاک کنید

در اسرع وقت با یک دستمال کاغذی حوله ای سفید ساده، لکه فرش را پاک کنید. این کار را از لبه های بیرونی لکه به سمت مرکز ادامه دهید تا از بزرگ تر شدن لکه جلوگیری کنید. مطمئن شوید که دستمال کاغذی شما طرح دار نباشد که بر اثر برخورد با مایع دارویی حاوی الکل، به فرش تان رنگ پس ندهد.

اگر نمی توانید سریعا به لکه رسیدگی کنید، جهت جلوگیری از ماندگار شدن رنگ لکه روی فرش تان، با شماره های تماس قالیشویی اکباتان ارتباط بگیرید و از آن ها بخواهید تا فرش تان را شستشو دهند.

2.از یک محلول پاک کننده استفاده کنید

یک محلول پاک کننده خانگی تهیه کنید تا بتوانید مایع دارویی را کاملا از الیاف فرش پاک کنید.

در یک کاسه کوچک غیر فلزی یا یک لگن، 2 فنجان آب خنک را با یک قاشق غذا خوری سرکه سفید و یک قاشق غذا خوری مایع ظرفشویی مخلوط کنید.

محلول را روی لکه ریخته و ۱۰ یا ۱۵ دقیقه صبر کنید.

3.محلول پاک کننده را روی لکه بمالید

 می توانید محلول را در یک بطری با سری اسپری دار بریزید و روی لکه اسپری کنید. سپس با یک دستمال، لکه را کاملا پاک کنید.

اگر بطری ندارید نیز نگران نشوید. یک پارچه سفید تمیز بردارید و به محلول آغشته کنید. مطمئن شوید که مقدار زیادی از محلول به دستمال تان نباشد و مقدار اضافی آن را با فشار دادن، خوب خارج کنید. در حدی که فقط دستمال تان کمی مرطوب باشد. دستمال مرطوب شده با محلول تمیز کننده را روی ناحیه لکه دار بکشید تا لکه پاک شود.

هر بار که دستمال تان رنگی و کثیف شد، از قسمت تمیز دیگر آن استفاده کنید. اگر دستمال تان کاملا خیس و آلوده شد نیز آن را با دستمال تمیز دیگری جایگزین کنید. اگر لکه بزرگ است، باید مراحل تمیز کردن را بارها تکرار کنید تا کاملا پاک شود.

وقتی لکه به طور کامل پاک شد، به مرحله بعدی بروید.

ناحیه لکه دار را بشویید

4.ناحیه لکه دار را بشویید

پس از تمیز کردن لکه، باید محل را بشویید. یک ظرف آب خنک بردارید. یک پارچه سفید تمیز را به آب آغشته کنید. دستمال را به محل تمیز شده بزنید. با حرکات دورانی و فشار دادن های ملایم، سعی کنید تا مایع شوینده و باقی مانده های دارو را از فرش خارج کنید. مطمئن شوید که فرش را بیش از حد خیس نمی کنید. فقط به قدری دستمال را خیس کنید که کمی نم دار باشد. از خیس کردن بیش از حد فرش خودداری کنید که در مرحله خشک کردنف با مشکل مواجه نشوید.

5.خشک کنید

در این مرحله اجازه دهید فرش به دور از گرما یا نور خورشید، در هوای اطراف، خشک شود. می توانید جهت تسهیل این امر، در و پنجره ها را باز بگذارید تا هوا رد و بدل شده و فرش تان سریع خشک شود. همچنین خشک کردن با حوله نیز می تواند مفید باشد. به یاد داشته باشید که فرش خیس مستعد کپک زدگی و پوسیدگی است.

6.جاروبرقی بکشید

سپس با جاروبرقی الیاف فرش را بلند کرده و ظاهر فرش تان را نیز به حالت اولیه بازگردانید. جاروبرقی کشیدن را پس از خشک شدن کامل فرش انجام دهید. اگر فرش تان هنوز مرطوب است، اجازه دهید تا حداقل یک شب تا صبح دیگر بماند تا کاملا خشک شود.

اگر پس از انجام دقیق تمامی مراحل ذکر شده در این مقاله، هنوز لکه را روی فرش تان می بینید و یا آثار لکه همچون رنگ، هنوز قابل مشاهده است، می توانید با قالیشویی شهرک غرب از طریق این لینک  تماس گرفته و هر چه سریع تر از متخصصین فرش شویی این مرکز، کمک بخواهید.

چه زمانی با قالیشویی توحید تماس بگیرید؟

  • اگر لکه را تا حد ممکن با مواد شوینده دستی پاک کردید اما لکه همچنان وجود دارد.
  • اگر فرصت کافی برای پاک کردن لکه در خانه ندارید.
  • اگر نمی دانید از چه موادی برای پاک کردن لکه فرش تان استفاده کنید.
  • اگر از جنس الیاف فرش تان مطمئن نیستید.
  • اگر نمی خواهید از مواد شوینده قوی برای پاک کردن لکه فرش تان استفاده کنید.

چنانچه هرکدام از شرایط بالا را دارید، پیشنهاد می کنیم پیش از هر اقدامی با قالیشویی توحید تماس گرفته و از خدمات شستشوی فرش ما که توسط تکنسین های مجرب انجام می شود، استفاده نمایید. در قالیشویی توحید مواد شوینده استانداردی به کار برده می شود که رنگ فرش تغییر نکند و الیاف فرش شما آسیب نبینند.

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید یکی از بهترین قالیشویی های تهران است که عنوان واحد نمونه سال های متوالی را در اختیار دارد. ما در قالیشویی توحید تلاش می کنیم تا بهترین خدمات شستشوی فرش و موکت را به مشتریان مان ارائه نماییم تا رضایت مندی ایشان را دریافت کنیم. رضایت مشتریان ما در طول بیش از 30 سال فعالیت، خود شاهدی بر این ادعای ماست.

پس اگر می خواهید فرش تان را در کمترین زمان ممکن، شستشو دهید، با ما در ارتباط باشید. روش های ارتباط با ما شامل تماس تلفنی و یا ثبت سفارش اینترنتی می باشد. اگر زمان برای شما اهمیت دارد و می خواهید فرش تان را بدون هرگونه چروک یا آسیبی، در کمتر از 72 ساعت بشویید و تحویل بگیرید، همین حالا با 1864 تماس بگیرید.

 

 

کدخبر: 882013 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟