تعمیرگاه تخصصی رنو ساندرو در تهران

 

ویژگی های رنو ساندرو

چند سالی از حضور ال ۹۰ در ایران گذشته بود و محبوبیت و میزان استفاده از آن بسیار بالا بود. با وجود آن که انتظار می‌رفت طراحی ساده و غیرقابل قبول این خودرو از محبوبیت آن کم کند، اما میزان تقاضا حاکی از این بود که بسیاری از افراد کیفیت فنی خودرو را به زیبایی ظاهری ترجیح می‌دهند. در سال ۲۰۰۷ نسل اول خودروی رنو ساندرو توسط کمپانی داچیا در رومانی که زیر مجموعه رنو و خالق لوگان یا همان ال ۹۰ بود، به بازار ارائه شد. کمپانی رنو همیشه به ساخت خودرو‌های مقرون به صرفه و باکیفیت شناخته می‌شود؛ بنابراین می‌توان فهمید که ساندرو نیز مانند سایر محصولات این کمپانی از کیفیت بالایی بهره‌مند است.

ورود ساندرو به ایران از جایی شروع شد که در سال ۱۳۹۴ پارس خودرو تصمیم گرفت تا خط تولید این اتومبیل را در ایران راه‌اندازی کند. این تصمیم در نوع خود هوشمندانه به نظر می‌رسید؛ چرا که محبوبیت ال ۹۰ با آن ظاهر ساده، محبوبیت قطعی ساندرو با طراحی مناسب را پیشاپیش تأیید می‌کرد. دقیقاً همین اتفاق با ورود ساندرو به بازار افتاد و عده زیادی از افراد از این هاچ بک فرانسوی استقبال کردند. البته همچنان خودرو‌هایی با آپشن‌های بیشتر در همان رنج قیمت وجود داشتند. درست مانند زمانی که ال ۹۰ به بازار آمد و با وجود محدود بودن آپشن‌ها مورد استقبال قرار گرفت، ساندرو نیز توانست با وجود امکانات محدود نظر بازار مشتریان را جلب کند. با این حال عده‌ای از افراد ترجیح می‌دانند از خودرو‌های آپشنال چینی به جای ساندروی فرانسوی استفاده کنند. بد نیست مزایای این خودرو را با هم مرور کنیم:

- موتور قابل اطمینان

یکی از مهم‌ترین موارد در خودرو، کیفیت موتور آن است. موتور ساندرو تفاوتی با تندر ۹۰ ندارد و هر دو از یک موتور استفاده می‌کنند. K۴M نسبت به موتور‌های به کار رفته در خودرو‌های دیگر مانند TU۵ از کیفیت بالاتری برخوردار است و در سال‌های اخیر نیز افت کیفیت نداشته است. این موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ، ۱۵۹۸ سی‌سی حجم داشته و قدرتی برابر با ۱۰۵ اسب بخار دارد. از آن‌جا مشکلات زیادی درباره این موتور در ال ۹۰ گزارش نشده است، نگرانی از بابت آن وجود ندارد.

- سواری مناسب

ساندرو سواری نرمی دارد و رانندگی لذت‌بخشی را برایتان به ارمغان می‌آورد. اغلب خانواده‌ها از این ماشین استقبال می‌کنند؛ درست شبیه همان چیزی که در ال ۹۰ اتفاق افتاد. البته توجه داشته باشید که فضای داخلی این ماشین از ال ۹۰ کوچک‌تر است.

- کیفیت بالای مونتاژ قطعات

از آن جا که ایران با مشکلات متعددی در زمینه مونتاژ خودرو مواجه است و تحریم‌ها باعث عدم دسترسی به برخی قطعات شده‌اند، پیدا کردن یک خودروی با کیفیت در میان خودرو‌های مونتاژ شده کمی سخت به نظر می‌رسد. اما ساندرو خودرویی است که کیفیت مونتاژ بالایی دارد و از قطعات فرانسوی در تولید آن استفاده می‌شود. قطعات چینی در این خودرو به کار نمی‌روند که این به خودی خود یک مزیت محسوب می‌شود.

- ایمنی مطلوب

طی تست‌های ایمنی که در سال ۲۰۰۸ برای این خودرو انجام شد، ساندرو توانست ۳ ستاره از ۵ ستاره ایمنی را دریافت کند. با وجود این که چندین سال از این تست می‌گذرد، همچنان به طور قطع ایمنی ساندرو از خودرو‌های داخلی بالاتر است.

مشکلات رایج در خودروی رنو ساندرو

حالا که مزایا و نقاط قوت ساندرو را بررسی کردیم، باید نقاط ضعف و معایب آن را نیز مرور کنیم تا به دید درست و کاملی از این خودروی فرانسوی برسیم. چند مورد از معایب خودروی ساندرو که مورد توجه مشتریان قرار گرفته‌اند را به طور خلاصه بیان می‌کنیم:

- شتاب‌گیری ضعیف

یکی از نقاط ضعف خودروی ساندرو شتاب‌گیری ضعیف آن است. پارس خودرو اعلام کرده که ساندرو صفر تا صد را در ۵. ۱۱ ثانیه پر می‌کند؛ اما اگر این مسأله را در شرایط عادی رانندگی بسنجید، خواهید دید که مغایر واقعیت است و این عدد در شرایط بهینه ثبت شده است. با وجود آن که موتور ساندرو قابل اطمینان است، اما به نظر می‌رسد برای این خودرو کافی نباشد.

- مصرف سوخت قابل توجه

مصرف سوخت بالا از مواردی است که بسیاری از صاحبان خودروی ساندرو اتوماتیک از آن شکایت دارند. این خودرو به ازای هر صد کیلومتر در شهر ۱۱ لیتر و در جاده‌ها ۵. ۸ لیتر بنزین می‌سوزاند که این رقم چیزی فراتر از انتظارات ما از یک خودرو در سال‌های پس از ۲۰۲۰ است.

- آپشن‌های محدود

ساندرو برادر کوچک‌تر لوگان داچیا است؛ بنابراین نباید انتظار آپشن‌های متعدد را از خودروی ساندرو داشته باشید. واقعیت این است که با صرف هزینه یکسان می‌توانید خودرویی آپشنال از برند‌های دیگر تهیه کنید؛ اما در ساندرو از حداقل آپشن‌ها نیز محروم می‌شوید.

- طراحی داخلی نامناسب

طراحی داخل کابین ساندرو نیز حرفی برای گفتن ندارد. هر قدر این خودرو را از نظر فنی ستایش کنیم، از نظر ظاهری و طراحی هیچ ویژگی مثبت قابل ذکری یافت نمی‌شود. اگر به دنبال یک خودروی زیبا و شیک هستید، دور خرید ساندرو را خط بکشید.

- ترمز نامناسب

به طور کلی ترمز ماشین‌های ساخت کمپانی رنو از کیفیت بالایی برخوردارند؛ اما در مونتاژ آن‌ها اتفاقاتی رخ می‌دهند که به نظر می‌رسد فقط در ایران قابل مشاهده باشند. استفاده از ترمز عقب کاسه‌ای بجای ترمز دیسکی که فقط به جهت سودآوری بیشتر است، می‌تواند مشکلات متعددی را به دنبال کاهش قدرت ترمز ایجاد کند.

با وجود چنین مواردی در خودروی ساندرو، این اتومبیل همچنان ارزش خرید دارد و در مقایسه با خودرو‌های ایرانی و چینی، کیفیت فنی بالاتری را به خود اختصاص داده است. 

تعمیرگاه رنو ساندرو

بهترین تعمیرگاه رنو ساندرو کدام است؟

خودرو‌های کمپانی رنو عموماً از کیفیت بالا و استهلاک پایین بهره‌مندند. به عبارتی استفاده از قطعات فرانسوی و باکیفیت در این خودرو‌ها باعث می‌شود تا سال‌ها از آن‌ها استفاده کنید اما آسیبی به آن‌ها وارد نشود. با این وجود هر خودرویی بعد از گذشت چند سال، دچار مشکلاتی می‌شود که بهتر است پیش از وخیم شدن اوضاع، به تعمیر و رفع مشکل بپردازید. یکی از دغدغه‌هایی که ممکن است برای شما به عنوان صاحب یک خودروی ساندرو وجود داشته باشد، انتخاب تعمیرگاه مناسب است. برای تعمیر هر خودرو، بهتر است به تعمیرگاه تخصصی آن مراجعه کنید؛ بنابراین پیشنهاد ما به شما تعمیرگاه تخصصی ساندرو است.

تعمیرگاه «ایران رنو»، تعمیرگاه رنو ساندرو است که انواع مشکلات این خودرو را در سریع‌ترین زمان حل می‌کند. کادر متخصص و مشتری‌مدار مجموعه ایران رنو، تجربه خوبی را به شما هدیه خواهند کرد. تمامی تعمیرات مربوط به خودرو ساندرو از جمله تعمیر گیربکس ساندرو در این مجموعه انجام می‌شود. 

کلام آخر

علاوه بر مرور مزایا و معایب، شما را با تعمیرگاه تخصصی ساندرو یعنی تعمیرگاه «ایران رنو» آشنا کردیم. در صورت بروز مشکل در خودروی ساندروتان، ایران رنو را به خاطر بیاورید. 

 

کدخبر: 878517 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟