بهترین مدل های لپ تاپ برای کار حسابداری

 

لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad 3 15IGL05

اولین نکته در این لپ تاپ که جذاب به نظر می‌رسد وزن کم آن است و این مدل با وجود داشتن نمایشگری 15.6 اینچی تنها 1.5 کیلوگرم وزن دارد که برای جابجایی گزینه بسیار خوبی به حساب می‌آید. نمایشگر این لپ تاپ از نوع TN است و خوشبختانه از رزولوشن FHD استفاده می‌کند. البته که طبق انتظار پنل TN مقداری تاریک‌تر از پنل IPS است و رنگ‌ها را کمی مات‌تر نمایش می‌دهد اما به نسبت بازه قیمتی نمی‌توان خیلی ایرادی به آن وارد کرد.

این محصول لنوو از پردازنده مرکزی اینتل مدل Pentium N5030 با فرکانس 1.1 تا 3.1 قدرت می‌گیرد. برای این مدل کارت گرافیک مجزات در نظر گرفته نشده اما خوشبختانه شاهد استفاده از حافظه هیبریدی هستیم. این یعنی شما 1 ترابایت حافظه داخلی HDD برای ذخیره دیتاهای خود خواهید داشت و در کنار آن نیز 256 گیگابایت SSD قرار می‌گیرد تا بتوانید ویندوز را در این بخش نصب کنید و سرعت بسیار بهتری را تجربه کنید. ناگفته نماند که حافظه رم این محصول 4 گیگابایت از نوع DDR4 است و متاسفانه امکان ارتقاء نیز برای آن در نظر گرفته نشده است.

لپ تاپ لنوو V15 G2 ITL

اگر مقداری بودجه خود را افزایش دهید هم مقدار رم بیشتری نصیبتان می‌شود و هم پردازنده مرکزی قوی‌تری را دریافت می‌کند تا کارها سریع‌تر و بهتر انجام شوند و سرعت پردازش‌ها بالاتر برود. این محصول در زمینه نمایشگر دقیقا مانند مدل قبلی است و به همین جهت دیگر به این بخش نمی‌پردازیم. پردازنده مرکزی این مدل اما از Intel N5030 به Core i3 1115G4 با فرکانس پردازشی 3 تا 4.1 گیگاهرتز تغییر کرده است. این CPU دارای دو هسته و چهار رشته است و حافظه کش آن نیز به 6 مگابایت می‌رسد.

لپ تاپ لنوو V15 G2 ITL

توان پردازشی این CPU در مقایسه با N5030 بیش از دو برابر است و قطعا بسیار سریع‌تر می‌تواند از پس هر کاری بربیاید. به‌علاوه این پرازنده مرکزی قوی‌تر میزان حافظه رم نیز به 8 گیگابایت افزایش پیدا می‌کند تا برای مولتی تسکینگ و اجرای چند برنامه در کنار هم با مشکل مواجه نشوید. پردازنده گرافیکی این مدل به صورت یکپارچه است و در نهایت 256 گیگابایت حافظه SSD این بخش را تکمیل می‌کند. هر دو حافظه داخلی و حافظه رم قابلیت ارتقاء دارند و یک باتری 2 سلولی 38 وات ساعت وظیفه تغذیه این لپ تاپ برای کار حسابداری را عهده‌دار است.

لپ تاپ ایسوسVivoBook R465EA-EB1592

اگر لپ تاپی جذاب از ایسوس می‌خواهید که برای کارهای مختلف از جمله حسابداری مناسب باشد بد نیست نگاهی جدی به این مدل داشته باشید، لپ تاپی که از نمایشگر 14 اینچی با رزولوشن FHD از نوع IPS استفاده می‌کند و کیفیت خوبی هم دارد. محتوا در این پنل با وضوح مناسب و آب و رنگ خوبی به نمایش درمی‌آیند و شما برای مشاهده محتوا و خیره شدن طولانی به اعداد و ارقام می‌توانید به روی این صفحه نمایش حساب باز کنید.

پردازنده مرکزی یا همان CPU این مدل مانند لپ تاپ قبلی Core i3 1115G4 است و خبری از کارت گرافیک مجزا نیست. البته حافظه رم به 12 گیگابایت افزایش پیدا کرده است و به شما امکان می‌دهد تا بسیار راحت‌تر برنامه‌های مختلف را در کنار هم به صورت باز داشته باشید که برای حسابداری یک نکته مهم به حساب می‌آید. بخش سخت افزار با حافظه هیبریدی 1 ترابایت HDD + 128 گیگابایت SSD تکمیل می‌شود و یک باتری 2 سلولی 37 وات ساعت وظیفه تأمین انرژی را برعهده دارد.

لپ تاپ لنوو IdeaPad 3 15IAU7

اگر لپ تاپ قوی‌تری می‌خواهید این مدل از لنوو می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. این محصول از پردازنده مرکزی Core i5 1235U استفاده می‌کند، پردازنده‌ای که در مقایسه با Core i3 1115G4 قدرتی بالای دو برابر دارد و می‌تواند از پس کارهای مختلف از جمله برنامه‌نویسی بربیاید و برای حسابداری نیز کاملا مناسب است. همچنان در این مدل هم کارت گرافیک مجزا دیده نمی‌شود که البته برای کاری مانند حسابداری این موضوع اهمیتی ندارد.

لپ تاپ برای  حسابداری

حافظه رم این لپ تاپ 16 گیگابایت DDR4 است و 512 گیگابایت SSD این بخش را کامل می‌کند. در بخش صفحه نمایش این مدل شاهد پنلی TN با اندازه 15.6 اینچی و رزولوشن FHD هستیم. استفاده از پنل TN به جای IPS در این لپ تاپ را می‌توان یک نکته منفی به حساب آورد و ترجیح می‌دادیم لنوو از نمایشگری IPS استفاده می‌کرد تا محتوا کیفیت بالاتری داشته باشد و رنگ‌ها زنده‌تر نمایش داده شوند. از دیگر مشخصات مهم این مدل می‌توان به وزن 1.63 کیلوگرمی، 6 مگابایت حافظه Cache، باتری 38 وات ساعت و برخوردار از درگاه Type-C اشاره کرد.

جمع بندی

قیمت لپ تاپ های موجود در این لیست از کم به زیاد مرتب شده‌اند و همگی مناسب انجام کارهای ساده هستند و برای حسابداری نیز مناسب به نظر می‌رسند. مدل‌های انتهای لیست طبق انتظار دارای قدرت سخت افزاری بیشتری هستند و سریع‌تر می‌توانند از پس هرکاری بربیایند.

 

کدخبر: 875092 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟