چگونه یک مرد با کلاس و با شخصیت باشیم؟ + 10 نکته طلایی

 

بخصوص برای آقایان که در برخورد با خانم‌ها ممکن است مشکل داشته باشند. متاسفانه به دلیل فرهنگ کشور ما نتوانسته‌ایم از کودکی با جنس مخالف ارتباطی موثر داشته باشیم، به همین دلیل نتوانسته‌ایم شخصیت جنس‌های مخالف را بشناسیم و برای ما موجوداتی ناشناخته هستند اما می‌توانیم با یادگیری این مهارت از دیگر افراد موفق‌تر عمل کنیم.

نکته اول کجا می‌روید؟

اول از همه این را در نظر بگیرید که کجا می‌روید؟ یعنی قرار است با چه افراد یا فردی روبرو شوید؟ آیا محل کار است؟ یا یک قرار در رستوران؟ یا یک مهمانی تمام این‌ها در تصمیم گیری اینکه شما چطور با افراد آن‌جا برخورد کنید.

خوشتیپ کنید!

مهم‌ترین نکته ظاهر شما است. با توجه به جایی که می‌روید تیپ بزنید، اگر برای یک جلسه کاری می‌روید یک تیپ بیزنسی جذاب بزنید اگر به یک مهمانی می‌روید یک تیپ مناسب با افراد و شخصیت‌هایی که آن جا هستند بزنید این به شما کمک می‌کند که ارتباط بیشتری با افراد آن جا بگیرید.

عطری خوشبو!

استفاده از یک عطر که بوی خوبی را در فضا پخش کند باعث می‌شود که افراد با شما حس خوبی بگیرند البته که در استفاده از آن‌ها زیاده‌روی نکنید چون استفاده بیش از آن نتیجه‌ی عکس برای شما خواهد داشت.

اعتماد به نفس خود را نشان دهید

محکم صحبت کنید و بلند سرخود را بالا بگیرید اعتماد به نفس داشته باشید. داشتن اعتماد به نفس امری اکتسابی است و شما می‌توانید آن را یاد بگیرید فقط نیاز به تمرین دارید. سعی کنید در جمع‌ها صحبت کنید و اظهار نظر کنید.

مهارت‌های خود را افزایش دهید

شاید بگویید این چه ربطی به با کلاس بودن دارد! اما خیلی ربط دارد زمانی که شما یک مهارت را به خوبی یاد بگیرید و در آن استاد شوید به شما اعتماد به نفس می‌دهد این امری ناخودآگاه است. به عنوان مثال اگر زبان انگلیسی را یاد بگیرید می‌توانید در جمع‌ها خود را مطرح کنید که زبان انگلیسی را بلدید یا مثلا در شبکه‌های اجتماعی خود بیو انگلیسی بنویسید این با کلاس شما را می‌رساند.

با کلاس حرف بزنید

حواستان باشد که در جمله‌های خود بددهنی نکنید و یا پشت‌سر دیگران حرف نزنید و سعی کنید محکم و با فن بیان خوب صحبت کنید یعنی کلمات خود درست ادا کنید البته که نیاز به تمرین دارد.

عدم استفاده از تلفن همراه در جمع

اگر در جمعی نشسته‌اید که همه در حال صحبت هستند این بی‌احترامی به جمع است که سر خود را به داخل گوشی کنید یا اگر تلفن شما زنگ خورد در جمع صحبت کنید. بخصوص در جمع‌هایی که خانم‌ها حضور دارند چون خانم‌ها ریزبین هستند و به کوچک‌ترین نکات توجه می‌کنند.

در مورد میزان درآمد حرف نزنید

اینکه در مورد میزان درآمدتان و میزان سرمایه‌تان حرف بزنید یا درباره‌ی اینکه اتومبیل یا لباس یا گوشواره‌های جدیدتان چقدر می‌ارزد یا حقوق‌تان افزایش پیدا کرده‌است، باکلاس نیست. در مورد میزان درآمد پدر و مادرتان، همسرتان، دوست صمیمی‌تان یا هر کس دیگری صحبت نکنید؛ این کار اصلا باکلاس نیست.

با اصالت باشید

اگر باکلاس هستید، به گونه‌ای زندگی کنید که باعث سربلندی و افتخارتان باشد. اگر معمولا با نیرنگ و خودنمایی زندگی می‌کنید، حتما دلیلش را بررسی کنید. کسی که منش و طرز رفتارش همراه با بزرگواری و غرور باشد، هرگز نیاز ندارد پشت یک نقاب پنهان شود. اگر نتوانید خود حقیقی‌تان را به دیگران نشان بدهید پس آنها چه کسی را خواهند دید؟ دست از تظاهر بردارید. احتمالا از شنیدن اینکه شما باید خودتان باشید خسته شده‌اید، اما این واقعیت دارد. تظاهر و وانمود کردن مانع باکلاس بودن‌تان می‌شود.

با دیگران طوری که دوست دارید با خودتان رفتار شود رفتار کنید

اگر دوست دارید دیگران به شما احترام بگذراند شما هم به آن‌ها احترام بگذارید. هرچیزی که برای دیگران می‌پسندید را برای خودتان هم بپسندید. یک قانونِ طلاییِ قدیمی وجود دارد که می‌گوید با همه، چه بزرگ و چه کودک، همان‌طور رفتار کنید که انتظار دارید با شما رفتار کنند. مثلا قبل از اینکه دعوت به شام را کنسل کنید به دیگران رسما اطلاع بدهید، صدای کسانی باشید که نمی‌توانند صدای خودشان را به جایی برسانند، با پدر و مادرتان تماس بگیرید و خودتان خبرها را به گوش‌شان برسانید.

هنگام غذا خوردن

در هنگام غذا خوردن آداب معاشرت را رعایت کنید. هنگام غذا خوردن صدایی تولید نکنید! اگر در جمع هستید و در یک رستوران بهتر است قبل از اینکه افراد دیگر شروع به خوردن غذا کنند شما شروع نکرده باشید همچنین در انتها از میزبان تشکر کنید و سعی کنید حس خوبی به او بدهید.

با ملاحظه باشید

افرادِ واقعا باکلاس، ذاتا حتی از فکر اینکه اسباب مزاحمت دیگران شوند، آنها را برنجانند، راه دیگران را سد کنند یا به هر طریقی زحمتی برای دیگران ایجاد کنند، اجتناب می‌کنند. یک فرد باکلاس وقتی در میان غریبه‌هاست، سرش به کار خودش گرم است و کاری نمی‌کند که دیگران معذب باشند. افرادی که واقعا باکلاس هستند، نسبت به همه مهربان و رئوف هستند؛ چه مدیرعامل شرکت‌شان باشد و چه پستچی یا سرایدار.

سخن پایانی

با کلاس بودن با خواندن یک مطلب در شما ایجاد نمی‌شود و نیاز به تمرین دارد از همین‌جایی که هستید شروع کنید سعی کنید با خانواده خود شروع کنید و به مرور زمان مهارت‌های خود را در زمینه‌های شخصیتی افزایش دهید.

 

کدخبر: 873767 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟