چگونه تتر را به پول نقد ریال یا دلار تبدیل کنیم؟

تتر چیست؟

تتر (Tether) یکی از بهترین ارزهای دیجیتال است که از ویژگی ثبات قیمت در برابر نوسانات ارز برخوردار است. این ارز دیجیتال زیر مجموعه‌ی ارزهای ثابت یا استیبل کوین قرار‌‌ می‌گیرد. بنابراین سرمایه گذاری در تتر از دارایی‌های شما در مقابل نوسانات و فراز و نشیب‌های بازار ارز محافظت‌‌ می‌کند. با استفاده از این ارز به راحتی‌‌ می‌توانید به صورت دیجیتالی دلار انتقال دهید.

ارز تتر در ابتدا به عنوان واسط میان ارزهای فیات از جمله دلار، یورو و سایر ارزهای دیجیتال استفاده‌‌ می‌شد. در حال حاضر این ارز، پشتیبانی دلار آمریکا را با خود به یدک‌‌ می‌کشد به نحوی که با نوسان قیمت دلار قیمت آن نیز تغییر‌‌ می‌کند. در واقع ارزش هر واحد تتر معادل یک دلار ایالات متحده آمریکا است. به همین دلیل شما با خرید تتر گویی دلار خریده‌اید یا به عبارتی دیگر خرید تتر یا دلار فرقی از لحاظ ارزش قیمت ندارد.

البته تعداد ارزهایی که با پشتوانه دلار آمریکا در بازار ارزهای دیجیتال موجود است تقریباً زیاد است اما در حال حاضر تتر قوی‌‌‌ترین ارز دیجیتالی است که طبق آمارهای موجود پس از بیت کوین، اتریوم و ریپل رده چهارم ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده است.

انواع ارز دیجیتال تتر کدامند؟

واحد اختصاری تتر USDT است. انواع ارز دیجیتال تتر یا توکن‌های تتر به سه بلاک چین مختلف قابل اتصال است که هر سه نوع عملا یکی هستند اما هنگام استفاده از USDT بهتر است مشخص کنید که از چه بلاک چینی استفاده‌‌ می‌کنید. اگر‌‌ می‌خواهید نوع تتر خود را متوجه شوید کافیست نگاهی به آدرس کیف پول تتر خود بیاندازید. آدرس کیف پول شما در یکی از این سه بلاکچین خلاصه‌‌ می‌شود:

تتر اومنی (Tether Omni Layer)

تتر نوع اول از بلاک چین بیت کوین استفاده‌‌ می‌کند و Omni Layer USDT نام دارد. عبارت‌های «۱»، «۳» و «bc1» در ابتدای آدرس کیف پول دیجیتال Bitcoin Omnilayer درج‌‌ می‌شود.

تتر اتریومی (Tether ERC20)

نوع دوم تتر از بلاک چین اتریومی با الگوریتم ERC20 استفاده‌‌ می‌کند و به نامERC20 USDT  یا eUSDT شناخته‌‌ می‌شود. آدرس کیف پول Tether ERC20 با عبارت «x0» آغاز می‌شود.

تتر ترونی (Tether TRC20)

سومین و آخرین نوع تتر به نام TRC20 USDT از بلاک چین ترون با الگوریتم TRC20 استفاده‌‌ می‌کند. شروع آدرس این کیف پول دیجیتال با عبارت «TX»آن را از انواع دیگر جدا‌‌ می‌کند.

تتر

مزایای خرید و فروش تتر چیست؟

ارز تتر به دلیل پشتیبانی دلار آمریکا مزایای زیادی برای خریداران آن به همراه دارد. میزان کارمزد تتر در مقایسه با سایر رمز ارز‌‌ها پایین است. از طرفی برخی وبسایت‌های معتبر این ارز دیجیتال را با قیمت مناسبی به فروش‌‌ می‌رسانند، همچنین فرایند انتقال تتر نسبت به دیگر ارزهای دیجیتال در زمان کمتری انجام‌‌ می‌شود. برای فروش تتر‌‌ می‌توانید هم به صورت مستقیم اقدام کنید و هم به صرافی‌های ارز دیجیتال مراجعه نمایید. صرافی‌های بین المللی یا صرافی‌های داخلی به راحتی امکان خرید و فروش تتر را برای شما فراهم‌‌ می‌کنند.

مراحل تبدیل تتر به پول نقد ریال یا دلار

اگر‌‌ می‌خواهید از صرافی‌های بین المللی تتر بخرید ابتدا دلار و یا ارز مورد نظر خود را به آن صرافی انتقال دهید. وقتی حساب شما در صرافی شارژ شد در کوتاه‌‌‌ترین زمان ممکن ارز به شما ارائه‌‌ می‌شود. فرایند فروش هم به همین راحتی است؛ ابتدا تتر را از کیف پولتان به صرافی مورد نظر منتقل‌‌ می‌کنید سپس معادل آن ارزش ریالی دریافت‌‌ می‌نمایید.

پیشنهاد‌‌ می‌کنیم در صرافی ارز دیجیتال ایکس پی اکسچنج، پلتفرم معتبر در حوزه معاملات ارز‌های دیجیتال اقدام به فروش یا خرید ارز تتر کنید تا از مزایای زیر بهره مند شوید:

  • کارمزد کمی پرداخت‌‌ می‌کنید.
  • حساب شما در همان لحظه و به صورت آنی تسویه‌‌ می‌شود.
  • خدمات سایت به صورت ۲۴ ساعته از شما پشتیبانی‌‌ می‌کند.
  • با قرار گرفتن سایت صرافی ایکس پی اکسچنج در سرور‌های قدرتمند فرایند فروش تتر در شرایط امنیت بسیار بالایی انجام‌‌ می‌شود.
  • در صورت نقص در فرایند خرید تتر، وجه به شما برگردانده‌‌ می‌شود.
  • احراز هویت بسیار سریع انجام‌‌ می‌پذیرد.

بهترین کیف پول تتر برای خرید و فروش

 همانطور که عنوان شد کیف پول‌های تتر انواع مختلفی دارد که هر کدام از ویژگی‌های خاصی برخوردار است. کاربران می‌توانند بر اساس نیاز خود و در نظر گرفتن پارامترهای مهمی از جمله امنیت رابط کاربری و نوع دسترسی به ارزهای دیجیتال، کیف پول مناسب خود را برای پیشبرد فرایند خرید و فروش تتر انتخاب کنند. کیف پول‌های سخت افزاری نسبت به انواع دیگر از ضریب امنیتی بیشتری برخوردار است.

مهمترین کارکردهای تتر برای معامله گران و سرمایه گذاران

اصلی‌‌‌ترین نگرانی و یکی از دغدغه‌های مهم سرمایه گذاران و فعالان بازار ارزهای دیجیتال همواره نوسانات بازار رمزارزها بوده است. به همین دلیل در این بازار که به صورت کاملاً آزاد اداره می‌شود ثابت بودن قیمت یک ارزش و ویژگی خیلی مهم به شمار می‌رود. بدیهی است که در چنین شرایطی ثبات تتر نقش مهمی در کاهش نگرانی‌های معامله گران از سرمایه‌گذاری در این بخش دارد.

با توجه به مطالب ارائه شده‌‌ می‌توان گفت در امان ماندن از تهدید نوسانات بازار ارز‌های دیجیتال و انتقال سریع پول به صرافی‌‌ها به صورت دلاری از مهمترین کارکردهای این ارز باثبات برای معامله گران است.

شما به عنوان یک کاربر به سادگی‌‌ می‌توانید تتر را در کیف پول گوشی همراه یا در لپ تاپ خود و یا کیف پول‌های صرافی ذخیره کنید و به سادگی فرایند ارسال و دریافت تتر را انجام دهید. این ویژگی‌ها مهمترین دلیل برای افزایش محبوبیت ارز دیجیتال تتر در نگاه معامله گران است.

یکی دیگر از مهمترین کارکردهای تتر این است که‌‌ می‌توانید رمز ارزهای رمزنگاری شده از جمله بیت کوین را به وسیله آن در شرایط نوسان قیمت رمز ارزها مبادله کنید. تنها کافیست آن را به تتر تبدیل کنید و از این طریق از ارزش دارایی‌های دیجیتال خود محافظت نمایید.

بهترین سایت خرید تتر

با ایکس پی اکسچنج بدون واسطه معامله کنید.

ما در این مطلب از بهترین سایت خرید تتر یعنی ایکس پِی اکسچنج روش تبدیل تتر به پول نقد ریال یا دلار را بررسی کردیم. همانطور که عنوان شد شما به راحتی‌‌ می‌توانید نسبت به فروش دارایی تتر خود اقدام کنید و آن را در کوتاهترین زمان ممکن به ریال یا دلار تبدیل کنید. ما به شما پیشنهاد می کنیم که برای خرید و فروش تتر و انواع ارز دیجیتال به صرافی آنلاین ایکس پِی اکسچنج مراجعه کنید. ابتدا در صرافی ثبت نام کنید و پس از انتقال تتر به کیف پول صرافی، وجه مورد نظر خود را به ریال یا دلار دریافت نمایید. ایکس پی اکسچنج با تکیه بر دانش تخصصی و تسلط بر بازار ارزهای دیجیتال، فرصتی برای معامله گران ایرانی فراهم نموده است تا بدون واسطه و با بهترین نرخ، معاملات خود را در بستری امن و مطمئن و در کوتاهترین زمان ممکن انجام دهند.

 

کدخبر: 871079 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟