صنعت پرداخت در سال 2023

پرداخت های دیجیتال چیست؟

پرداخت دیجیتالی، انتقال پول یا ارز دیجیتال از یک حساب به حساب دیگر با استفاده از فناوری‌های پرداخت دیجیتال، مانند کیف پول موبایل یا برنامه‌های پرداخت موبایلی است. پرداخت های دیجیتال را می توان پرداخت الکترونیکی نیز نامید.

سیستم های پرداخت الکترونیکی

سیستم های پرداخت الکترونیکی

یک سیستم پرداخت الکترونیکی به صورت دیجیتالی تراکنش های مالی بین دو طرف را تسهیل می کند. با تسریع روند خرید آنلاین، روش‌های پرداخت الکترونیکی سهامداران را مجبور می‌کند تا استراتژی‌های خود را دوباره ارزیابی کنند.

پرداخت های الکترونیکی آنلاین عبارتند از:

نقل و انتقالات بانکی

چک های الکترونیکی

راهکارهای پرداخت

اپلیکیشن های پرداخت موبایلی

برنامه‌های پرداخت دیجیتال موبایلی به کاربران این امکان را می‌دهند که از طریق دستگاه تلفن همراه، از جمله گوشی‌های هوشمند و تبلت، وجوه خود را به یک فرد یا کسب‌وکار منتقل کنند. تا پایان سال 2023، ما انتظار داریم 1.152 تریلیون دلار تراکنش از طریق برنامه های تلفن همراه P2P انجام شود، از جمله این برنامه ها:

  • Cash App
  • Venmo
  • PayPal
  • Zelle
  • Google Pay

کیف پول موبایلی پلتفرمی است که اطلاعات کارت را مستقیماً روی دستگاه تلفن همراه ذخیره می کند. شما می توانید همه چیز از کارت های اعتباری، کارت های پاداش، عضویت و حتی شناسه ها را مدیریت کنید. مصرف کنندگان به دلیل راحتی و توانایی آنها در کاهش کلاهبرداری به طور فزاینده ای به کیف پول های موبایل روی می آورند. برخی از محبوب ترین گزینه ها عبارتند از:

  • PayPal
  • Apple Pay
  • Google Pay
  • Samsung Pay

اتخاذ روش‌های پرداخت بدون تماس (روش‌های پرداخت دیجیتال بدون تماس که از شناسایی فرکانس رادیویی یا ارتباطات میدانی نزدیک برای انجام تراکنش‌ها استفاده می‌کنند) در طول همه‌گیری ویروس کرونا به دلیل محدودیت‌های بهداشتی و اقدامات احتیاطی ایمنی افزایش یافت.

برای دریافت بهترین درگاه پرداخت ایرانی کلیک کنید.

فناوری های پرداخت دیجیتال

فناوری های پرداخت دیجیتال

همانطور که مصرف کنندگان به خرید با کارت، کیف پول موبایل یا اپلیکیشن خود ادامه می دهند، فناوری یادگیری ماشینی می تواند این تجربیات را مطالعه کرده و در طول زمان آنها را بهبود بخشد. این تجربه پیشرفته حفاظت و امنیت بیشتر در برابر تقلب را تضمین می کند. علاوه بر این، پرداخت های دیجیتال بدون تماس مبتنی بر فناوری NFC و انتقال ایمن مغناطیسی (MST) است. فناوری NFC امکان اتصال بین دو دستگاه الکترونیکی را در فاصله کوتاهی فراهم می کند. این به مشتریان اجازه می دهد تا با کیف پول موبایل خود از طریق تبلت، تلفن هوشمند یا ساعت هوشمند پرداخت کنند. در صنعت خدمات مالی، تأیید بیومتریک توسط برنامه های تلفن همراه و سایر عوامل پرداخت دیجیتال برای احراز هویت تراکنش استفاده می شود. به عنوان مثال، تلفن های هوشمند می توانند اطلاعاتی را با درخواست پرداخت ارسال کنند، از جمله اطلاعات بیومتریک رفتاری. این سیگنال‌های اضافی با شناسایی ناسازگاری‌ها در اطلاعات بیومتریک و رفتار پرداخت، احراز هویت را قوی‌تر و تشخیص تقلب را بهتر می‌کنند. در صنعت خدمات مالی، تأیید بیومتریک توسط برنامه های تلفن همراه و سایر عوامل پرداخت دیجیتال برای احراز هویت تراکنش استفاده می شود. به عنوان مثال، تلفن های هوشمند می توانند اطلاعاتی را با درخواست پرداخت ارسال کنند، از جمله اطلاعات بیومتریک رفتاری.این سیگنال‌های اضافی با شناسایی ناسازگاری‌ها در اطلاعات بیومتریک و رفتار پرداخت، احراز هویت را قوی‌تر و تشخیص تقلب را بهتر می‌کنند.

فناوری دفتر کل توزیع شده (بلاک چین)

دفتر کل توزیع شده یک پایگاه داده است که در چندین مکان وجود دارد. اکثر شرکت ها از یک پایگاه داده متمرکز استفاده می کنند که در یک مکان ثابت وجود دارد. بلوغ P2P تلفن همراه فرصت و نیاز ارائه دهندگان را برای کسب درآمد از محصولاتشان افزایش می دهد، زیرا افزایش حجم صنعت را در موقعیت بهتری نسبت به قبل برای شروع کسب درآمد از خدمات قرار داده است. و روند رشد پرداخت های فرامرزی و پرداخت های بدون کارت بلادرنگ به طور فزاینده ای به فشارسنج تغییرات کلی صنعت تبدیل می شود.

 

 

کدخبر: 866247 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟