خواص پودر پروتئین پگاه در بدنسازی

پروسه تغلیظ پروتئین شیر تضمین می کند که هر گونه دناتوره شدن یا تغییر پروتئین ها به حداقل می رسد و اسید آمینه عالی باقی می ماند. پودر تغلیظ شده شیر منبع عالی کلسیم، سرشار از آمینو اسیدهای زنجیره ای و کم چرب است. در این مقاله، بررسی خواهیم کرد که پودر پروتئین پگاه چیست و چه چیزی آن را به یک منبع پروتئین موثر در بدنسازی و عضله سازی تبدیل می‌کند.

پودر پروتئین پگاه چیست؟

به نقل از پارسی پودر پروتئین تغلیظ شده شیر پگاه حاوی هر دو پروتئین کازئین و آب پنیر هستند. در مقایسه با پودر شیر بدون چربی، پودر  پگاه MPC دارای پروتئین بالاتر است.

پودر پروتئین پگاه که اغلب تحت الشعاع پروتئین آب پنیر قرار می گیرد، عمدتا از کازئین و برخی پروتئین های آب پنیر که اجزای تشکیل دهنده شیر هستند، تشکیل می شود.

 کربوهیدرات ها و چربی ها در طی این فرآیند حذف شده و پروتئین شیر پگاه ایجاد می شود. در مقایسه باید گفت که پروتئین آب پنیر منبع پروتئین بسیار خوبی است و به سرعت هضم می گردد، با این حال، آن را به یک منبع پروتئینی همه منظوره ایده آل تبدیل نمی کند. در مقابل محتوای بالای کازئین موجود در پودر تغلیظ شده شیر، آن را به یک منبع پروتئینی عالی با مشخصات اسید آمینه غنی تبدیل می نماید.

 این محصول غنی از آمینو اسیدهای زنجیره ای است و تحویل طولانی مدت تری به فیبرهای عضلانی ارائه می دهد. بدن ما برای حمایت از رشد، عملکرد ورزشی، ریکاوری و همچنین حفظ توده عضلانی با افزایش سن به طیفی از اسیدهای آمینه ضروری نیاز دارد. این اسیدهای آمینه ضروری را فقط می توان از طریق مصرف پروتئین در رژیم غذایی تامین کرد.

پروتئین که از اسیدهای آمینه تشکیل شده است برای رشد، بازسازی و حفظ سلامت عمومی ضروری است. در بدنسازی صرف نظر از پروتئین مورد استفاده، هدف یکسان است: تقویت عضله سازی. پروتئین ها مواد سازنده عضله هستند که برای آنابولیسم عضلات ضروری اند.  پودر پروتئین از جمله پودر پروتئبن پگاه  ، مکمل های غذایی هستند که برای بهینه سازی مصرف پروتئین طراحی شده اند که برای بدنسازان در افزایش توده و عضله سازی ضروری است. در واقع کازئین پگاه منبع غلیظی از پروتئین را برای افزایش خواص تغذیه ای، حسی و عملکردی فراهم می کند.

تغذیه و فواید عملکردی پروتئین پگاه

پروتئین

این محصول مشابه Whey- MPC دارای مشخصات اسید آمینه ضروری فوق‌العاده‌ است و تمام آمینو اسیدهای ضروری را فراهم می‌کند؛ اگر چه در مقایسه با مکمل  Whey، BCAAs  کمتر است.

کنسانتره پروتئین شیر (MPC)به شما کمک می کند احساس سیری بیشتری داشته باشید، به وضعیت عضلات و بدن کمک می کند و باعث حفظ وزن سالم می شود. از طرف دیگر، کمبود پروتئین باعث مشکلات سلامتی مختلفی از جمله توقف رشد در کودکان و از دست دادن توده عضلانی می گردد. پروتئین لبنی رشد و حفظ نگهداری عضلات بدون چربی را به میزان بیشتری نسبت به هر منبع پروتئینی دیگر افزایش می دهد. همان طور که می دانیم ماهیچه برای فعالیت بدنی روزمره ضروری است و به حفظ سلامت ما در طول مراحل مختلف زندگی کمک می کند. در حالی که عضله 30 تا 40 درصد از وزن بدن یک فرد جوان سالم را تشکیل می دهد، توده عضلانی از میانسالی به بعد تا 27 درصد کاهش می یابد. بنابراین مصرف پروتئین برای حفظ عضله بسیار مهم است.

اگر چه در این پودر سطح آمینو به اندازه آب پنیر افزایش نمی یابد، اما کازئین اسیدهای آمینه ضروری را برای مدت زمان طولانی تری نسبت به آب پنیر فراهم می کند و در نتیجه وقتی با منابع هضم سریع تر ترکیب می شود، پاسخ آنابولیک را افزایش می دهد.

تغذیه: با سرعت بیشتر  MPCها به دلیل خواص تغذیه ای و عملکردی در محصولات مختلف غذایی استفاده می شود.

یک منبع پروتئین با کیفیت بالا و تقریبا 360 کیلو کالری در 100 گرم است که برای بدنسازی و عضله سازی ایده آل می باشد.

دارای مواد معدنی ارزشمندی مانند کلسیم، منیزیم و فسفر

سخن آخر

پودر پروتئین پگاه (MPC) به دلیل محتوای پروتئین (50  تا 85 درصد ) و وجود پروتئین کازئین و آب پنیر به نسبت شیر، یک ماده لبنی ارجح در صنایع غذایی است. این مکمل به عنوان یک ماده اصلی در نوشیدنی های پروتئینی مانند تغذیه ورزشی و محصولات نوع شیک استفاده می شود.

کنسانتره های پروتئین شیر منبع ارجح پروتئین در فرمول های آماده برای نوشیدن و مصرف تغذیه ای با پروتئین بالا هستند؛ زیرا امتیاز بالایی در کیفیت پروتئین دارند. پایداری نگهداری و ماندگاری آن ها بستگی به ترکیب و کیفیت مواد مورد استفاده دارد.

این محصول دارای پروتئین، کربوهیدرات ها مانند مالتودکسترین و ریزمغذی های با کیفیت بالا و به راحتی قابل جذب (کلسیم، فسفر و ویتامین های  B) است که آن را به یک مکمل ایده آل برای ریکاوری بعد از ورزش تبدیل می کند. تحقیقات نشان داده است که مصرف کازئین پگاه بعد از ورزش باعث بهبود عملکرد و عضله سازی  می شود. این محصول حاوی مقادیر خوبی از لوسین است که به راحتی هضم می شود و از آمینو اسید شاخه ای (BCAA)  است.

 

کدخبر: 862929 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟