دکتریاب، نوبت دهی بهترین پزشکان متخصص پوست و مو

 شما برای این‌که بتوانید متخصص پوست و مو خوب و با تجربه را شناسایی کنید، باید با ویژگی‌ها و حوزهٔ فعالیت این پزشکان آشنا شوید، سپس برای درمان بیماری خود به آن‌ها مراجعه کنید.

در ادامهٔ این مطلب ما سعی داریم با ارائه توضیحاتی در این باره، به شما در انتخاب و مراجعهٔ راحت به بهترین دکتر پوست و مو کمک کنیم. با ما همراه باشید.

​آشنایی با پزشک پوست و مو

پزشکان با اتمام دوران پزشکی عمومی، با توجه به علاقه و توانایی خود، یکی از رشته‌های تخصصی پزشکی را انتخاب می‌کنند تا در آن تخصص لازم را به‌دست آورند. پوست و مو یکی از شاخه‌های تخصصی در پزشکی به حساب می‌آید که به آن درماتولوژی می‌گویند و پزشکان متخصص در این زمینه، درماتولوژیست نام دارند. اکثر مردم این پزشکان را پزشک زیبایی می‌نامند. متخصصان در این شاخه از پزشکی، با مشاهدهٔ وضعیت پوست، مو و ناخن‌های فرد و تشخیص مشکلات آن، بهترین راه‌حل درمانی را ارائه می‌کنند و با توجه به تخصص خود، به درمان بیماران می‌پردازند.

​دامنهٔ فعالیتی دکتر پوست و مو

بیماران می‌توانند برای درمان انواع بیماری‌ها در زمینهٔ پوست، مو و ناخن به پزشکان متخصص مراجعه کنند. پزشک با توجه به نوع بیماری و بررسی وضعیت بیمار، پس از تشخیص درست، روش درمانی متناسبی را در پیش می‌گیرد.

در ادامه انواع بیماری‌هایی که می‌توان برای درمان آن‌ها به متخصص پوست مراجعه کرد را بیان می‌کنیم.

بیماری‌های پوستی

      • بیماری‌های پوستی

در زیر به برخی از بیماری‌های پوستی که می‌بایست برای درمان آن به متخصص پوست مراجعه کرد، اشاره خواهیم کرد:

​۱. آکنه

ازجمله بیماری‌های شایع پوستی، آکنه است که می‌توان با مراجعه به متخصص پوست آن را درمان کرد. پزشکان با بررسی میزان شدت این بیماری، یکی از راه‌های درمانی را برای برطرف کردن مشکل انتخاب می‌کنند. روش‌های مختلفی که پزشک برای این بیماری انجام می‌دهد، می‌توان نور درمانی، لایه‌برداری، لیزر، دارو‌ها و... را نام برد.

​۲. سرطان پوستی

سرطان پوستی یکی دیگر از بیماری‌هایی است که تشخیص و درمان آن توسط پزشک پوست صورت می‌گیرد. این سرطان ممکن است در هر قسمتی از بدن دیده شود. پزشک با استفاده از روش‌های مختلف، سلول‌های سرطانی را از بین می‌برد و پس از آن بیمار را تا مدتی تحت نظر خواهد داشت تا از بهبود کامل آن اطمینان حاصل کند.

​۳. درماتیت

انواعی دیگر از بیماری‌های پوستی وجود دارد که منجر به التهابات پوستی می‌شوند. این دسته از بیماری‌ها را درماتیت می‌گویند. آلرژی‌های پوستی، اگزما و... ازجمله این دسته بیماری‌ها هستند. پزشک برای تشخیص درست بیماری و علت آن، معاینات و آزمایش‌های لازم را انجام می‌دهد، سپس با توجه به وضعیت بیمار، درمان مناسبی را تجویز می‌کند.

تجویز دارو، استفاده از درمان تزریقی، توصیه به عدم استفاده از برخی مواد غذایی و... همگی روش‌های درمانی‌ای هستند که پزشک برای درمان این بیماری‌ها در نظر می‌گیرد.

​۴. بیماری‌های عفونی

برخی دیگر از بیماری‌های پوستی وجود دارد که به علت نفوذ ویروس، باکتری، قارچ و انگل در پوست به وجود می‌آیند. این عوامل موجب بروز بیماری‌های عفونی در پوست می‌شوند. با مراجعه به دکتر پوست، می‌توان دلیل بروز عفونت پوستی را پیدا کرد و به درمان آن پرداخت.

​۵. پسوریازیس یا صدفک

این نوع بیماری یکی از بیماری‌های ژنتیکی است که در آن رشد سلول‌های پوستی با مشکل مواجه شده‌است. در پسوریازیس پوست بدن بیمار حالت پوسته‌پوسته پیدا می‌کند و ظاهر نامناسبی را به وجود می‌آورد. پزشک با به‌کار‌گیری روش‌های مختلف، به کنترل این بیماری کمک می‌کند.

      •  درمان بیماری‌ها و تقویت مو‌ها

یکی دیگر از حوزهٔ فعالیت متخصصین پوست و مو، ارائه خدماتی جهت درمان مشکلات مو‌ها و تقویت آن‌هاست. در زیر به موارد مراجعه به دکتر پوست در این زمینه اشاره می‌کنیم:

​۱. ریزش مو‌ها

عوامل مختلفی می‌توانند در ریزش مو‌ها نقش داشته باشند به‌عنوان مثال عوامل ژنتیکی، استرس، تغذیه، بیماری‌ها و بسیاری موارد دیگر را می‌توان نام برد. در این مورد پزشک با توجه به شرایط بیمار، از روش درمانی مناسبی استفاده می‌کند.

​۲. ریزش مو‌های ریش

یکی از بیماری‌های شایع در بین مردان، ریزش ریش است که به‌طور معمول این ریزش به حالت سکه‌ای اتفاق می‌افتد. پزشک پس از تشخیص بیماری، بهترین راه‌حل را برای درمان استفاده می‌کند.

​۳. مراقبت از مو

برای همهٔ مردم این بسیار مهم است که مو‌هایی زیبا و سالم داشته باشند. با توجه به این موضوع، برخی از افراد برای این‌که از مو‌های خود مراقبت کنند و آن‌ها را تقویت نمایند، به پزشک مراجعه می‌کنند. چربی مو‌ها، خشکی مو، موخوره و... مواردی هستند که افراد زیادی برای درمان آن‌ها به دنبال یک دکترخوب پوست می‌گردند.

​۳. مراقبت از مو

      • بیماری ناخن

افراد ممکن است با بیماری‌های بسیاری مربوط به ناخن مواجه شوند. با مراجعهٔ به موقع به پزشک، می‌توان این بیماری‌ها را با روش‌های مختلف درمان کرد و گاهی با تشخیص درست، می‌توان علت اصلی بروز این بیماری‌ها را شناسایی نمود. در زیر برخی از این بیماری‌ها را برای شما نام می‌بریم:

​۱. قارچ ناخن

اونیکومیکوزیس یا قارچ ناخن، بیماری‌ای است که در آن ناخن‌ها ضخیم می‌شوند و لکه‌های زرد یا سفیدی روی آن‌ها مشاهده می‌شود. این بیماری سبب افتادن ناخن‌ها خواهد شد و تحت‌تأثیر عوامل مختلفی به وجود می‌آید. افراد مبتلا به دیابت، راه رفتن زیاد، عرق کردن بیش از حد، بالا بودن سن و... از موارد به وجود آمدن چنین عارضه‌ای هستند.

​۲. ناخن شکننده

ناخن‌های شکننده یا اونیکوسکیزیا باعث نرمی، نازک شدن و یا شکافتن ناخن‌ها می‌شود. ناخن‌های شکننده نتیجه رطوبت بسیار کم ناخن است و بیشتر به دلیل شستن و خشک کردن مکرر ناخن‌ها ایجاد می‌شوند.

ازجمله دیگر بیماری‌های مربوط به ناخن می‌توان پارونیشا، عفونت ناخن سودوموناس را نام برد.

​ویژگی‌های پزشک متخصص پوست و مو

صبر و دقت در مراجعهٔ بیماران ازجمله ویژگی‌های مهمی به‌شمار می‌رود که یک پزشک خوب باید از آن‌ها برخوردار باشد. در اختیار قرار دادن زمان کافی به بیمار و شنیدن صحبت‌های او با حوصله، ایجاد ارتباط مناسب با بیمار و بسیاری موارد دیگر، از ویژگی‌هایی هستند که پزشک باید داشته باشد.

علاوه‌بر این‌ها یک متخصص با مهارت بالا برای افزایش توانایی‌های خود و ارائه بهترین روش‌های درمانی به بیماران تلاش می‌کند تا همواره با جدیدترین امکانات و به‌روز‌ترین اطلاعات آشنایی پیدا کند. پزشک باید بتواند به‌سرعت علت بیماری را تشخیص دهد و برای آن بهترین درمان را تجویز کند.

​پیداکردن بهترین پزشکان پوست و مو در سایت دکتریاب

گاهی با بروز بیماری‌های پوستی و مشکلات مو، بیماران برای پیداکردن پزشکان متخصص سردرگم می‌شوند. علاوه‌بر این، مراجعهٔ حضوری به مطب و گرفتن نوبت می‌تواند دردسر‌هایی داشته باشد. اما خوشبختانه امروزه می‌توان به‌راحتی در منزل اطلاعات دقیقی درمورد پزشکان به‌دست آورد و سپس برای گرفتن نوبت به‌صورت اینترنتی اقدام کرد.

دکتریاب شرایطی را فراهم آورده‌است که بیماران بتوانند از طریق آن در هر شهری پزشکان متخصص و باسابقه را درزمینهٔ بیماری خود پیدا و بدون نیاز به مراجعهٔ حضوری از آن‌ها نوبت گرفت. با مراجعه به این سایت، دیگر نگرانی‌ای بابت تغییر شمارهٔ پزشک یا نداشتن آدرس دقیقی از آن را نخواهید داشت.

 

کدخبر: 861353 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟