کلاهبرداری فروش حواله خودرو + راهکارهای مقابله با آن

خطرات خرید حواله خودرو ممکن است بسیار زیاد باشد. ایران خودرو به طور رسمی اعلام کرده که هیچگونه مسئولیتی در این باره نمی پذیرد. از طرف دیگر لازم است که توجه داشته باشید سند ماشین به نام شماست. انجام هر گونه خلاف و... با خودرو به پای شما گذاشته می شود. پس ضروری است که دقت کنید تا در دام کلاهبرداری فروش حواله خودرو نیفتید. البته اقدام به فروش حواله خودرو می تواند کار بسیار پرسودی باشد؛ این موضوع در صورتی امن و پر سود است که توسط شرکت های معتبر فروش خودرو تایید شود.

فروش حواله به فردی آشنا

کلاهبرداری فروش حواله خودرو امروزه در کشور ما بسیار باب شده است. با گذشت زمان و افزایش ثبت نام ها و قرعه کشی ها خرید و فروش حواله ها رواج پیدا کرده است. برخی از افراد طی یک حرکت هوشمندانه اقدام به فروش حواله خود به یکی از آشناها می کنند. این موضوع آشنا بودن سبب می شود که از کلاهبرداری جلوگیری شود. خطرات خرید حواله خودرو در کمین هر کسی است که اقدام به این کار می کند. برای همین باید تا می توانید با دقت به انجام این کار بپردازید. از جهتی توجه کنید که تا یک مدت شانسی و امتیازی در ایران خودرو برای ثبت نام ندارید. لازم است که پیش از فروش حواله، به تمام نکات و جزئیات مربوطه توجه داشته باشید.

خرید و فروش حواله‌ ایران خودرو و سایپا  bama

کانال خرید و فروش حواله خودرو

مراجعه به کانال خرید و فروش حواله خودرو ایده ای بسیار هوشمندانه است. این کانال ها به صورت امن اقدام به خرید و فروش حواله ایران خودرو می کنند. اگر شخصی در این کار به دنبال سود و فروش حواله است این بهترین راهی است که می تواند داشته باشد. قبل تر گفتیم که فروش حواله خودرو غیرقانونی است؛ مگر در صورتی که توسط شرکت ایران خودرو این فروش تایید شده باشد. امروزه در اینترنت کانال های مختلفی در این باره وجود دارد. اعتماد به این کانال ها سبب کاهش خطرات خرید حواله خودرو می شود. توجه داشته باشید که به هر کانالی هم نباید اعتماد کنید. برای این کار هم لازم است مانند هر کار دیگر دقت و اطلاعات کافی داشته باشید.

دکتر میثم شکری ساز معتقد است که امروزه با زیاد شدن کلاهبرداری فروش حواله خودرو برای افراد اعتماد کردن بسیار سخت شده است. با وجود غیرقانونی بودن خرید و فروش حواله، بازارهای غیر رسمی فراوانی اقدام به این کار می کنند. جالب است بدانید که برخی از این بازارها سودهای کلانی هم برای فروشنده و هم برای خود دارند. معمولا کار به این صورت است که در ازای دریافت وکالت نامه، پول واریز می شود. مبلغی که برای هر حواله به شخص داده می شود با توجه به ماشین و نوع ثبت نام مختلف است. امروزه افراد زیادی تنها به هدف فروش امتیاز اقدام به ثبت نام در طرح های گوناگون ایران خودرو می کنند.

برای آشنایی بیشتر با دیدگاه های دکتر شکری ساز در رابطه با مقابله با کلاهبرداری های رایج در حوزه کسب و کار می توانید لینک زیر را بررسی نمایید:

https://fanpnu.com/article/scammer-of-cyberspace

 نحوه معامله حواله خودرو

شاید شما یکی از افرادی باشید که قصد فروش حواله خود را دارید. در این صورت می خواهید برای جلوگیری از کلاهبرداری فروش حواله خودرو اطلاعات لازم و کافی کسب کنید. برداشتن گام آگاهانه سبب کاهش ریسک و رسیدن به موفقیت می گردد. در ابتدا شما اقدام به ثبت نام در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو می کنید. باید تا بعد از قرعه کشی صبر کنید تا نتایج اعلام گردد. البته پیش از این لازم است اطلاعات کافی درباره نحوه معامله حواله خودرو داشته باشید. پس از کسب این اطلاعات تصمیم بگیرید که به قصد فروش، اقدام به ثبت نام بکنید یا خیر؟ پیشنهاد ما به شما این است که طبق قانون پیش بروید تا در آینده دستتان به جایی برسد.

پرواز قیمت‌ حواله خودرو در بازار

خطرات خرید حواله خودرو سبب شده که امروزه همه با دید باز اقدام به این کار کنند. برای انتقال حواله، قرارداد بسته می شود. در این قرارداد مانند هر قرارداد دیگری دو طرف وجود دارد. طبق قول و توافق خریدار و فروشنده، حواله منتقل می شود. در دفترخانه میزان مبلغ دریافتی بابت حواله ثبت می شود و فرد ملزم به پرداخت آن می شود. فرقی ندارد که آن طرف معامله از کانال خرید و فروش حواله خودرو باشد یا هرکس دیگر. واگذاری حواله خودرو توسط شرکت اصلی، یعنی ایران خودرو، در برخی موارد غیر مجاز است. در این صورت امکان انتقال حواله به صورت قانونی وجود ندارد. بهتر است که در این موقعیت اقدام به واگذاری نکنید. اینگونه می توان از کلاهبرداری فروش حواله خودرو جلوگیری کرد.

 فروش وکالتی حواله های خودرو

فروش وکالتی حواله خودرو در دفترخانه هزینه دارد. معمولا این هزینه بین فروشنده و خریدار نصف می شود. بسیاری از افراد به خرید خودرو نگاهی به عنوان پس انداز سرمایه دارند. وضعیت فعلی اقتصاد کشور به گونه ای است که خرید ماشین واقعا ایده خوبی جهت سرمایه گذاری است. اگر فرد در دام کلاهبرداری فروش حواله خودرو نیفتد سود کلانی به جیب می زند.  ایران خودرو در واقع این طرح قرعه کشی را قرار داده تا خودرو به دست مصرف کننده حقیقی برسد. در این باره موفقیت این شرکت قابل توجه است. اما تقاضا در قرعه کشی ها بسیار و عرضه اندک است. به همین خاطر عده ای تن به خطرات خرید حواله خودرو می دهند.

کلاهبرداری فروش حواله خودرو با گسترش فروش خودرو افزایش یافته است. به همین خاطر است که همواره بر کسب اطلاعات و افزایش دقت تاکید داریم. در این باره مشاوران بسیاری وجود دارند که خوب است با آنها مشورت کنید. باتوجه به وجود قرارداد حقوقی صلح، امروزه بسیار کمتر از وکالت استفاده می گردد. وجود محدودیت های موجود در وکالت نامه سبب شده که امروزه کمتر از آن در این باره استفاده شود.

خرید و فروش اتومبیل با وکالت نامه ممنوع   خودرونویس

 قوانین فروش حواله خودرو

شکایت از فروشنده حواله خودرو امروزه امکان پذیر می باشد. هنگام فروش حواله مشخصات کامل و دقیق از دو طرف ثبت می گردد. پس از آن جزئیات قرارداد و امضای دو طرف به ثبت می رسد. این کار سبب می شود که از هر گونه مشکلی جلوگیری شود. اگر خدا نکرده در آینده مشکلی نیز به وجود آید از راه قانونی می توان آن را پیگیری کرد. در یک قرارداد خوب، شرایط فسخ قرارداد و میزان مبلغ باید ذکر گردد. اگر همه موضوعات قرارداد مورد تایید دو طرف باشد به فک رهن خودرو پرداخته می شود. به این روش ریسک کلاهبرداری فروش حواله خودرو بسیار کم و یا صفر می شود. کانال خرید و فروش حواله خودرو اگر معتبر باشد، انتقال حواله را از این راه انجام می دهد.

جالب است بدانید که در برخی موارد بعد از اتمام کار در دفترخانه؛ خریدار تازه متوجه می شود که مدارک جعلی بوده و ماشینی وجود ندارد. بررسی اصالت مدارک پیش از بستن صلح نامه ضروری است. توجه داشته باشید که حتی برای انتقال حواله به آشنایان و نزدیکان خوب است که به دفترخانه مراجعه کنید. در این صورت توسط شخص ثالث تمام قوانین و شروط ذکر می شود و در آینده مشکلی به وجود نمی آید. گریز از کلاهبرداری فروش حواله خودرو امری شدنی و آسان است. تنها کافی است که برای انتقال حواله از مراکز معتبر قانونی بهره ببرید.

 

کدخبر: 849815 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟