بیت کوین یا طلا، کدام برای سرمایه گذاری بهتر است؟

در این روزهای سخت اقتصادی که ارزش پول کشور در حال کاهش است، طبیعی است که بسیاری به دنبال تبدیل کردن پول خود به دارایی های با ارزش جهانی مانند طلا باشند.

در گذشته علاوه بر خودرو و ملک، طلا و دلار معمولا گزینه های سرمایه گذاری فرار از رکود اقتصادی شناخته می شدند. اما مدتی است که همراه با افزایش محبوبیت جهانی ارزهای دیجیتال، معاملات و نگهداری از این دارایی های دیجیتال در کشور ما نیز گسترش یافته است.

علاوه بر طلا، امروزه بیت کوین و ارزهای دیجیتال نیز به گزینه جذاب جدیدی برای ذخیره ارزش و کسب سود تبدیل شده اند که از ثروت شما در برابر روند اقتصادی نزولی محافظت می کنند. اما در نهایت کدام برای سرمایه گذاری و تبدیل سرمایه بهتر است؟

بیت کوین

بیت کوین یک ارز دیجیتال است که در سال 2009 راه اندازی شد و عصر جدیدی از فناوری ها و دارایی های غیرمتمرکز را آغاز کرد. در ابتدا بیت کوین و ارزهای دیجیتال تنها برای تعداد کمی از علاقه مندان بازار جذاب بودند. اما با افزایش قیمت بیت کوین و سود هنگفتی که نصیب سرمایه گذاران قدیمی آن شد، به مرور زمان محبوبیت این ارزهای دیجیتال افزایش یافت و امروزه معاملات آنها در اکثر کشورهای جهانی امکان پذیر است.

با همه گیری کرونا، بسیاری از مردم و سرمایه گذاران به بازارهای دیجیتالی جذب شدند و بازار ارزهای دیجیتال توانست از این فرصت نهایت استفاده را ببرد. با ورود سرمایه های جدید، بیت کوین توانست تا بیش از 61 هزار دلار نیز رشد داشته باشد و در همین زمان ها بود که سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال در کشور ما نیز رواج یافت.

طلا

طلا با عمر چندین هزار ساله خود، ثابت کرده است که در طی بارها اصلاحات بازار و بحران های اقتصادی جهانی عملکرد خوبی دارد و ارزش خود را حفظ می کند. موضوعی که باعث شده است تا در زمان های بحرانی، از دارایی های سرمایه گذاران در برابر اقتصاد نزولی محافظت کند.

در طول دوران کرونا، علاوه بر بازار ارزهای دیجیتال، بسیاری از سرمایه گذاران از استراتژی سنتی پیروی کردند و به سمت طلا رفتند. موضوعی که منجر به رشد قیمتی طلا از 1300 دلار در اواخر سال 2019 به بیش از 2100 دلار در اواسط سال 2020 شد.

شباهت ها و تفاوت های طلا و بیت کوین

 

شباهت ها و تفاوت های طلا و بیت کوین

طلا برای هزاران سال به عنوان وسیله ای برای مبادله و نگهداری ثروت بر اقتصادها و بازارهای جهانی سلطه داشته است. اما در سمت مقابل بیت کوین در سال 2009 عرضه شده است و مدت زمان زیادی از عمر رمزارزها نمی گذرد.

خرید و فروش طلا بسیار راحت و تقریبا در هر نقطه از جهان ارزشمند است، در صورتی که معاملات ارزهای دیجیتال ممکن است با برخی دشواری ها همراه باشد و حتی در برخی کشورها خرید و فروش این دارایی های دیجیتال ممنوع شده است.

با این وجود ارزهای دیجیتال مزایای قابل توجهی نیز دارند. حمل، نگهداری و انتقال ارزهای دیجیتال نسبت به طلای فیزیکی بسیار ساده تر است. همچنین با تکنولوژی بلاک چین، انتقال این دارایی های دیجیتال به هر نقطه از جهان و در سریعترین زمان امکان پذیر است.

کارمزدهای خرید و فروش ارزهای دیجیتال نیز نسبت به طلا بسیار کمتر است، علاوه بر آن با هر مقدار سرمایه امکان خرید رمزارز وجود دارد و نگهداری تمام وجوه در یک کیف پول امن دیجیتالی امکان پذیر است. با توجه به تکنولوژی بلاکچین همچنین امکان جعل و تقلب یک ارز دیجیتال مانند بیت کوین وجود ندارد و همواره می توانید مطمئن شوید که بیت کوین های موجود در کیف پول شما معتبر هستند.

ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا

هر دو طلا و بیت کوین عملکرد قیمتی خوبی داشته اند و می توانند برای حفظ ارزش دارایی ها گزینه مناسبی باشند، اما لازم است بدانید که اگر می خواهید طلا بخرید، در حال حاضر این امکان فراهم شده است تا طلاهای خود را به شکل دیجیتالی و با ارزهای دیجیتال نگهداری کنید، موضوعی که بسیاری از مشکلات و چالش های خرید و فروش طلا را برطرف می کند.

امروزه ارزهای دیجیتال متنوعی در بازار عرضه شده اند که پشتوانه طلا دارند، به این معنی که قیمت این ارزهای دیجیتال به طلا وابسته است که از آنها در برابر نوسانات شدید قیمتی معمول بازار ارزهای دیجیتال محافظت می کند. از جمله این ارزها می توانیم به PAXG اشاره کنیم. شما با خرید این ارزهای دیجیتال در واقع در حال خرید طلا هستید، اما این طلای خریداری شده شما ویژگی ها و مزایای رمزارزها را دارد و می توانید آن را به راحتی در کیف پول نگهداری و در هر زمان منتقل کنید.

در نهایت چه بخواهید ارز دیجیتال و یا ارز دیجیتال با پشتوانه طلا بخرید، نیازمند یک صرافی معتبر و ایمن هستید.

یکی از بهترین صرافی های داخلی سرمایکس نام دارد که از سال 1396 فعالیت خود را آغاز کرده است و با ثبت نام در این صرافی، علاوه بر خرید و فروش بیت کوین و بیش از 600 ارزدیجیتال متنوع دیگر، می توانید برخی از ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا از جمله پکس گلد (PAXG) را خریداری و در کیف پول امن و غیرقابل تحریم این صرافی نگهداری کنید.

با ثبت نام در این صرافی علاوه بر معاملات راحت و آسان ارزهای دیجیتال، به پشتیبانی 24 ساعته در هفت روز هفته و تبادل ارز به ارز نیز دسترسی خواهید داشت.

 

کدخبر: 842617 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟