عصر جدیدی از لوازم خانه و آشپزخانه

تقریباً به هر وسیله‌ای که برای مصارف خانگی در نظر گرفته شده است، یک وسیله خانگی می‌گویند. از جمله وسایل الکترونیکی مصرفی و همچنین اجاق گاز، یخچال، توستر و تهویه مطبوع جزء این لوازم هستند. 

لوازم خانگی و تأثیر آن بر دکوراسیون

برخی لوازم خانگی غیر برقی مورد نیاز شامل سرویس قاشق، سرویس ظروف مهمان، سرویس ظروف دم دستی، سرویس چینی، سرویس پلاستیک، سرویس قابلمه تفلون، سرویس دم‌کنی، قهوه‌خوری، فلاسک، قوری و کتری، انواع سینی و... است.

تنوع لوازم خانگی و اکسسوری به شما امکان انتخاب‌های فراوانی برای جذابیت و زیبایی ظاهر و دکور منزل را می‌دهد. در ادامه با انواع لوازم خانگی موجود در فروشگاه‌ها آشنا خواهیم شد.

دکوراسیون کلاسیک

این دکوراسیون با لوازم و اکسسوری‌های خاص و وجود پالت‌های تیره و روشن و پارچه‌های مخملی و ابریشمی، به شیوه سنتی و باشکوه خود نمایی می‌کند. فرش و گلیم ایرانی و مبلمان، میان لوازم خانگی حرف اول را می‌زنند.

در حقیقت دکوراسیون سنتی حس فروتنانه شرقی را القا کرده و ظاهر چشم نواز آن، برای هر بیننده‌ای خیره‌کننده است. لوستر، فرش و تابلو‌های دستباف، مبلمان کلاسیک، کوسن، پرده و انواع آینه‌ها، از جمله اکسسوری‌هایی است که در بین لوازم خانگی سنتی کلاسیک جای دارند.

دکوراسیون مدرن

زیبایی خانه‌های مدرن با‌اشیاء و وسایل ساده نیز، آرامش خاص خود را دارد. امروزه اغلب ویلا‌ها و خانه‌ها با لوازم خانگی مدرن پوشیده شده‌اند. از اکسسوری‌های مدرن می‌توان به ظروف سفید رنگ، میز و صندلی‌های شیک و ساده، انواع گل و گیاه و تابلو‌های نقاشی و تنوع کاغذ دیواری‌ها اشاره نمود.

دکوراسیون مینیمال

دکوراسیون مینیمال با رنگ‌های خنثی، شباهت زیادی به دکوراسیون مدرن دارد. خانه‌های مینیمال اغلب دارای لوازم سفید رنگ و فاقد زرق و برق‌های آنچنانی هستند. از اکسسوری‌های مینیمال می‌توان به انواع چراغ‌های سقفی، تابلو‌های ساده، گلدان‌های طبیعی، کف پوش‌های ساده و... اشاره کرد.

دکوراسیون روستیک

طراحی این دکوراسیون با سبک روستایی، با وسایلی ساده و بی‌آلایش از جنس سنگ و چوب انجام شده و گاهاً به کارگیری لوازم رنگ و رو رفته و کهنه، فضا را اصیل‌تر نشان می‌دهد. این وسایل اغلب از طبیعت گرفته شده‌اند و به صورت امروزی در آمده‌اند. وسایل غذا خوری چوبی، انواع گلیم‌های دست بافت و تزئینات دست ساز از جمله این وسایل روستیک هستند.

دکوراسیون صنعتی

در این نوع طراحی، دیوار‌ها از جنس بلوک و آجر بوده و لوله‌های ساختمان در معرض دید هستند. در این سبک، لوازم اکثراً تیره بوده و به شکل کاملاً طبیعی استفاده می‌شوند. وسایل آنتیک و فلزی، کف پوش‌های بتنی، پوشش چوبی و فلزی سطوح و... از جمله ویژگی‌های دکوراسیون صنعتی است.

لوازم الکترونیکی خانگی

لوازم الکترونیکی خانگی و تجهیزات الکترونیکی (آنالوگ یا دیجیتال) هستند که برای استفاده روزمره، معمولاً در منازل در نظر گرفته شده‌اند. لوازم الکترونیکی مصرفی شامل وسایلی است که برای سرگرمی، ارتباطات و تفریح ​​استفاده می‌شود.

در گذشته این وسایل اغلب توسط تولیدکنندگان و فروشندگان از وسایلی مانند ماشین لباسشویی و یخچال متمایز می‌شدند، اما امروزه می‌توان آن‌ها را جزء لوازم خانگی در نظر گرفت اگر چه برخی از آن‌ها به اینترنت متصل است.

لوازم الکترونیکی خانگی، گیرنده‌های رادیویی، دستگاه‌های تلویزیون، دستگاه‌های ویدئویی و پخش‌کننده‌های دی‌وی‌دی، دوربین‌های عکاسی، دوربین‌های دیجیتال، دوربین‌های فیلم‌برداری، ساعت‌ها، کامپیوتر، ساعت‌های زنگ دار، کنسول بازی‌های ویدئویی، سینمای خانگی، تلفن و... همگی جزء لوازم خانگی الکترونیکی هستند.

 

چند اکسسوری کوچک و ضروری در لوازم آشپزخانه

معرفی چند اکسسوری کوچک و ضروری در لوازم آشپزخانه

معنی لغوی اکسسوری لوازم و تجهیزات کمکی و فرعی بوده و طراحی آن توسط طراحان و استفاده از آن توسط عموم افراد، گامی مؤثر برای زیبا‌سازی و نظم بخشیدن و بهینه‌سازی درفضای آشپزخانه است.

۱. انواع نگهدارنده‌ها

از مهم‌ترین و پر استفاده‌ترین آیتم‌های آشپزخانه، وجود انواع نگهدارنده هاست. در واقع اکثر لوازمی که بر روی میز، کابینت و کنسول و حتی دیوار چیده شده‌اند، نیاز به نگهدارنده دارند. نظیر قاشق چنگال، درب قابلمه، همزن، کف گیر و ملاقه و حوله که نباید در فضای بسته قرار بگیرد؛ زیرا مرطوبیت آن، احتمال رشد قارچ و در پی آن حساسیت‌های پوستی را ایجاد می‌کند. بنابراین نگهدارنده آیتم مهمی برای آشپزخانه به شمار می‌رود.

۲. جعبه دارو

شما برای جلوگیری از گم شدن دارو‌ها و قرارگیری منظم آن‌ها کنار هم، نیاز به جعبه دارو خواهید داشت و می‌توانید جعبه‌هایی شیک با طرح‌هایی شکیل را از فروشگاه‌های مربوطه تهیه نمایید.

۳. انواع کاور

این پوشش کاربرد تزئینی ندارد و مهم‌ترین نقش آن جلوگیری از نشست گرد و غبار و آلودگی بر لوازمی مانند پنکه، جاروبرقی، ماشین لباسشویی، مبلمان و سایر لوازم برقی مورد استفاده در آشپزخانه است. شما با تهیه انواع کاور‌ها می‌توانید سلامت و طول عمر وسایل خود را تضمین کنید.

۴. سبد‌های سوپرمارکت

این سبد‌ها در اندازه و انواع متفاوت زمینی، ‌ایستاده، دو یا چند طبقه، برای نگهداری حبوبات، خشکبار، پیاز و سیب زمینی، روغن و... در آشپزخانه استفاده می‌شود. عدم وجود این اکسسوری در آشپزخانه موجب به هم ریختگی و آشفتگی فضا می‌شود.

پارامتر‌های قابل توجه در خرید لوازم خانگی

می‌توان گفت وسایل آشپزخانه برای هر فردی ضروری است؛ زیرا امور زندگی با این وسایل به جلو می‌رود. لوازم بسیاری برای آشپزی و صرف غذا وجود دارند که اکثر آن‌ها در آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. وسایل آشپزخانه از واجبات اولیه زندگی بوده و برای تمامی افراد کاربردی خواهد بود.

حتی یک فرد مجرد نیز باید ابتدا لوازم خانگی را تهیه کند تا بتواند با آن به آشپزی بپردازد. بیشتر لوازم آشپزخانه برای پخت و پز هستند و برخی دیگر وسایل برای شست و شو و نظافت تدارک دیده شده‌اند.

برخی دیگر از وسایل هم که در دیگر مکان‌های خانه کاربردی خواهند بود. وسایل پلاستیکی در حمام، وسایل مربوط به توالت و همچنین دیگر محصولات پلاستیکی نیز از ضروریات یک خانه است.

تنوع بالای محصولات لوازم خانگی، انتخاب را برای شما سخت‌تر کند. آنچه که شما قبل از خرید باید بررسی کنید، وجود فاکتور‌هایی است که توجه به آن، به زیبایی نمای داخل خانه لطمه‌ای وارد نمی‌کند.

  1. دکوراسیون منزل: در واقع شما با توجه به معماری منزل‌تان، می‌توانید از انواع دکوراسیون‌های مدرن، مینیمال و کلاسیک برخوردار شوید.
  2. بودجه: میزان بودجه شما تأثیر مستقیمی بر کالای انتخابی شما دارد. شما باید بتوانید محصولات خود را با انواع قیمت‌ها تهیه کنید.
  3. مواد سازنده: مواد به کاررفته در لوازم خانگی از اصلی‌ترین فاکتور‌هایی است که هنگام خرید باید مورد بررسی واقع شود. سعی کنید انتخاب شما موادی متناسب با دکوراسیون خانه با جنسی محکم و مقاوم باشد.
  4. رنگ: جذابیت و زیبایی دکوراسیون داخلی خانه شما بسته به تناسب رنگ است. تضاد رنگ در لوازم خانه و آشپزخانه می‌تواند نمای محیط را خراب کند. سعی کنید تا جایی که می‌توانید از وسایلی استفاده کنید که متناسب با یکدیگر بوده و علاوه بر رنگ، سایز و کاربرد آن با دیگر وسایل خانه هماهنگ باشد.

دکوراسیون

کسب اطلاعات بیشتر :

طبیعتا در این مقاله کوتاه نمیتوانیم اطلاعات بیشتر به شما ارئه کنیم. درصورت تمایل جهت کسب هرگونه اطلاعات بیشتر درباره این مقاله

میتوانید از طریق خط ویــژه فروشگاه هیس به شماره : 28426420-021 با کارشناسان فروشگاه هیس در ارتباط باشید تا اطلاعات بیشتری رو به شما ارائه دهند .

 

کدخبر: 842610 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟