مراحل ثبت شرکت در ترکیه و هزینه ها

در این مقاله در مورد ثبت شرکت در ترکیه هزینه ها و مزایا و معایب آن توضیحاتی ارائه می کنیم.

همچنین با توجه به تحریم های ایران و امکان نداشتن فعالیت تجاری به صورت مستقیم با سایر کشورها، ترکیه یکی از گزینه های مورد قبول برای صاحبان کسب کارهای ایرانی هست.

یکی از موارد که ضعف آن در بدنه کسب و کارهای ایرانی وجود دارد و مانعی بزرگ برای بین المللی شدن آنها است موارد نقل و انتقال مالی به خارج و داخل کشور است که به دلیل نبود سیستم های مالی بین المللی همیشه باعث ضرر و زیان زیادی برای تجار و کارآفرینان ایرانی بوده است.

حساب بانکی شرکتی و بین المللی

همانطور که پیش تر گفته شد یکی از مشکلاتی که کسب و کارهای ایرانی با آن روبرو هستند نقل و انتقالات حوالجات و ارز میباشد که با توجه به نبود سیستم های مالی مانند سوئیفت در ایران میباشد.

یکی از مزایای ثبت شرکت در ترکیه ایجاد حساب بانکی بین المللی میباشد.

شما بعد از ثبت شرکت در ترکیه میتوانید درخواست دهید که در بانک های ترکیه برای شما یک حساب شرکتی ایجاد کنند که البته با توجه به ملیت ایرانی بودن این موضوع ممکن است مشکل باشد و بهتر است با متخصص این امور قبل از ثبت شرکت مشاوره داشته باشید.

اما بعد از افتتاح حساب بانکی بین المللی و شرکتی شما میتوانید با استفاده از سیستم سوئیفت، از تمامی کشورهای دنیا به خصوص اروپا و آمریکا دریافت وجه داشته باشید و مبلغ قرار داد خود را به صورت مستقیم در حساب شرکتی خود داشته باشید.

توجه داشته باشید که مالیات شرکت شما بر اساس حساب شرکتی شما محاسبه میشود و با توجه به قوانین دقیق و سخت گیرانه کشور ترکیه در رابطه با مالیات کسب کارها حتما به پرداخت مالیات ها و بیان نامه های ماهیانه خود اقدام کنید تا دچار ضرر و جریمه نشوید.

مهمترین مزیتی که میتوان در حساب بین المللی شرکتی نسبت به حساب شخصی دانست این است که شما میتوانید با حساب شرکتی خود به خارج از کشور ترکیه نیز حواله پول داشته باشید.

به طور کلی و طبق قوانین ترکیه افراد خارجی ( کسانی که شهروند ترکیه نیستند و یا به عبارتی پاسپورت ترکیه ندارند ) اجازه حواله کردن پول به خارج از ترکیه را ندارند ولی شما میتوانید عملیات انتقال و حواله پول به خارج از ترکیه را نیز با حساب شرکتی داشته باشید.

البته همانطور که پیشتر اعلام شد افتتاح حساب شرکتی با پاسپورت ایران کار بسیار مشکلی هست و همچنین اجازه دریافت حساب یورو نیز به مراتب سخت تر نیز می باشد.

علاوه بر بین المللی بودن حساب، کارت بانکی شرکتی شما نیز بین المللی بوده و به سیستم مالی ویزا کارت و یا مستر کارت متصل است.

این بدین معناست که شما میتوانید در تمامی دستگاه های عابر بانک و پایانه های فروشگاهی سراسر جهان از کارت خود استفاده کنید.

همچنین شما میتوانید با کارت بانکی شرکت خود از تمامی سایت هایی که به سیستم ویزا کارت و مستر کارت هست خرید کنید.

درگاه ارزی اینترنتی با ثبت شرکت در ترکیه

تاسیس شرکت در ترکیه

در حال حاضر خیلی از کسب و کار ها در جهان به سمت آنلاین شدن روی آورده اند و فروش خود را در بستر اینترنت انجام میدهند.

تمامی این سایت ها میتوانند فروش محصولات فیزیکی، محصولات دیجیتالی، فروش پکیج های آموزشی و ... باشند که در نهایت به یک درگاه اینترنتی برای فروش خود احتیاج دارند.

در ایران نیز خیلی از کسب و کارها سایت خود را به درگاه های اینترنتی متصل کرده اند تا افراد بتوانند محصول خود را به صورت آنلاین پرداخت کنند.

البته حتی ممکن است که برخی از کسب و کارها محصولات خود در سایت های واسط و فروشگاه های آنلاین بزرگ قرار دهند تا هم بتوانند اعتماد مشتری را بیشتر جذب کنند و هم بتوانند از تمامی ظرفیت بازار برای فروش خود استفاده کنند.

اما در صورتی که بخواهید کسب و کار خود را به صورت جهانی و بین المللی عرضه کنید آیا امکان پذیر است؟

جواب این سوال بعد از ثبت شرکت در ترکیه، مسلما بله است.

شما با داشتن مدارک شرکت بین المللی خود و همچنین داشتن یک حساب بانکی بین المللی که متعلق به شرکت خود باشد میتوانید درخواست درگاه ارزی و بین المللی برای سایت خود داشته باشید.

همچنین برای نقد کردن درآمد ارزی با کمترین کارمزد می توانید از طریق لینک داده شده اقدام کنید.

به این صورت میتوانید به راحتی فروش محصول خود را جهانی کنید و با توجه به درگاه ارزی که متصل به سیستم ویزا کارت و مستر کارت است از همه جای دنیا دریافت وجه به صورت مستقیم و کاملا امن داشته باشید.

همچین درصورتی که بازار هدف شما کشور ترکیه باشد میتوانید سایت خود را با دامنه .tr نیز راه اندازی کنید که این خود میتواند زمینه ساز ایجاد تجارت راحتتر با اروپا و دنیا شود.

اما این پایان ماجرا نیست، در صورتی که کارآفرین و تاجر محترم بخواهد از حداکثر ظرفیت بازار استفاده کند میتواند درخواست فروش محصولات خود در پلتفرهای بومی کشور ترکیه که بسیار پر متقاضی هستند مثل ترندیول و ... را بدهد و همچنین میتواند با مدارک شرکت خود نیز اقدام به فروش محصولات خود در بازار جهانی مثل سایت آمازون نیز بکند.

به این صورت میتوان گفت محصول شما در تمامی ظرفیت های بازار جهانی گسترش می یابد و درآمد ارزی شما بسیار زیاد میشود.

به طور کلی شما با داشتن حساب بانکی بین المللی و شرکتی و ایجاد یک درگاه اینترنتی ارزی، ظرفیت افزایش فروش خود را در بازار چندین برابر بازار ایران میکنید.

مدت زمان لازم برای تاسیس شرکت در ترکیه

مدت زمان لازم برای تاسیس یک شرکت در ترکیه حدود ۷روز کاری می باشد.

کارت بازرگانی و ثبت شرکت در ترکیه

شرکت در ترکیه

 

یکی از مشکلات بازرگانان ایرانی تجارت رسمی با شرکت های اروپایی و بین المللی است.

به دلیل تحریم های ایران، هیچ شرکتی آمریکایی و اروپایی نمیتواند به طور مستقیم با شرکت های ایرانی قرارداد داشته باشد.

به همین دلیل خرید محصولات این کشور های و انتقال آن به ایران همیشه برای تجار ایرانی هزینه سنگین داشته است و عموما به صورت غیر قانونی این کار صورت میگرفته است.

اما شما بعد از ثبت شرکت در ترکیه میتوانید کارت بازرگانی ترکیه را از اتاق تجارت این کشور دریافت کنید.

به این صورت شما میتوانید به راحتی و مستقیم با شرکت های اروپایی قرارداد داشته باشید و محصولات آن ها را در گمرک ترکیه با مدارک شرکت خود در ترکیه دریافت کنید و بعد از به راحتی با کارت بازرگانی خود و کاملا قانونی محصولات را به ایران انتقال دهید.

در این روش به دلیل قانونی بودن تمامی مراحل هزینه تمام شده شما بسیار کاهش میابد و حتی میتوانید قرارداد های بیشتری با شرکت های مختلف داشته باشید.

کارت بازرگانی به شما این امتیاز را میدهد که اتاق تجارت استانبول نیز عضو شوید و به همین دلیل به تمامی اخبار مربوط به امور بازرگانی ترکیه دسترسی کامل داشته باشید که این خود میتواند امتیاز باشد و شما قبل از هر شخص عادی به بازار ترکیه اشراف داشته باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ثبت شرکت در ترکیه ، هزینه ها و مراحل آن می توانید به سایت https://turkeyhelper.com    شرکت ترکیه هلپر مراجعه کنید.

 

کدخبر: 841312 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟