10 راهکار عملی برای لاغر کردن دور شکم در زمان کوتاه

چربی دور شکم نه تنها خوش‌اندامی و خوش‌تیپی شما را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد بلکه برای سلامتی‌تان هم مضر است و منجر به انواع امراض قلبی عروقی، دیابت و سرطان خواهد شد. با این مقاله همراه باشید تا در مورد کاهش وزن و لاغری شکم و راه حل‌های آن بیشتر بدانیم.

آیا دور کمر من چاق است؟

معمولا شکم یکی از نخستین اعضای بدن است که زود بزرگ می‌شود و مدام دستخوش تغییرات است. شکم اولین عضوی است که چاق می‌شود و آخرین عضوی است که مقاومت چربی‌هایش در هم می‌شکند و آب می‌شوند.

دور کمر بالای 101 سانتی متر در آقایان و دور کمر بالای 89 سانتی‌متر در خانم‌ها چاقی شکمی محسوب می‌شود.

راهکارهای عملی برای لاغر کردن دور شکم

پلانک

پلانک زدن یک حرکت مفید برای سوزاندن کالری و تقویت ماهیچه‌ها و لاغری شکم است و نیاز به وسیله‌ی اضافه‌ای ندارد. شما برای زدن پلانک تنها به بدن خود احتیاج دارید.

  • به رو دراز بکشید

  • ساعدهای خود را موازی بدن و مماس زمین قرار دهید.

  • به کمک پنجه های پا و ساعد دست بدنتان را از روی زمین بلند کنید.

  • تعادل را در سراسر بدن حفظ کرده و کمرتان را صاف نگه دارید.

  • این حرکت را می‌توانید تا 30 ست تکرار کنید.

میزان زمان پلانک بستگی به استقامت بدن شما دارد. ممکن است در مراتب اولیه نتوانید طولانی پلانک بزنید. به مرور، زمان پلانک زدنتان را افزایش دهید.

پیاده‌روی

پیاده روی ساده‌ترین و در دسترس‌ترین فعالیتی است که هر فرد می‌تواند انجام بدهد و فواید و تاثیرات مثبت این فعالیت ساده به نفع تمام بدن است و علاوه بر پاها، بر روی چربی‌های شکم نیز تاثیر می‌گذارد. در پیاده‌روی تمام اعضای بدن درگیر هستند.

اسکات

زدن اسکات به فرم گرفتن ناحیه‌ی باسن و پا کمک می‌کند و برای رژیم لاغری نیز مفید است و باعث بالا رفتن ضربان قلب و تقویت ماهیچه‌ها و لاغری شکم خواهد شد.

  • پاها را به اندازه‌ی عرض شانه‌هایتان باز و زانوهایتان را خم کنید.

  • دست‌هایتان را به صورت ضربدری روی سینه قرار دهید.

  • زانوهای خود را خم کرده و به سمت پایین بروید و وزن بدن را روی پاها بیندازید.

  • به حالت اولیه بازگشته و چندبار این عمل را تکرار کنید.

  • این حرکت را در 5 ست 5 مرتبه‌ای انجام دهید.

حالت قایق

  • در حالت نشسته پاهایتان را دراز کنید

  • زانوهایتان را خم کنید و دست‌ها را زیر زانو قرار دهید.

  • قفسه‌ی سینه را بالا بکشید و شانه‌هایتان را به سمت عقب ببرید

  • پاها را بالا بکشید تا موازی زمین شوند. این حالت عضلات شکمی را درگیر می‌کند

  • تعادل بدن را به کمک استخوان‌های نشیمنگاه کنترل و حفظ کنید

  • پاها را بیشتر بکشید و دست ها را به سمت جلو بکشید.

  • این حرکت را 5 مرتبه‌ی 5 تا 15 ثانیه‌ای انجام دهید.

رژیم لاغری1

رابطه‌ی تغذیه و چاقی شکمی

علت اصلی چاقی شکمی تغذیه‌ی ناصحیح است و بسیاری از غذاها باعث بزرگ شدن شکم و دور کمر می‌شوند. به همین علت است که رعایت تغذیه و خوردن غذاهای مناسب به چربی‌سوزی و لاغری شکم کمک زیادی خواهد کرد. در ادامه به چند خوردنیِ ساده جهت کوچک کردن شکم اشاره می‌کنیم.

آب

آب مفیدترین و حیاتی‌ترین ماده‌ای است که بشر به آن نیاز دارد. برای چربی‌سوزی، حفظ سوخت و ساز، دفع سموم و عملکرد بهتر گوارش و سایر اندام‌های بدن لازم است که مقدار مناسبی آب در طول روز نوشیده شود. آب به خصوص برای کاهش وزن بسیار مفید است و موجب کاهش اشتها نیز می‌شود.

ادویه‌جات

دارچین، زردچوبه، فلفل سیاه و طعم‌دهنده‌هایی از این دست به لاغری شکم و چربی‌سوزی کمک زیادی می‌کنند و سوخت و ساز بدن را بالا نگه می‌دارند. سعی کنید غذای خود را با ادویه مزه‌دار کنید و غذاهای تند بیشتری مصرف کنید و نمک را کاهش دهید.

چای سبز

چای سبز نوشیدنی پرخاصیتی است که برای رژیم و چربی‌سوزی مفید شناخته شده است. چای سبز نیز تاثیر خوبی روی کاهش وزن می‌گذارد و با خاصیت آنتی اکسیدانی که دارد برای سلامتی مفید است و باعث کاهش چربی‌های دور شکم خواهد شد.

سرکه سیب

سرکه‌ی سیب یک نوشیدنی کم کالری، اسیدی و چربی‌سوز است که به مهار اشتها نیز کمک می‌کند. تحقیقات نشان داده‌اند که این ماده‌ی اسیدی باعث سرکوب تجمع چربی‌های شکمی نیز می‌شود و برای کاهش قند خون نیز مفید است.

در مصرف سرکه‌ی سیب تعادل را رعایت کنید و روزانه دو الی سه قاشق غذاخوری از آن را همراه با آب یا سالاد قبل از وعده‌ی غذایی نوش جان کنید تا هم از خواص آن بهره‌مند شوید هم اشتهایتان کنترل شود.

شکمی تخت با ماساژ

ماساژ دادن روش خوبی برای بازیابی انرژیِ از دست رفته‌ی بدن، کاهش استرس و اضطراب و بالا رفتن احساس آرامش است. ماساژ شکم به متابولیسم و گردش خون کمک زیادی می‌کند و مانع شل شدن عضلات به خصوص پس از تمرین و ورزش می‌شود.

ماساژ بعد از تمرین، باعث کاهش تنش عضلات، افزایش دامنه‌ی حرکتی، کاهش تورم و سفتی عضلات و جلوگیری از آسیب عضلانی می‌شود. در واقع ماساژ نوعی نرمش محسوب می‌شود و برای آب کردن چربی‌ها و تقویت عضلات بسیار مفید است.

رژیم لاغری

ترک عادت موجب مرض نیست!

حتما شنیده‌اید که ترک کردن عادت‌هایی که به آن خو گرفته‌ایم کار سخت و عبثی است؛ در حالی که این موضوع تنها به قدرت اراده و جدیت شما برای رسیدن به اهدافتان برمی‌گردد.

با یک بازنگری کلی به عادت‌هایمان متوجه می‌شویم کارهای ریز و درشتی که بخشی از روتین زندگی‌مان شده‌اند تا چه حد می‌توانند آسیب‌زننده باشند و سلامتی و کیفیت زندگی‌مان را تحت تاثیر قرار دهند.

جهت تغییر عادت‌های غلط و اضافه کردن عادات خوبی که می‌توانند تاثیر مثبت روی همه‌ی ابعاد زندگی‌مان داشته باشند و به کاهش وزن و لاغری شکم کمک کنند چند توصیه برای شما داریم:

روغن مصرفی‌تان را عوض کنید

سعی کنید از روغن‌های سالمی مثل روغن زیتون و روغن کنجد برای پخت و پز استفاده کنید. روغن‌های نباتی و سرخ‌کردنی با ترانس بالا برای سلامتی بسیار مضرند و موجب اضافه وزن می‌شوند.

قند و شکر را محدود کنید

حتی اگر رژیم ندارید، محدود کردن قند و شکر یکی از بهترین کارهایی است که‌ می‌توانید برای سلامتی خودتان انجام دهید و از نتیجه‌ی آن شگفت‌زده شوید. قند و شکر به سلامت کبد آسیب می‌زند و منجر به دیابت و چاقی می‌شود.

کنترل مصرف قند و شکر قدم بزرگی برای لاغری شکمی و کاهش وزن است و به سلامت پوست و بهبود خلق و خوی شما کمک می‌کند.

آنچه از مقاله‌ی فوت و فن‌های لاغری شکم آموختیم:

شکم بزرگ منفورترین عضو بدن است، طوری که بسیاری از افراد حاضرند تن به تیغ جراحی بدهند و متحمل هزینه‌های گزاف بشوند تا از شر آن خلاص شوند. اما با چند ترفند ساده مثل تغذیه‌ی صحیح، انجام حرکات و تمرینات مناسب و استاندارد و تغییر عادات غلط می‌توان از پس چربی‌های دور شکم برآمد و به اندامی متعادل و دلخواه رسید. پس برای دریافت رژیم میتوانید به این سایت kermany.com مراجعه فرمایید.

 

کدخبر: 841012 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟