اخذ پذیرش تحصیلی کدام دانشگاه آلمان آسان است

می دانید که آلمان از جمله ثروتمندترین کشورهای قاره اروپا محسوب می شود؟

برای مهاجرت به آلمان چه باید کرد؟

تحصیل در آلمان شرایط اخذ پذیرش تحصیلی فوری و کمترین هزینه از بزرگترین خواسته های متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی آلمان می باشد.  ابتدا به خوبی در این مورد فکر کنید که از چه راهی قرار است به آلمان بروید؟ آیا تفاوت روش ها را می دانید؟ قوانین متفاوتی که در ایالت های آلمان وجود دارد را می شناسید؟

به صورت کلی مراحل زیر را باید برای مهاجرت به آلمان پشت سر بگذارید.

  • مدارک مربوط به تمکن مالی را ارائه دهید.
  • داشتن بیمه درمانی برای مهاجرت به آلمان ضروری است. فرقی ندارد با چه شیوه ای مهاجرت می کنید، در هر صورت باید بیمه داشته باشید.
  • باید به حداقل زبان آلمانی مسلط باشید تا بتوانید برای تحصیل، کار و.. در آلمان فعالیت کنید.
  • همهمدارک لازم را جمع آوری کنید.
  • در نهایت برای دریافت ویزای آلمان اقدام کنید.

مهاجرت تحصیلی به آلمان

تحصیل از جمله دلایل مهمی است که افراد را برای مهاجرت به آلمان ترغیب می کند. دانشگاه های آلمان سطح بالایی از نظر علمی و فرهنگی دارند و بنابراین تحصیل در آن ها خیلی ارزشمند است.

در دانشگاه های این کشورشما می توانید به دو زبان آلمانی وانگلیسی درس بخوانید که باعث می شود دست تان باز باشد.

افراد زیادی در این مورد سوال دارند که آیا با تحصیل در آلمان می توان اقامت دائم این کشور را دریافت کرد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت خیر. تحصیل در این کشورباعث نمی شود که بتوانید اقامت دائم آلمان را بگیرید اما یک قدم به این موضوع نزدیک خواهید شد. شما می توانید وقتی تحصیلات تان تمام شد در آلمان مشغول به کار شده و ویزای تحصیلی را به ویزای کاری تبدیل نمایید.

پس از این که تحصیلات تان تمام شد برای مدت 18 ماه فرصت دارید تا شغل مناسبی پیدا کرده و ویزای کاری بگیرید. در غیر این صورت شما باید از آلمان خارج شوید.

مهاجرت کاری به آلمان

یکی از بهترین و پرطرفدارترین روش هایی که می توانید ازطریق آن به آلمان بروید مهاجرت کاری است. دو روش مهم برای دریافت ویزای کاری وجود دارد.

ویزای کار با جاب آفر

برای اقدام از این طریق باید جاب آفر داشته باشید. جاب آفر در واقع پیشنهادی است که از طریق یک کارفرمای معتبر آلمانی به شما داده می شود. قبلا قانونی داشتیم مبنی بر این که  اگر در آلمان و اتحادیه اروپا شخصی برای شغل مد نظر یافت نشود کارفرما می تواند به افراد خارج از این منطقه جاب آفر بدهد. اکنون دیگر این شرط وجود ندارد و بنابراین گرفتن جاب آفر برای شما راحت تر خواهد بود.

ویزای جستجوی کار برای آلمان

در این روش درواقع به شما ویزای 6 ماهه تعلق می گیرد تا به آلمان رفته و برای کار جستجوکنید. قطعا هر چه مهارت های بیشتری داشته باشید راحت تر می توانید کار پیدا کنید. شما با داشتن حداقل مدرک تحصیلی لیسانس و سابقه اجرایی مناسب می توایند به راحتی این ویزا را دریافت کنید.

داشتن مدرک زبان انگلیسی و یا آلمانی هم برای این روش لازم است.

مقطع لیسانس در آلمان

در صورتی که در کنکور ایران قبول شده باشید می توانید از تحصیل رایگان و دولتی در آلمان بهره مند شوید.هم چنین اگر شما دیپلم 12 ساله ایران را دارید و سطح زبان تان تا A2 یا B1 است می توانید در دوره های زبان شرکت کرده و سپس وارد دوره لیسانس شوید.

مقطع فوق لیسانس در آلمان

این مقطع در اکثر دانشگاه های آلمان، به زبان های انگلیسی و آلمانی ارائه می شود. شما در صورتی که مدرک زبان مناسب داشته باشید می توانید وارد این دوره شوید. هزینه تحصیل بسته به رشته، دانشگاه و ایالت می تواند متفاوت باشد.

مقطع دکتری در آلمان

برای ورود به این مقطع باید یک استاد راهنمای خوب داشته باشید. افرادی در این مقطع پذیرفته می شوند که رزومه شان پر بار باشد. درآلمان تحصیل در مقطع دکتری خودش یک شغل محسوب می شود زیرا شما حقوق مناسبی از طرف دانشگاه دریافت می کنید. دستمزد همه دانشجویان به یک اندازه نیست. در واقع حقوقی که می گیرید به عملکرد شما بستگی دارد.

دوره کار تحصیل در آلمان

افرادی که میخواهند پس ازتحصیل در آلمان به کار مشغول شوند می توانند از این دوره ها استفاده کنند. این دوره ها برای افرادی است که دیپلم گرفته وحداکثر 24 سال سن شان است.

شما همزمان تحصیل می کنید و برای ساعات مشخصی در رشته خودتان به کار هم مشغول می شوید تا مهارت های لازم را فرا بگیرید.

معمولا اکثر رشته ها این دوره ها را ارائه می دهند.

دیگر راه های مهاجرت به آلمان

تحصیل وکار از جمله مهم ترین دلایل برای مهاجرت به آلمان هستند اما تنها راه ها برای انجام این کار نیستند. شما می توانید از طریق تولد، ازدواج،سرمایه گذاری و بسیاری روش های دیگر هم به این کشور وارد شوید.در هر صورت زندگی در کشوری  پیشرفته همچون آلمان، با هر هدفی که باشد مزیت مهمی محسوب می شود.

این که چه راهی برای شما مناسب است بستگی به شرایط خودتان وهدف تان دارد. در این مورد خوب است که ابتدا اطلاعات تان را افزایش داده وسپس اقدام کنید. بسیاری اوقات با یک اقدام نامناسب و از طریقی اشتباه ممکن است دیگر فرصت هایتان را از دست بدهید. مشاوره با کارشناسان خبره باعث می شود مسیر مهاجرتی تان را با خیال آسوده انتخاب و پیگیری نمایید.

مزایای زندگی در آلمان

  • می توانید خیلی راحت در منطقه شینگن تردد داشته باشید.
  • پاسپورت آلمان کاملا معتبر است.
  • در این کشور از رفاه اجتماعی کافی برخوردار هستید.
  • می توانید از امکان تحصیل رایگان مدارس و دانشگاه ها برخوردار باشید.
  • فرزندان زیر 18سال تان ازدولت حقوق دریافت می کنند.
  • از خدمات مختلف بهداشتی درمانی بهره مند می شوید.

 

کدخبر: 840921 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟