آیا با گران شدن دلار قیمت آسانسور بالا می رود؟

امروزه با توجه به پیشرفت ساخت و ساز و افزایش جمعیت، ساختمان های جدید هم همواره بزرگ تر شده و دارای طبقات بیشتری نسبت به سال های قبل هستند.قیمت آسانسور هم با پیشرفت تکنولوژی و پیشرفته تر شدن آسانسور ها افزایش یافته است.

در سال های قبل ساختمان ها دارای طبقات کمتری نسبت به الان بودند، مثلا ساختمان های دو یا سه طبقه نسبت به الان بیشتر در کشور ساخته می شدند که معمولا در آنها از آسانسور استفاده نمی شود.ولی با افزایش جمعیت طبیعتا طراحی ساختمان ها نیز تغییر پیدا کرده و دارای طبقات بیشتری شده اند.

اما دلایل دیگری نیز در بالا رفتن قیمت آسانسور دخیل هستند که در این مقاله قصد داریم بصورت کامل درباره این موضوع با شما صحبت کنیم.

قیمت آسانسور

آسانسور ها دارای انواع مختلفی هستند.برخی برای منازل مسکونی طراحی شده اند،برخی برای مراکز خرید و برخی برای کارخانه و ... همین امر باعث می شود که نوع ساختار هر کدام با هم تفاوت هایی داشته باشند و این تفاوت ها باعث می شود که قطعات بکار رفته نیز با هم فرق داشته باشند.  همانطور که حدس زدید قطعا قیمت آسانسور مسکونی با یک آسانسور صنعتی متفاوت است.

در آسانسور های مسکونی معمولا از موتور هایی با قدرت کمتر،کابین های کوچک تر و امکانات کمتر استفاده می شود.

ولی در یک مرکز تجاری از یک آسانسور با کابین بزرگ تر، موتور پر قدرت و قطعات با استحکام بالاتر بخاطر استفاده ی بیشتر استفاده می شود.

 

وابستگی قیمت دلار و قیمت آسانسور

آسانسور دارای قطعات ریز و درشتی می باشد که مسلما تمام آن ها در کشور ما تولید نمی شوند.از قطعات کوچکی مثل پیچ تا قطعات بزرگ تری که در ساخت کابین و موتور آسانسور استفاده می شوند همگی قطعاتی هستند که برخی از آنها تولید داخل و برخی وارداتی می باشند.قطعات وارداتی نیز چون از کشور های خارج از ایران وارد می شوند با قیمت دلار محاسبه می شوند که در نتیجه قیمت آسانسور نیز بالاتر می رود.

تاثیر قیمت دلار بر قیمت آسانسور

بخاطر وارداتی بودن قطعات آسانسور، با بالا رفتن قیمت دلار قیمت هر کدام از قطعات نیز بالا می رود.نوسانات دلار همیشه در کشور ما ضرر های بسیار زیادی را برای هم مشتری و هم شرکت ارائه دهنده خدمات وارد کرده است.همین امر باعث اختلافاتی بین خریدار و شرکت مورد نظر نیز می شود.به همین خاطر هنگام عقد قرارداد باید مسائلی مانند نوسان دلار را در نظر بگیریم تا در نهایت قیمت آسانسور هم برای ما منطقی باشد.

تاثیر قیمت دلار بر قیمت آسانسور

 

تاثیر قیمت آسانسور بر قیمت خانه

در سال های قبل همانطور که در ابتدای این مقاله گفتیم، داشتن آسانسور برای خانه ها ضروری نبود.امروزه خانه هایی که بیشتر از 4 طبقه دارند،داشتن آسانسور برای آنها امری ضروری می باشد. به همین دلیل خیلی از سازندگان بخاطر بالا رفتن قیمت آسانسور ترجیح می دهند که از این امر صرف نظر کنند و همانطور که میبینیم خیلی از خانه های قدیمی تر نیز دارای آسانسور نیستند.

آسانسور گران یا ارزان؟ مسئله این است!

خیلی از بخش ها در ساختمان هست که شما میتوانید برای آن خیلی هزینه نکنید.مثلا از طراحی های ساده تری استفاده کنید یا هر بخش دیگری.اما آسانسور یکی از بخش هایی است که اگر شما بخواهید صرفا بخاطر هزینه از کیفیت آن چشم پوشی کنید قطعا در آینده به مشکلات زیادی برخورد میکنید چون در آینده مجبور می شوید در بازه های زمانی کوتاه آسانسور خود را سرویس یا تعمیر کنید.

این امر هم استهلاک آسانسور را بالا می برد، هم بار روانی منفی برای شما دارد و هم اینکه خسته کننده است.لذا از همان اول در این زمینه دقت لازم را به خرج دهید تا انتخاب درستی داشته باشید.

اما این نکته را هم در نظر بگیرید منظور ما از هزینه کردن برای خرید آسانسور این است که از محصولات با کیفیت در آن استفاده شود نه اینکه صرفا بخواهید کلی هزینه کنید و قیمت آسانسور شما گران شود و در آخر هم یک آسانسور معمولی بگیرید!

خرید آسانسور

آسانسور یکی از بخش های مهم در هر ساختمان می باشد.شما روزانه چندین بار از این وسیله برای جابجایی بین طبقات استفاده میکنید. برای خرید آسانسور باید با شرکتی قرارداد ببندید که هم سابقه ی خوبی در این زمینه داشته باشد و همچنین خدمات پس از فروش مناسبی به شما ارائه دهد و هم قیمت آسانسور آن شرکت با توجه به امکانات منطقی باشد.

پس از خرید آسانسور شما بصورت ماهانه باید از آسانسور خود بازدید نمایید.از آنجایی که این کار امری تخصصی می باشد پس باید با شرکت های ارائه دهنده این خدمات قرارداد ببندید.

معمولا شرکت هایی که در زمینه ی فروش آسانسور فعالیت دارند در زمینه ی سرویس آسانسور نیز خدمات به مشتریان خود ارائه می دهند.

خرید آسانسور

 

پکیج آسانسور

به دلیل وارداتی بودن قطعات مهم آسانسور مثل موتور آسانسور، شرکت های مختلف آسانسور خود را تحت عنوان پکیج آسانسور به فروش می رسانند.

بعنوان مثال یک پکیج آسانسور که موتور آن از شرکت ویتور بوده و کابین آن ساخت یک شرکت دیگر  و ...

شما میتوانید با انتخاب یک پکیج آسانسور و قیمت آسانسور مناسب مناسب، خدمات مورد نظر را از شرکت ارائه دهنده دریافت نمایید.

نکات مهم در خرید آسانسور

  • ایمنی آسانسور:حتما پس از نصب آسانسور دقت داشته باشید که دستگاه شما تمامی استاندارد های لازم را داشته باشد و به عبارتی گواهی استاندارد را دریافت کند
  • سرعت آسانسور: سعی کنید از خرید آسانسور هایی با سرعت پایین اجتناب کنید.این امر در بلند مدت برای شما خسته کننده خواهد بود.
  • قرارداد: در هنگام خرید آسانسور حتما بند های مختلف قرارداد را بصورت کامل مطالعه نمائید و حتما در مورد نوسانات دلار و ارز دقت فرمایید.
  • کسب اطلاعات قبل از خرید:حتما خودتان قبل از خرید اطلاعاتی درباره قطعات مختلف آسانسور و قیمت آسانسور کسب نمائید تا علاوه بر راهنمایی های مختلفی که شرکت ارائه دهنده به شما میدهد خودتان هم بتوانید تصمیم مناسبی بگیرید.

آسانسور و پله برقی آتیس

شرکت آسانسور و پله برقی آتیس با بیش از 20 سال سابقه در زمینه ی آسانسور همواره در تلاش بوده تا خدمات مناسبی در زمینه خرید آسانسور و نصب آسانسور و سرویس آسانسور به شما مشتریان عزیز ارائه دهد. آسانسور آتیس مراحل مختلف از مشاوره برای دریافت قیمت آسانسور و خرید آسانسور تا نصب و خدمات پس از فروش با قیمت مناسب همواره کارشناسان ما همراه شما خواهند بود.برای مشاوره و استعلام قیمت می توانید با ما تماس بگیرید

شماره تماس : 73048 – 021

آدرس سایت : www.Atisliftco.com

کدخبر: 840911 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟