مصاحبه با دکتر علی یگانه مدیر مجتمع آموزشی بهارستان

من همیشه با استفاده از نیروی متخصص و کارآمد در کادر استادان و مشاوران موسسه آموزشی بهارستان سعی در بالابردن سطح علمی دانش آموزان داشتم و همیشه با برگزاری آزمون های مستمر به بهبود عملکرد دانش آموزان و آماده شدن آنها برای شرکت در آزمون های نهایی کمک کردم. درنهایت با تلاش همکاران اجرایی و نظارت بر سیستم آموزشی و نحوه مطالعه دانش آموزان همواره با سطح قبولی بالا دانش آموزان موسسه بهارستان در دانشگاه های خوب کشور مواجه می شدیم که از این بابت بسیار خرسندم.

چه عواملی را در موفقیت موسسات آموزشی که شما مدیریت آنها را بر عهده داشتید موثر می دانید؟

به نظر من استفاده از تکنولوژی های به روز همانند کلاس های آنلاین و برگزاری دوره های تکمیلی مجازی نسبت به سایر موسسات در کشور حتی قبل از همه گیری کرونا در جهان یکی از رموز موفقیت ما بود. در ضمن من و تیم اجرایی همیشه از روش های نوآورانه برای بهبود عملکرد ذهنی و مغزی دانش آموزان با بهره گیری از نوروساینس و نورو فیدبک استفاده کردیم.

3-پس از کارآفرینی های مختلف شما در موسسه بهارستان برای آموزش دانش آموزان و همچنین مدرسه فروش آرتیمان برای آموزش مدیران ارشد درکشور، شما اولین مدرسه آموزش آنلاین کشور را با نام «آقای مشاور» در سال 96 راه اندازی کردید؛در این باره توضیح دهید؟

خوشبختانه ایده ما برای آموزش مجازی قبل از شروع همه گیری کرونا اجرایی شد و از آن موقع تاکنون توانستیم دانش آموزان بسیاری را به صورت آنلاین و مجازی از طریق بارگذاری ویدیو های بسیار باکیفیت در کل کشور آموزش دهیم ما در مدرسه آنلاین اقای مشاور یک استودیو آموزش مجازی کامل را در اختیار داریم که با حضور استادان حرفه ای این موسسه را به یکی از موسسات آموزش مجازی محبوب در کشور تبدیل کرده است.

4-موسسه آموزشی آرتیمان که نام «مدرسه فروش آرتیمان» با مدیرعاملی شما در طی این چند سال فعالیت کرده است، چه ویژگی منحصر به فردی داشته است؟

هدف ما از همان ابتدا در موسسه آموزشی آرتیمان این بود تا آموزش های کاربردی و تخصصی را با توجه به روند تغییرات خرد و کلان در کسب وکارها برای مدیران ارشد ، میانی و صاحبان کسب و کارها به صورت منظم ارائه کنیم . هرگز برای ما مدرک دانشگاهی افراد ملاک نبوده ولی همواره سعی کردیم با بهره گیری از استادان برجسته داخل یا خارج از کشور و حتی دانشگاه های معتبر بین المللی دانش پژوهان دوره های خود را آموزش دهیم . از این رو با دانشگاه های کشور کانادا ، آلمان و ... قرارداد های همکاری عقد کرده و دوره های مفیدی را ارائه دادیم . البته ویژگی منحصر به فرد «آرتیمان» عناوین متنوع و دوره های مختلف آموزشی ست که گاهی به صورت همایش های یک روزه یا دوره های کوتاه مدت Mini MBA برگزار می شود.

5-علت تنوع فعالیت شما در حوزه آموزش که از سال اول دبستان تا دوره پسا دکترا را شامل می شود در چیست و تجربیات خود را از کار مستمر در اداره موسسات آموزشی با طیف های مختلف در طول این دو دهه بفرمایید.

من از همان ابتدا علاقه مند بودم با کمکی نوآورانه تحولی در آموزش قبل از ورود به دانشگاه برای دانش آموزان ایجاد کنم که با آموزش همراه با مشاوره تحصیلی و ایجاد پایگاه مشاوره و برنامه با تربیت مشاوران تحصیلی به صورت تخصصی برای بالابردن نظارت روی عملکرد دانش آموزان ، این امر را محقق ساختم. آموزش مشاوره محور سبک جدیدی از آموزش بود که مورد استقبال دانش آموزان و اولیای آنها قرار گرفت و تا امروز برای بالا نگه داشتن انگیزه دانش آموزان موثر بوده است . در ضمن وقتی به حوزه آموزش مدیران با توجه به رشته تحصیلی و علاقه خودم ورود کردم همواره به دنبال پر کردن خلا های آموزشی این حوزه بودم .اینکه چطور می شود نگرش ذهنی مدیران و رهبران سازمان ها را از تکیه و تمرکز بر مدرک دانشگاهی به سمت یادگیری علوم و تکنیک های جدید آموزش مدیریت جلب کرد . آموزش دانش آموزانی نخبه برای رسیدن به دانشگاه ها و جذب همان افراد برای آشنایی با علوم جدید مدیریت در کنار تخصص خود یکی از آرزو های من بود که محقق شده است.

6-شما همان دانش آموزان برای مقاطع تحصیلی بالا پس از ورود به دانشگاه آموز می دهید؟

ما دسترسی محدودی به افراد داریم ، هرچند که با مجازی شدن آموزش می توانیم تعداد بالایی از دانش آموزان را حتی پس از قبولی در دانشگاه ها رصد کنیم و کارکردن با نسل های مختلف این توانایی را برای ما به وجود آورده تا بدانیم کدام محدوده سنی و به اصطلاح هر نسلی چه نقاط قوت و توانایی هایی دارد و همچنین در چه حوزه هایی نیازمند آموزش های تکمیلی هستند که ما به آنها پکیج های آموزشی و دوره های خودمان را اعلام می کنیم و در صورت تمایل می توانیم آنها را برای ورود به بازار کار کمک کنیم. در ضمن مدیران ارشد، میانی ، مدیران فروش و بازاریابی سازمان ها را نیز با آموزش های نوین و کاربردی نظیر آینده پژوهی، استراتژی های سازمانی، دوره های تخصصی فروش و بازاریابی و تکنیک ها و اصول مذاکره و زبان بدن و... آشنا می کنیم .در نهایت امیدوارم مدیران چند وظیفه ای و دانش آموزان به روز داشته باشیم.

Dr Ali Yeganeh Website

کدخبر: 832710 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟