ارتباط بین تتر و بیت کوین در چیست ؟
همچنین ارز دیجیتال بیت کوین اولین رمز ارز موجود در بازار کریپتوکارنسی ها محسوب می شود که برای تحول سیستم مالی سنتی دنیا پا به بازار مالی گذاشت و از زمان پیدایش تاکنون نیز توانسته با عملکرد خیره کننده خودش این صنعت رو دگرگون کند.
تتر جزو آن دسته از استیبل کوین های محبوب در بازار رمز ارز به شمار می رود. در چند سال اخیر بازار ارزهای دیجیتال به دلیل رشد فزاینده قیمتی آن، مورد توجه سرمایه گذاران و معامله گران قرار گرفته است. هر فردی می تواند با کسب اطلاعات لازم به بازار رمز ارزها ورود کرده و به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بپردازد. با استفاده از فرصت های پیش رو در بازار کریپتوکارنسی ها می توان سود زیادی از نوسانات قیمتی رمز ارزها به دست آورید. جهت کسب اطلاعات بیشتر شما عزیزان در ادامه مقاله قصد داریم به بررسی رابطه بین ارز دیجیتال بیت کوین و تتر بپردازیم. پس ادامه مقاله را از دست ندهید.

آشنایی با ارزهای دیجیتال (بیت کوین و TETHER):

جهت کسب سود و سرمایه گذاری در بازار کریپتوکارنسی ها باید در مورد بهترین سایت های خرید و فروش تتر و ارزهای دیجیتال اطلاعات کسب نمایید. اینکه چه فاکتورهایی می تواند بر قیمت بیت کوین، تتر و سایر ارزهای دیجیتال تاثیر بگذارد جزو موارد مهمی بوده که نیاز است مورد بررسی قرار گیرد. در بازار کریپتوکارنسی ها، ارزهای دیجیتال زیادی وجود داشته که هر کدام از ویژگی ها و کاربردهای مخصوص به خود برخوردار هستند. ارتباط بین بیت کوین و تتر یکی از مهمترین مواردی بوده که باید جهت ورود به بازار رمز ارزها مورد بررسی قرار دهید.

 ارز دیجیتال بیت کوین:

بیت کوین، اولین رمز ارز موجود در بازار کریپتوکارنسی ها بوده که تا به الان توانسته سیستم مالی سنتی دنیا را با تحولات زیادی رو به رو سازد. ارز دیجیتال بیت کوین از یک پروتکل غیرمتمرکز پیروی کرده و نیازی به نظارت  از طریق نهادهای مرکزی نظیر: بانک ها یا دولت های سیاسی ندارد. بیت کوین، نوعی ارز دیجیتال رمز نگاری شده است که هر شخصی می تواند بدون دخالت واسطه ها از آن جهت خرید محصولات یا خدمات استفاده کند. غیر متمرکز بودن و ضد تورمی بودن از جمله مهمترین ویژگی های ارز دیجیتال بیت کوین به شمار می رود.
 

دامیننس Dominance چیست ؟

 استیبل کوین تتر:

استیبل کوین تتر را می توان از محبوب ترین رمز ارزهای موجود در بازار کریپتوکارنسی ها دانست که با توجه به قیمت ثابتی که داشته از نوسانات شدید بازار به موقع جلوگیری می کند. ثابت ماندن همیشگی قیمت تتر به دلیل پشتیبانی آن توسط ذخایر دلاری در حساب های بانکی موسسه Tether است. Tether همواره قیمت ثابتی داشته و معادل با یک دلار آمریکاست. به همین خاطر این رمز ارز در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال دچار نوسانات قیمتی نخواهد شد. تتر از بلاک چین اختصاصی برخوردار نبوده و در حال حاضر از 11 شبکه بلاک چین جهت انجام تراکنش استفاده می کند.

رابطه بین دامیننس بیت کوین و تتر به چه نحوی است؟

جهت پاسخگویی به این سوال باید بگوییم که دامیننس بیت کوین و دامیننس تتر، رابطه معکوس با همدیگر دارند. شاید برای شما جای سوال باشد که بدانید واژه دامیننس به چه معناست. دامیننس را در لغت به معنای ((سلطه)) می شناسند. زمانی که از دامیننس ارز دیجیتالی صحبت می کنیم، منظور ما میزان سلطه ارز دیجیتال مورد نظر در بازار کریپتوکارنسی هاست. در واقع، دامیننس بیت کوین یا دامیننس Tether به سهم ارز دیجیتال مورد نظر از کل بازار کریپتوکارنسی ها اشاره می کند. فرض کنید با ورود سرمایه به بازار رمز ارزها، قیمت بیت کوین افزایش یابد. این عبارت بدین معناست که سهم بیت کوین از سهم سایر ارزهای دیجیتال سبقت می گیرد. در صورت کاهش ارزش بازار ارز دیجیتال بیت کوین، دامیننس بیت کوین در بازار رمز ارزها کاهش می یابد.
در این میان، ارز دیجیتال تتر، یکی از محبوب ترین استیبل کوین های موجود در بازار بوده که طبق همین شرایط ذکر شده به پیش می رود. با تبدیل دارایی ها به Tether، سهم بازار این رمز ارز در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال افزایش می یابد. در این صورت در بازار ارزهای دیجیتال شاهد رشد شاخص دامیننس تتر به صورت لحظه ای خواهیم بود. شاخص دامیننس بیت کوین (BTC.D) و Tether (USDT.D) را می توانید به صورت لحظه ای از طریق سایت های اینترنتی معروف بررسی نمایید. سرمایه گذاران و معامله گران با بررسی دامیننس بیت کوین و تتر و درک رابطه بین آنها می توانند دید خوبی از فرایند کلی موجود در بازار ارزهای دیجیتال به دست آورند. با تحلیل کامل این شاخص ها می توان سود زیادی کسب نمود.
با بررسی نمودارهای دامیننس بیت کوین و تتر می توان متوجه شد که این دو شاخص رابطه معکوس با همدیگر دارند. با افزایش دامیننس Tether، دامیننس بیت کوین کاهش پیدا می کند و بالعکس. اجازه دهید جهت درک بهتر موضوع به یک مثال ساده اشاره کنیم. فرض کنید ارزش سهام بیت کوین در بازار ارزهای دیجیتال کاهش یابد. در این شرایط، کاربران سرمایه های خود را از بیت کوین خارج کرده و به ارز دیجیتال تتر تبدیل خواهند کرد. به عبارتی، قیمت ثابت Tether می تواند فرصت مناسبی را پیش پای سرمایه گذاران گذاشته تا اقدام به خرید این ارز دیجیتال نمایند. با بررسی روند کلی بازار رمز ارز می توان به موقع از ضررهای احتمالی جلوگیری نمود.
 

بررسی نمودارهای دامیننس بیت کوین و تتر

نتیجه گیری:

امروزه، بازار ارز دیجیتال مورد توجه کاربران و سرمایه گذاران ایرانی و خارجی قرار گرفته است. معامله گران می توانند با بررسی وضعیت بازار کریپتوکارنسی به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بپردازند. در این میان با تحلیل رابطه بین بیت کوین و تتر می توان فرصت را غنیمت شمرده و سود زیادی کسب نمود. در این راستا، سایت تترفا یکی از مطمئن ترین سایت های خرید و فروش تتر بوده که از سال 1401 به اکوسیستم رمز ارز کشور ورود کرده است. این مجموعه به تمام تعهدات خود در چهارچوب فعالیت های خود پایبند می باشد. پایبندی به این چهارچوب باعث شده تا در زمینه خرید تتر و فروش تتر، تحولات شگرفی ایجاد شود. تیم تترفا با تکیه بر دانش فنی و پتانسیل خود توانسته اند تبادلات رمز ارزی را برای هموطنان گرامی آسان تر نموده و تجربه آنها را بهبود بخشند. از جمله مهمترین مزایای سایت تترفا در مقایسه با سایر رقبا می توان به موارد زیر اشاره نمود:
  • مبادلات تجاری امن
  • امکان خرید و فروش سریع
  • رابط کاربری آسان
  • بازار بین کاربران
  • احراز هویت آسان کاربران
  • پشتیبانی 24 ساعته از کاربران سایت حتی در روزهای تعطیل
  • امکان دریافت پاداش میلیونی و سود مادام العمر از طریق کد معرف
  • افزایش اعتبار کیف‌پول تومانی و کیف پول تتری با قابلیت افزایش اعتبار نامحدود
  • انجام تراکنش با کمترین کمیسیون
  • امکان انتقال بین کیف پول کاربران
  • امکان مشاهده تاریخچه تراکنش‌ها
  • قیمت به‌صرفه برای خرید و فروش Tether
جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت تترفا مراجعه نمایید و با خیالی آسوده وارد بازار ارز دیجیتال شوید و سرمایه گذاری کنید.
کدخبر: 829098 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟