انواع شیر حمام؛ از گذشته تا امروز

شیر حمام نیز مانند هر محصول دیگری از گذشته تا امروز تغییرات زیادی داشته است. علاوه بر بهبود کارایی، انواع شیر دوش حمام با مکانیزم های جدید نیز تولید شده و این پیشرفت ها باعث تنوع قیمت شیر حمام از شیر مخلوط حمامی ارزان تا لوکس شده است. انواع شیر اهرمی حمام، شیرآلات حمام ترموستاتیک و شیرآلات هوشمند انتخاب را پیچیده تر کرده و شیر حمام وان پرکن (ایستاده کنار وان) نیز فضای جدیدی در دکوراسیون پدید آورده است. در این مقاله ضمن آشنایی با انواع شیر حمام، یک مدل جدید شیر حمام ارزان نیز معرفی شده است.

انواع شیرآلات حمام و تفاوت قیمت شیر حمام

نکته ای که در زمان خرید شیر دوش حمام باید در نظر داشته باشید این است که شیر حمامی معمولاً به صورت جداگانه از علم دوش به فروش می رسد. این موضوع خصوصاً در زمان خرید اینترنتی شیرآلات اهمیت پیدا می کند؛ چراکه ممکن است یک شیر مخلوط حمامی سفارش دهید به این امید که علم دوش نیز همراه آن برای شما ارسال می شود و این تصور هم از نظر تخمین هزینه ها در زمان بررسی قیمت شیر حمام و هم از نظر زمان تکمیل شدن تجهیزات حمام برنامه ریزی شما را به هم می ریزد. انواع شیر اهرمی حمام، شیرآلات ترموستاتیک و هوشمند در بازار موجود است و شما می توانید از میان آن ها مناسب ترین شیر حمام را انتخاب کنید.

شیر حمام از تجهیزات ساختمانی پر اهمیت در سرویس بهداشتی و حمام است که علاوه بر کاربرد و کیفیت، باید از نظر زیبایی نیز مورد بررسی قرار گیرد. شیر مخلوط حمام، مدل های مختلف توکار و روکار دارد که هر کدام مطابق با سلیقه و کاربرد مورد انتظار کاربران می تواند انتخاب مناسبی باشد. شیر دوش حمام می تواند از نوع کلاسیک قدیمی و دارای دسته های پیچی باشد و یا از نوع اهرمی. شیر اهرمی حمام از رایج ترین شیرهای حمام است و فشار آب و دمای آن به راحتی توسط یک دسته اهرمی تنظیم می شود. با پیشرفت تکنولوژی انواع شیرآلات حمام ترموستاتیک، دیجیتال و شیر حمام هوشمند نیز وارد بازار شده اند. قیمت شیر حمام با توجه به جنس، وزن، گارانتی، مکانیزم عملکرد و... متفاوت است.

 

شیر اهرمی حمام

شیر اهرمی حمام در واقع رایج ترین نسل شیرآلات حمام است که بعد از شیرآلات کلاسیک حمام جای خود را در بازار و سرویس های حمام منازل پیدا کرده است. کنترل شیر حمام اهرمی به واسطه یک دسته اهرمی صورت می گیرد که با چرخش در محورهای گوناگون امکان کنترل ویژگی های آب و قطع و وصل جریان آن را فراهم می آورد. در شیرآلات اهرمی قطعه ای به نام کارتریج یا مغزی شیر اهرمی مهم ترین نقش را در عملکرد شیرآلات بازی می کند و عمر بیشتر و با کیفیت تری نسبت به مغزی شیرآلات کلاسیک دارد.

شیر مخلوط حمام ترموستاتیک

شیر مخلوط حمام ترموستاتیک یکی از کاربردی ترین انواع شیر حمام است. در این نوع شیر حمام امکان تعیین سقف برای دمای آب گرم وجود دارد تا امکان سوختن با آب داغ، خصوصاً در میان سالمندان و کودکان، کاهش پیدا کند. در واقع به واسطه مکانیزم این نوع شیر مخلوط حمام دمای آب از حد معین بالاتر نمی رود.

شیر حمام هوشمند

شیر حمام هوشمند نیز بین بعضی کاربران بسیار محبوب و بین بعضی دیگر غیر ضروری تلقی می شود. بعضی جذابیت بسیاری در امکان تعیین پروفایل شخصی با ویژگی های دما و فشار آب مورد نظر خود می بینند و بعضی آن را بی فایده می دانند. یک شیر حمام هوشمند را می توانید از طریق گوشی همراه هوشمند خود نیز کنترل کنید. مثلاً پیش از آنکه وارد حمام شوید از اتاق خواب آب را باز کنید تا پیش از رسیدن شما به حمام گرم شده باشد.

یک شیر حمام ایستاده وان پرکن کنار وان

شیر وان پرکن کنار؛ مدل لوکس شیر حمامی

شیر وان پر کن در انواع دیواری، ایستاده کنار وان و ایستاده بر لبه وان تولید می شود. این نوع شیرآلات برای پر کردن وان حمام طراحی شده اند و نه برای دوش گرفتن. در ایران این نوع شیر حمام بیشتر جنبه دکوری و ایجاد فضایی لوکس دارد؛ چرا که به دلیل مشکلات مربوط به کم آبی چندان امکان پر کردن وان وجود ندارد. علاوه بر این، سرویس های حمام کمتری فضایی که برای نصب وان و این نوع شیر حمام در کنار آن نیاز است را دارند.

شیر مخلوط حمامی ارزان: شیر حمام آراز؛ یک شیر حمام ارزان استاندارد

کیفیت انواع شیر حمام ارزان با یکدیگر متفاوت است و پایین تر بودن قیمت شیرآلات ارزان لزوماً به دلیل غیر استاندارد بودن همه آن ها نیست. بهترین شیر دوش حمام ارزان علاوه بر قیمت مناسب، کیفیت بالایی نیز دارد. مواردی مانند گارانتی، جنس استاندارد، آبکاری با کیفیت و طرح منحصر به فرد نشان دهنده کیفیت شیر دوش حمام هستند. پس، قیمت شیر حمام ارزان به تنهایی نمی تواند ضامن خرید بهینه شیرآلات باشد. در نظر نگرفتن کیفیت شیر حمام ارزان احتمالاً در مدت زمان کوتاهی شما را دچار هزینه و دردسر تعمیر و یا خرید مجدد شیر حمام خواهد کرد.

با توجه به اوضاع اقتصادی قیمت شیرآلات ارزان و انواع شیر مخلوط حمامی ارزان مورد توجه مصرف کنندگان قرار گرفته است. این نوع شیرآلات حمام، بر خلاف نظر عمومی پذیرفته شده که آن ها را بی کیفیت می داند، می تواند در عین ارزان بودن کیفیت بالایی نیز داشته باشد. مهمترین عامل در تعیین کیفیت شیرآلات بهداشتی از جمله شیر حمام ارزان ماده اولیه آن است که اگر استاندارد باشد دیگر وزن آن چندان اهمیتی ندارد.

شیر مخلوط حمامی ارزان آراز؛ محصول شیرآلات کاویان

 یکی از انواع شیر مخلوط حمامی ارزان استاندارد مدل آراز، محصول شیرآلات کاویان، است که در سال 1401 طراحی و تولید شد. این ست شیرآلات ارزان قیمت با اینکه طرحی اکونومی و قیمتی اقتصادی دارد، کاملاً با کیفیت است و در ساخت آن از مواد اولیه استاندارد استفاده شده.  برای مشاهده ست شیرآلات آراز و سایر شیرآلات ارزان قیمت و لوکس به وبسایت رسمی شیرآلات کاویان هم افزا www.kavianhamafza.com مراجعه کنید.

کدخبر: 828535 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟