مقایسه سبک نئوکلاسیک با مدرن در طراحی داخلی

با توجه به اینکه کابینت یکی از بخش‌های جدایی‌ناپذیر منزل به شمار می‌رود، قیمت کابینت نئوکلاسیک برای مصرف‌کنندگان اهمیت فراوانی دارد؛ بدین جهت در ادامه قصد داریم به مقایسه سبک نئوکلاسیک با مدرن و بررسی عوامل مؤثر بر قیمت کابینت نئوکلاسیک در بازار بپردازیم.

طراحی داخلی نئوکلاسیک چیست؟

طراحی به سبک نئو کلاسیک اصیل‌ترین سبک طراحی داخلی و مادر تمامی روش‌های موجود در طراحی و معماری ساختمان است. این روش نسل جدیدی از طراحی کلاسیک می‌باشد و تلفیقی از معماری و دکوراسیون کلاسیک و مدرن است. درواقع هدف از این سبک معماری و طراحی داخلی، ایجاد زیبایی و شکوه در محیط است و در عین ساده بودن، ظرافت و جذابیت بسیار بالایی دارد؛ به‌طوری‌که نظر و نگاه مخاطب را به خود معطوف می‌سازد و تا به‌حال نیز بسیاری از کاربران این روش را برای ایجاد تغییر و تحول اساسی در محیط زندگی، کسب‌و‌کار و غیره انتخاب می‌کنند. به‌عبارتی می‌توان گفت افزایش قیمت کابینت نئو کلاسیک به دلیل ساختار منحصر‌به‌فرد‌ آن و برگرفته شده از دو نوع معماری کلاسیک و مدرن است.

البته ایجاد تغییر در طراحی داخلی و الهام گرفتن از سبک معماری نوین و سنتی صرفاً به آشپزخانه، مبلمان، لوستر و دیوارها ختم نمی‌شود. در بسیاری از موارد بکارگیری المان‌های دیگر مثل درب‌های چوبی خاص برای اتاق خواب یا فضای ورودی منزل مانند درب پیوت، ریلی یا درب فریم لس به لحاظ زیبایی و کیفیت ساخت تا حدود باعث ایجاد جلوه‌های زیباتر در فضای داخلی خانه می‌شود.

 

تفاوت سبک نئوکلاسیک با مدرن در طراحی داخلی

تفاوت سبک نئوکلاسیک با مدرن در طراحی داخلی

همان‌گونه که در ابتدا نیز به آن اشاره نمودیم سبک نئوکلاسیک تلفیقی از معماری مدرن و کلاسیک است. از این‌رو نحوه طراحی، چیدمان وسایل و ساختار دکوراسیون این دو سبک با یکدیگر تفاوت‌های اساسی دارد. در این‌خصوص مهمترین تفاوت‌های سبک نئو کلاسیک با مدرن به شرح زیر است:

1- برخلاف سبک مدرن در طراحی دکوراسیون داخلی بر اساس سبک نئوکلاسیک لوازم و وسایل پررزق و برق و غیرضروری جایگاهی ندارند؛ زیرا در این روش طراحی داخلی بیشتر به وسعت فضا و جلوه زیبای محیط پرداخته شده است؛ ازاین‌رو با حذف لوازم غیرضروری فضای قابل دسترسی در محیط افزایش می‌یابد و این نحوه عملکرد یکی از ویژگی‌های بارز سبک نئوکلاسیک به شمار می‌رود، قیمت کابینت نئوکلاسیک نیز تحت تأثیر این موضوع قرار گرفته است.

2- در طراحی به سبک نئوکلاسیک بیشتر از اشیاء تزئینی استفاده می‌شود که این خود نشان‌دهنده خلاقیت و ذوق طراح می‌باشد و در عین سادگی موجب افزایش جذابیت محیط می‌گردد؛ درحالی‌که طراحی مدرن اصلاً این‌طور نیست و زیبایی فضا اغلب با استفاده از لوازم جدید و گران‌قیمت نمایش داده می‌شود و از همه مهم‌تر اینکه این وسایل بیشترین حجم از فضا را اشغال می‌کنند.

3- از نظر طراحی نیز سبک نئوکلاسیک به دلیل استفاده از خطوط زاویه‌دار، نامتقارن و شکسته، خلاقیت و نوآوری طراحان را به تصویر می‌کشد و جلوه بسیار زیبایی به محیط می‌بخشد، اما درمقابل در طراحی داخلی مدرن بیشتر از طرح‌های نوین با نقش و نگارهای پیچیده استفاده می‌کنند، که این امر موجب افزایش هزینه و مدت‌زمان اجرای دکوراسیون داخلی مدرن نسبت به نئوکلاسیک می‌گردد.

خاطرنشان می‌شود در بعضی از موارد با توجه به تعداد کابینت، ابعاد و حجم فضا قیمت کابینت نئوکلاسیک بیشتر از کابینت‌های مدرن می‌باشد؛ بنابراین هنگام انتخاب و خرید کابینت‌های نئوکلاسیک حتماً به این نکته توجه نمایید و سپس محصول موردنظرتان را خریداری کنید.

4- در دکوراسیون داخلی به شیوه نئوکلاسیک دست طراحی برای انتخاب رنگ باز است و از هر رنگی متناسب با طرح و نقش محیط می‌تواند برای طراحی داخلی استفاده کند؛ به‌طورمثال، هنگام انتخاب و تعیین قیمت کابینت نئوکلاسیک می‌توانید انواع رنگ‌بندی موجود را بر اساس محصول شرکت تولیدکننده کابینت انتخاب کنید؛ درصورتی‌که طراحی داخلی مدرن اصلاً این‌گونه نیست و یک محدودیت در انتخاب رنگ برای دکوراسیون داخلی بر اساس رنگ سال و ترکیب رنگ‌های نوین وجود دارد.

نکات مهم درخصوص قیمت کابینت نئوکلاسیک و خرید آن

نکات مهم درخصوص قیمت کابینت نئوکلاسیک و خرید آن

درصورتی‌که قصد انتخاب و خرید کابینت نئوکلاسیک دارید، می‌بایست یک‌سری اصول و نکات را مدنظر قرار دهید تا پس از آن بتوانید بهترین و باکیفیت‌‎ترین محصول را از نظر طرح، رنگ و قیمت خریداری نموده و مورداستفاده قرار دهید.

بعضی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین نکات در رابطه با قیمت کابینت نئوکلاسیک و خرید آن به قرار زیر است:

- در ابتدا و قبل از انتخاب کابینت، حتماً ابعاد و اندازه محیط آشپزخانه را به‌صورت دقیق انتخاب کنید؛ سپس بر اساس اندازه‌های موجود و نیازتان اقدام به ثبت سفارش کابینت نئوکلاسیک نمایید. همواره به یاد داشته باشید با افزایش تعداد کابینت و ابعاد هر یک از آن‌ها به نسبت قیمت کابینت نئوکلاسیک نیز افزایش می‌یابد. البته بعضی از افراد علاوه بر کابینت از درب فریم لس برای آشپزخانه و سایر قسمت‌های محیط زندگی‌شان استفاده می‌کنند.

به‌منظور کسب اطلاعات بیشتر درخصوص انواع درب‌های فریم لس و قیمت آن‌ها می‌توایند به سایت صنایع چوب اُرسی مراجعه کنید.

- نوع چوب و کیفیت آن نیز تأثیر بسزایی در قیمت خرید انواع کابینت نئوکلاسیک دارد؛ ازاین‌رو هنگام خرید این محصول حتماً به این نکته نوجه نمایید و بر اساس نیاز و توان مالی مناسب‌ترین متریال را برای طراحی و ساخت کابینت انتخاب کنید.

- بعضی از قطعات جانبی نظیر لولا، چارچوب و دستگیره درب کابینت نیز در قیمت کابینت نئوکلاسیک تأثیرگذار است و موجب افزایش یا کاهش هزینه طراحی و ساخت آن می‌شود. البته به یاد داشته باشید که جهت قرارگیری صحیح کابینت‌ها و افزایش طول عمر آن‌ها می‌بایست از لولا و چارچوب باکیفیت استفاده نمایید؛ بنابراین اگر قصد خرید و نصب کابینت نئو برای آشپزخانه محل زندگیتان دارید، تمامی جوانب را بسنجید و مناسبت‌ترین لوازم و قطعات جانبی را تهیه کنید.

سخن پایانی

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک نئوکلاسیک از روش‌های مؤثر و کارآمد برای افزایش زیبایی محیط و همچنین استفاده بهینه از حداکثر فضای محیط استفاده می کند. بر همین اساس با توجه به قسمت‌های مختلف خانه می‌توانید از کمد، کتابخانه، مبلمان، میز و کابینت نئوکلاسیک استفاده نمایید. در این راستا با توجه به نیاز، سلیقه، ابعاد محیط و توان مالی افراد قیمت کابینت نئوکلاسیک متفاوت است و گزینه‌های فراوانی برای انتخاب و خرید این نوع از کابینت وجود دارد.

درصورتی‌که به این سبک طراحی داخلی علاقه دارید، توصیه می‌کنیم محصولات موردنیاز خود را از صنایع چوب اُرسی به‌عنوان یکی از مجموعه‌های فعال، پرتوان و متخصص در این حوزه تهیه کنید.

 

کدخبر: 822204 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟