علت رد شدن ویزای توریستی کانادا و رفع آن

 با این حال، اگر درخواست ویزای توریستی مورد پذیرش قرار نگیرد، متقاضی باید گزینه‌های دیگری مانند ارائه درخواست مجدد، تجدیدنظر قضایی و غیره را در نظر بگیرد.

توریست‌ها و اتباع خارجی که قصد دارند از کشورهایی که به ویزا نیاز دارند وارد کانادا شوند، باید فرآیند غربالگری دقیق و سختی را سپری کنند تا بتوانند ویزای بازدید (توریستی) کانادا را دریافت کنند. مقامات ذی‌صلاح تنها درصورتی ویزا صادر می‌کنند که مورد به اندازه کافی قوی و قابل توجه باشد. هر فردی که قصد دارد از کشوری وارد کانادا شود که به ویزا نیاز دارد، باید پیش از ترک کانادا، یک TRV (ویزای اقامت موقت کانادا) روی پاسپورت خود داشته باشد. کار کردن با سازمان‌های مهاجرتی و مسافرتی دارای مجوز و معتبر می‌تواند شانس دریافت ویزای شما را تضمین کند.

 تمایز قائل شدن میان رد کردن و عدم پذیرش مهم است. برای مثال رد شدن ویزای توریستی کانادا در صورتی رخ می‌دهد که مشکلی در اثبات مالی، اثبات تمایل، ارائه اسناد پشتیبان و برآورده کردن استانداردهای سلامتی، امنیتی یا پذیرش کیفری وجود داشته باشد؛ ولی اگر سندی فراموش شده باشد، فرم درخواست‌ به درستی پر نشده باشد یا شما فراموش کرده باشید تا فرم‌های خود را امضا کنید، درخواست شما پذیرفته نخواهد شد. همچنین اگر برنامه‌ای که شما برای آن درخواست داده‌اید، دارای محدودیت تعداد باشد و به حد نصاب مورد نیاز رسیده باشد، ممکن است درخواست شما بازگشت داده شود.

دلایل عدم پذیرش یا رد درخواست ویزای توریستی کانادا

دلایل عدم پذیرش یا رد درخواست ویزای توریستی کانادا

هنگامی‌که برای یک ویزای توریستی کانادا درخواست می‌دهید، برای آماده‌سازی یک درخواست قوی و قابل اطمینان، از هر کمکی که می‌توانید، بهره بگیرید. بدین ترتیب شما می‌توانید شانس دریافت پذیرش روی درخواست ویزای خود را افزایش دهید. پس از دریافت نامه تایید، تمام کاری که باید انجام دهید، این است که کارهای پیکاپ ویزای کانادا را انجام داده و خود را برای سفر پیشرو آماده کنید.

اگر بنا به هر دلیلی، نامه عدم پذیرش دریافت کردید، باید علت آن را بیابید و خود را برای تغییر نتایج آماده کنید. ممکن است در این راستا نیاز به درخواست مجدد یا درخواست تجدید نظر باشد. در ادامه برخی از دلایلی ذکر شده است که ممکن است یک ویزای توریستی کانادایی رد شود:

رد ویزا به دلیل پیشینه سفر

  • همانطور که در پاراگراف 179 –IRPR ذکر شده، براساس پیشینه سفر شما، اینجانب متقاعد نشده‌ام که شما در انتهای اقامت خود به عنوان یک ساکن موقت، کانادا را ترک خواهید کرد.

وقتی عدم پذیرش به دلیل پیشینه سفر فرد باشد، رفع آن دشوار است، اما می‌توان با یک درخواست جدید بر این مشکل فائق آمد. هنگامی‌که درخواست‌دهنده در گذشته از کشور خود خارج نشده است یا تعداد دفعاتی که به کشورهای دیگر سفر کرده، کم باشد، ممکن است IRCC درخواست را به دلیل پیشینه سفر نپذیرد. گاهی اوقات حتی هنگامی ‌که درخواست‌کننده سفرات زیادی در گذشته داشته نیز، زمینه عدم پذیرش ویزای او خواهد بود. با سفر کردن به کشورهای دیگر یا به روش‌های دیگری، می‌توان یک درخواست جدید ارسال کرده و مشکل «عدم پیشینه سفر» را حل کرد.

رد ویزا به دلیل هدف بازدید

  • همانطور که در پاراگراف 179 – ب IRPR ذکر شده، براساس هدف شما از بازدید، اینجانب متقاعد نشده‌ام که شما در انتهای اقامت خود به عنوان یک ساکن موقت، کانادا را ترک خواهید کرد.

وقتی عدم پذیرش ویزای توریستی به دلیل هدف بازدید فرد باشد، رفع آن نیاز به مهارت دارد؛ زیرا دلیلی است که به شدت به صلاحدید فرد بررسی‌کننده بستگی دارد. گاهی اوقات، علت عدم پذیرش در این حالت این است که در درخواست فرد جزئیات کافی در مورد علت دقیق سفر وی به کانادا ذکر نشده است. 

رد ویزا به دلیل روابط خانوادگی

  • همانطور که در پاراگراف 179 –IRPR ذکر شده، براساس روابط خانوادگی شما در کانادا و کشوری که در آن سکونت دارید، اینجانب متقاعد نشده‌ام که شما در انتهای اقامت خود به عنوان یک ساکن موقت، کانادا را ترک خواهید کرد.

عدم پذیرش به دلیل روابط خانوادگی درخواست‌دهنده، چه در کانادا و چه در کشور محل سکونت یا هر دو، یکی از زمینه‌های بسیار رایج عدم پذیرش ویزای توریستی است. اگر خانواده فرد درخواست‌کننده در کانادا باشند، به ضرر درخواست‌کننده است؛ زیرا دلیلی است که می‌تواند منجر به عدم بازگشت فرد به کشور محل سکونتش در انتهای تحصیلات باشد و فرد تصمیم بگیرد در کانادا بماند.

رد ویزا به دلیل وضعیت مهاجرت

رد ویزا به دلیل وضعیت مهاجرت

  • همانطور که در پاراگراف 179 – ب IRPR ذکر شده، براساس وضعیت مهاجرت شما در کشوری که در آن سکونت دارید، اینجانب متقاعد نشده‌ام که شما در انتهای اقامت خود به عنوان یک ساکن موقت، کانادا را ترک خواهید کرد.

برای ثبت درخواست ویزا ورود به کانادا، درخواست‌دهنده در هنگام ثبت درخواست، باید دارای وضعیت حقوقی در کشور محل سکونت خود داشته باشد. علاوه بر داشتن وضعیت حقوقی، درخواست‌کننده باید حداقل زمان مورد نیاز را در آن کشور سپری کرده باشد، در غیراین صورت درخواست ویزای وی مورد پذیرش واقع نخواهد شد. هنگامی‌که فرد درخواست را ثبت می‌کند، باید اسناد اثبات‌کننده کافی از وضعیت حقوقی خود در کشور محل سکونت را ارائه دهد، در غیر این صورت، درخواست وی پذیرفته نخواهد شد.

رد ویزا به دلیل دارایی‌های شخصی و وضعیت مالی

  • همانطور که در پاراگراف 179 –IRPR ذکر شده، براساس دارایی‌های فردی و وضعیت مالی شما، اینجانب متقاعد نشده‌ام که شما در انتهای اقامت خود به عنوان یک ساکن موقت، کانادا را ترک خواهید کرد.

به عنوان فردی که درخواست ویزای بازدید از کانادا را دارد، اینکه به مقام مهاجرتی اثبات کند که پول کافی برای تامین مالی سفر خود به کانادا را در اختیار دارد، بسیار حائز اهمیت است. در یک درخواست ویزا شما باید موارد زیر را اثبات کنید:

  1. پول کافی برای پرداخت بلیط خود و سفر به کانادا را دارید.
  2. پول کافی برای پرداخت بلیط برگشت به کشور محل سکونت خود را دارید.

رد ویزا به دلیل وضعیت استخدامی فعلی

  • همانطور که در پاراگراف 179 –IRPR ذکر شده، براساس وضعیت استخدامی فعلی شما، اینجانب متقاعد نشده‌ام که شما در انتهای اقامت خود به عنوان یک ساکن موقت، کانادا را ترک خواهید کرد.

همانطور که گفته شد، بسیار مهم است که درخواست‌دهنده ویزا کانادا نشان دهد که پول کافی برای تامین هزینه‌های سفر خود به کانادا را در اختیار دارد؛ علاوه براین، مهم است که فرد نشان دهد این پول را به چه طریق تامین کرده است. بهترین روش برای نشان دادن منبع بودجه، این است که اثبات کنید شما استخدام بوده و مشغول به کار هستید.

رد ویزا به دلیل مدت زمان اقامت پیشنهادی

  • همانطور که در پاراگراف 179 –IRPR ذکر شده، براساس مدت زمان اقامت پیشنهادی شما، اینجانب متقاعد نشده‌ام که شما در انتهای اقامت خود به عنوان یک ساکن موقت، کانادا را ترک خواهید کرد.

افرادی که قصد بازدید از کانادا را دارند، حداکثر می‌توانند 6 ماه در این کشور بمانند. مگر آنکه آژانس خدمات مرزی کانادا هنگام ورود، توصیه دیگری به آنها کرده باشد. به همین علت، بسیاری از افراد فکر می‌کنند باید مدت زمان «6 ماه» را به عنوان زمان اقامت پیشنهادی خود در درخواست ویزای بازدید اعلام کنند.

 

کدخبر: 816048 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟