برای مهاجرت به آمریکا در سال 2022، چقدر پول لازم است؟

کشور آمریکا به عنوان یکی از پر مخاطب‌ترین کشور‌های جهان در زمینه مهاجرت به حساب می‌آید. از آنجایی که کشور آمریکا سومین کشور پر جمعیت جهان است و جزو کشور‌های غنی و ثرونمند به حساب می‌آید، دریافت ویزای آن می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد.

از طرف دیگر، کشور آمریکا برای حفظ تنوع نژادی خود سالانه تعداد بسیار زیادی از مهاجرین را از طریق لاتاری گرین کارت آمریکا انتخاب می‌کند. با این حال برای آنکه بعد از ثبت نام لاتاری و برنده شدن، واجدالشرایط دریافت ویزا باشید، باید از تمکن مالی مناسب برای زندگی بی دردسر در کشور آمریکا برخوردار باشید.

میزان هزینه‌های فرد در آمریکا به واسطه شرایط مختلف زندگی فرد متقاضی تعیین می‌شود که در این پست به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

تاثیر تعداد اعضای خانواده بر هزینه مهاجرت در آمریکا

هرچه تعداد اعضای خانواده بیشتر باشد، میزان هزینه زندگی در آمریکا مطمئنا بیشتر خواهد بود. بنابراین برای آنکه بتوان در آمریکا زندگی مناسبی داشت، اگر تعداد اعضای خانواده بیشتر شود، باید مجموع درآمد خانواده بیشتر از حالتی باشد که تعداد اعضای خانواده کمتر است.

هزینه‌های مربوط به خورد و خوراک، رفت و آمد، خرید ملک و ... همگی به تعداد اعضای خانواده وابسته است. از طرف دیگر اگر برخی از اعضای خانواده مشغول به تحصیل باشند، میزان هزینه بیشتر نیز خواهد شد. هزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌های کشور آمریکا می‌تواند بسیار گران باشد.

رابطه مستقیم تعداد اعضای خانواده با هزینه‌ها

با این حال در صورتی که شخص به واسطه لاتاری، شرایط مهاجرت به آمریکا را داشته باشد، هزینه‌های دانشگاهی به مراتب کمتری نسبت به افراد خارجی که با ویزای تحصیلی اقدام کرده‌اند، پرداخت خواهد کرد. با این حال در صورتی که فرد درآمد مناسبی داشته باشد، می‌تواند از پس مخارج مربوطه بر بیاید.

 

تاثیر شغل در میزان درآمد خانواده برای مهاجرت به آمریکا

هرچه حرفه و شغل سرپرست خانواده و یا سایر اعضا پردرآمد باشد، زندگی در آمریکا مناسب‌تر و راحت‌تر خواهد شد. رشته‌هایی نظیر مهندسی کامپیوتر، IT، متخصصین بی‌هوشی و ... درآمد سالانه بسیار بالایی در اقسی نقاط جهان دارند و در نتیجه در صورتی که در یکی از رشته‌های پردرآمد ماهر باشید، می‌توانید به سرعت درآمد مناسبی را بدست آورید و برای مهاجرت به آمریکا به مشکل بر نخواهید خورد.

علاوه بر این، بسته به محل کار فرد، میزان درآمد‌ها نیز متفاوت خواهد بود. در صورتی که در فرد در یکی از محله‌ها یا شهر‌های گران قیمت مشغول به کار باشد، میزان درآمد او بیشتر از مناطقی خواهد بود که میانگین درآمد در آن‌ها پایین‌تر است.

انتخاب محل سکونت بعد از مهاجرت به آمریکا

هرچه سطح انتظارات از محل زندگی افزایش یابد، میزان هزینه‌ها نیز بیشتر خواهد شد. به عنوان مثال، زندگی در ایالت کالیفرنیا، علارغم آنکه پر از مهاجرین ایرانی است، نسبتا بالاست و هزینه‌های آن نسبت به ایالتی چون تگزاس بیشتر می‌باشد.

هزینه اجاره مسکن در ایالت‌های مختلف آمریکا

سبک زندگی در آمریکا با سبک زندگی در ایران کاملا متفاوت است. سبک زندگی در کشور آمریکا بیشتر حول مصرف گرایی می‌چرخد. به این صورت که حجم زیادی از کالاها، مواد غذایی و ... خریداری و مصرف می‌شود. به همین دلیل با افزایش میزان تقاضا برای برخی از اقلام، قیمت آن افزایش می‌یابد و در نتیجه باعث افزایش میزان هزینه‌‌های فرد خواهد شد.

مالیات‌ و هزینه‌های اضافی کشور آمریکا

هزینه‌های جانبی کشور آمریکا با ایران کاملا متفاوت است. هر ایالت با توجه به قوانین و مقررات خاص خود، نرخ خاصی از مالیات را در نظر می‌گیرد. همچنین برخی از کالا‌ها و خدمات، در ایالات مختلف، هزینه و قیمت‌های مختلفی دارد. برای مثال، هزینه‌هایی مانند هزینه‌های سوخت، آب، برق، گاز، هزینه‌های خدمات رفاهی و اجتماعی و ... در ایالت‌های پرجمعیت‌تر مانند کالیفرنیا و نیویورک، بیشتر از ایالت‌های کم جمعیت‌تر مانند تگزاس، کارولینای شمالی و ... می‌باشد.

هزینه بیمه برای شهروندان و مهاجرین به آمریکا

هزینه‌های مربوط به بیمه و سلامت، پایه ثابت سبد هزینه‌های خانواده‌های آمریکایی می‌باشد. هزینه‌های درمانی در کشور آمریکا نسبت به سایر کشور‌ها بسیار بالا‌تر است. اما این هزینه نسبتا بالا، به سبب ارائه خدمات درمانی و پزشکی با کیفیت بسیار بالا در این کشور پهناور است.

به عنوان مثال هزینه چکاپ خانوادگی در این کشور به صورت میانگین حدود 155 دلار می‌باشد. این در حالی است که این هزینه فقط خدمات بررسی و تحلیل سلامت خانواده را در بر می‌گیرد و خدمات درمانی را شامل نمی‌شود.

در انتها لازم به ذکر است که هزینه‌های اعلام شده در تمامی کشور‌های جهان وجود دارد و این میزان هزینه با میزان درآمد افراد رابطه کاملا مستقیم دارد. با این حال هرچه درآمد فرد به واسطه میزان تحصیلات، حرفه، تخصص و رتبه‌اش بالاتر رود، می‌تواند در کشور آمریکا زندگی به مراتب راحت‌تری را داشته باشد.

منبع: کارت سبز

 

کدخبر: 811787 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟