روش پاک کردن آب قند از روی مبل

اما آب قند هم دردسرهای خودش را دارد. حتما برای شما هم پیش آمده که وقتی برای یکی از اطرافیانتان آب قند درست می کنید، به یکباره از دست شما یا فرد موردنظر روی مبل بریزد! در چنین مواردی قطعا هول می شوید و نمی دانید که چه کنید. اما نگران نباشید و در اولین فرصت پس از بهبودی بیمارتان، برای تمیز کردن آب قند از روی مبل تان اقدام کنید.

لکه را پاک کنید

1.      لکه را پاک کنید

اولین قدم برای از بین بردن آب قند مبل، خارج کردن آن است. ابتدا یک دستمال تمیز بردارید و تا جایی که امکان دارد، آب قند را از پارچه رومبلی خارج کنید. دستمال شما باید حتما سفید و بدون طرح باشد تا رنگ از دستمال به پارچه رومبلی شما وارد نشود.

اگر تکه های قند هنوز روی مبل سالم هستند، آن ها را نیز با قاشق یا با دست بردارید. دقت کنید که برداشتن قندهای خیس خورده ممکن است کمی سخت باشد و به سرعت در دست شما له شود و لکه را خراب تر کند. بنابراین احتیاط کنید و قند ها را به کمک کناره های کاردک یا قاشق بردارید.

مبل شویی یکی از خدمات نوین ارائه شده توسط قالیشویی های معتبر است که امروزه باعث شده بسیاری از مدیران شرکت های دولتی و غیردولتی و یا مراکز تجاری و حتی واحدهای مسکونی، بتوانند به راحتی آن را سفارش داده و مبل خود را همچون روز اول تمیز و درخشان نمایند.

2.      از یک محلول تمیز کننده استفاده کنید

قدم بعدی پاک کردن لکه است. 1 قسمت مایع ظرفشویی را با 8 قسمت آب تمیز و چند قطره سرکه سفید در یک ظرف حل کنید. می توانید محلول را درون یک بطری با سر اسپری دار بریزید و بعد از بستن درب آن، قوطی را به خوبی تکان دهید تا کاملا حل شود. سپس محلول را روی قسمت لک شده مبل اسپری کنید. قبل از اینکه محلول کاملا به خورد پارچه رومبلی برود، یک دستمال بردارید و لکه را به سرعت با حرکات آرام ضربه ای پاک کنید.

اگر بطری ندارید نیز نگران نباشید، همین محلول را با یک قاشق یا قطره چکان به آرامی روی پارچه مبل تان بریزید و سپس با دستمال به آرامی پاک کنید. حتی اگر قاشق نیز در دسترس نیست، دستمال تان را وارد محلول کرده و پس از گرفتن محلول اضافی آن، روی محل لکه بزنید.

3.      پارچه رومبلی را با کمی آب بشویید

پس از اینکه لکه را با محلول آماده شده تمیز کردید، نوبت به شستن پارچه رومبلی می رسد. برای شستن لکه مبل نیازی به شلنگ و شستشوی کامل نخواهید داشت. برای این منظور تنها کافیست یک استکان را از آب تمیز پر کنید و با یک دستمال به آرامی محل را تمیز کنید. دستمال را به آب آغشته کنید و پس از گرفتن آب اضافی آن، لکه را شستشو دهید. مطمئن شوید که آب اضافی به مبل وارد نمی کنید تا خشک کردن آن به آسانی انجام شود.

دقت کنید که محل را ماساژ ندهید و از مالیدن آن خودداری کنید. تنها کافیست دستمال یا اسفنج مرطوب شده خود را با ضربات ملایم، به پارچه رومبلی بزنید تا شسته شود و آب قند باقی مانده و همچنین محلول تهیه شده، از آن خارج شود.

چنانچه به موضوعات نظافت فرش علاقمند هستید، می توانید برای مطالعه سایر مقاله های قالیشویی توحید به پورتال این مجموعه سری بزنید.

لکه را پاک کنید1

4.      خشک کردن

خشک کردن نیز مرحله دیگری از پاک کردن لکه آب قند از روی مبلمان یا کاناپه شماست. در این مرحله باید تمام اقدامات لازم برای خشک شدن پارچه رومبلی تان را انجام دهید. ابتدا یک حوله تمیز یا دستمال کاغذی حوله ای بزرگ را روی محل تمیز شده گذاشته و بردارید. این کار را تا جایی ادامه دهید که لکه کاملا تمیز شود. پس از این مرحله، دیگر نباید از پارچه حس چسبندگی به دست شما منتقل شود.

بعد از اینکه فرآیند خشک کردن را کامل کردید، مهم است که از مبل استفاده نکنید تا به طور کامل خشک شود. می توانید جهت تسریع این فرآیند، از یک پنکه در نزدیکی مبل استفاده کنید. همچنین می توانید با باز کردن درب ها و پنجره های نزدیک مبل و یا روشن کردن کولر، به خشک شدن زودتر مبل خود کمک کنید.

اگر پس از خشک شدن کامل پارچه رومبلی، مشاهده کردید که هنوز لکه در جای خود دیده می شود و یا حتی بدتر و بزرگ تر از قبل شده، ما به شما استفاده از خدمات مبل شویی در محل قالیشویی توحید را پیشنهاد می کنیم. برای دریافت این خدمات می توانید وارد پورتال این مجموعه به آدرس اینترنتی Tohidcarpet.com شوید.

مبل شویی واحدهای تجاری و مسکونی

خدمات مبل شویی در تهران یکی از جدیدترین تکنسیک های شستشوی مبل با دستگاه است که می تواند در آسایش و رفاه حال شما تاثیر به سزایی داشته باشد. شما می توانید از هر جا و هر مکان به راحتی سفارش خود را به دست ما برسانید. همکاران ما پس از ثبت سفارش شما در سامانه قالیشویی توحید در اسرع وقت با شما تماس گرفته و خدمات موردنظر را از نزدیک ترین شعبه به شما، ارائه می نمایند.

برای ثبت سفارش پس از ورود به پورتال Tohidcarpet.com می توانید روی بخش درخواست سفارش آنلاین کلیک کرده و پس از پر کردن اطلاعات تماس، آن را برای ما ارسال کنید.

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید ارائه دهنده خدمات مبل شویی و قالیشویی در تهران است که بیش از 30 سال سابقه دارد. ما مفتخریم که هم اکنون به عنوان بهترین قالیشویی تهران از جهت کیفیت و قیمت هستیم و می توانیم خدمات منصفانه خود را در سریع ترین زمان ممکن به همشهریان مان ارائه کنیم.

 

کدخبر: 810281 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟