7 علت نشت آب از ماشین لباسشویی + راه حل

در این مطلب با استفاده از تجربیات ماهان سرویس، مرکز  تعمیر ماشین لباسشویی در کرج، به ذکر نکاتی درباره دلایل نشتی آب از ماشین لباسشویی می پردازیم.

قبل از اینکه قسمت های مختلف دستگاه خود را بررسی کنید تا متوجه شوید کدام قسمت مسئول جمع شدن آب بر روی زمین است توصیه می کنیم ابتدا محل قرار گیری دستگاه خود را بررسی نموده و از تراز و ثابت بودن جای دستگاه اطمینان حاصل کنید. در صورتی که دستگاه تراز نبوده و به جلو کج شده باشد ممکن است باعث نشت آب به خارج از دستگاه شود.

در این صورت استفاده از پایه های مخصوص که باعث تنظیم کامل جای دستگاه می شود ایده آل است.

دلایل ایجاد نشتی ماشین لباسشویی چیست؟

طبق نظر تکنسین های ماهان سرویس دلایل مختلفی وجود دارد که باعث نشتی آب از ماشین لباسشویی می شوند که عبارتند از:

1. نشتی یافتن آب از شیلنگ ورودی

در صورتی که آب از زیر ماشین لباسشویی شما ظاهر می شود، امکان نشتی در شیلنگ ورودی وجود دارد و این معمولا به این دلیل است که شیلنگ ورودی شل شده است. شیلنگ ورودی را چک کنید و اگر شل است آن را با دست محکم کنید اما مراقب باشید خیلی سفت نشود.

اگر شیلنگ ورودی به درستی به دستگاه بسته شود اما آب در محل اتصال چکه کند، احتمالا درزگیر شیلنگ پاره شده یا آسیب دیده و در اسرع وقت باید تعویض شود.

2. نشتی آب از کشوی مخصوص مواد شوینده

اگر دستگاه شما در تمام چرخه شستشو نشتی دارد توصیه می کنیم شیلنگ بین کشوی مواد شوینده و درام دستگاه را بررسی کنید، زیرا این امکان وجود دارد که با مواد شوینده اضافی مسدود شود. در این صورت آب داغ را داخل کشوی دیسپنسر بریزید و اجازه دهید به آرامی تخلیه شود و پودر اضافه را خارج کنید.

اگر نشتی در پایان چرخه رخ داد توصیه می کنیم کشوی دیسپنسر را از محفظه خارج کنید و جت های اسپری را از نظر هرگونه نشانه کپک بررسی کنید. زیرا ایجاد کپک در اطراف جت ها می تواند جریان آب را منحرف نموده و در نتیجه نشتی ایجاد کند. خوشبختانه حل این مشکل مستلزم تمیز کردن و از بین بردن کپک ها است. بدین منظور پس از خارج کردن کشوی دیسپنسر از محفظه خود، آن را در سینک آب داغ و مواد شوینده قرار دهید و بگذارید حداقل نیم ساعت خیس بخورد.

قبل از اینکه کشو را درون محفظه قرار دهید داخل محفظه را توسط محلولی متشکل از پودر آهک و مواد شوینده و آب اسپری کنید و روی آن را با یک برس بکشید و در انتها آن را با یک پارچه مرطوب تمیز کنید و کشو را در جای خود قرار دهید.

3. نشتی آب از جلوی دستگاه

نشتی یافتن آب از جلوی ماشین لباسشویی اغلب به دلیل آسیب دیدگی درزگیر درب آن است، حتی کوچکترین سوراخ در مهر و موم نیز می تواند منجر به نشتی شود.

شما می توانید وضعیت آب بندی درب ماشین لباسشویی خود را با فشار دادن درزگیر و بررسی چشمی آن بررسی کنید.

در صورت مشاهده هرگونه شکاف، سوراخ یا علائم برآمدگی در مهر و موم باید تعویض شود.

هنگام بررسی درزگیر درب ماشین لباسشویی بهتر است آن را از نظر هرگونه کثیفی مانند کپک نیز بررسی کنید، زیرا اگر این مواد بر روی درزگیر انباشته شوند نه تنها باعث خراب شدن درزگیر می شوند بلکه باعث ایجاد بوی نامطبوع از ماشین نیز می‌ گردند.

4. مشکلات فیلتر آب

اکثر ماشین های لباسشویی مدرن دارای فیلتری هستند که از عبور مواد زائد مانند سکه، مو و... که باعث آسیب رساندن به پمپ می‌شود جلوگیری می کند. اگر این فیلتر به طور منظم بررسی نشود ممکن است مسدود شده و این انسداد به جای نشتی ممکن است منجر به عدم تخلیه آب از دستگاه شود.

5. روشن کردن ماشین لباسشویی با بار زیاد

بارگذاری بیش از حد ماشین لباسشویی می تواند منجر به آسیب هایی از جمله عقب رفتن درام و رسیدن به چرخه چرخش شود که موجب از کار افتادن این چرخه می گردد. بار بیش از حد ماشین لباسشویی همچنین ممکن است منجر به نشتی آب از ماشین لباسشویی به بیرون شود.

برای کاهش این خطر توصیه می شود که لگن ماشین ظرفشویی را فقط از نیمه تا دو سوم پر کنید که این کار باعث می شود لباس های شما همان طور که باید در چرخه خشک کن خشک شده و به اندازه کافی پس از شستشو تمیز شوند.

6. ترک خوردن یا شکستن کوپلر

کوپلر یک مهر و موم پلاستیکی بین موتور و درام ماشین لباسشویی بوده و در واقع راهی برای نجات قطعات  در هنگام خرابی محسوب می شود که تعویض آن بسیار ارزان است. اگر ماشین لباسشویی شما از پایین چکه می کند یا لباس ها بعد از پایان چرخه شستشو هنوز خیس هستند احتمال ترک خوردگی یا شکستگی کوپلر وجود دارد.

7. معیوب بودن پمپ آب

نشتی از زیر ماشین لباسشویی معمولا به دلیل خرابی پمپ آب یا شیلنگ های آسیب ‌دیده متصل به پمپ است. در صورتی که پمپ معیوب باشد در طی چرخه شستشو متوجه صدای غرش یا لرزش زیادی از دستگاه خواهید شد.

پمپ آب پایین ماشین لباسشویی قرار داشته و می توانید آن را با دو شلنگ بزرگ متصل به آن تشخیص دهید و به صورت بصری بررسی کنید که آیا اتصالات آن شل یا مسدود شده‌اند یا خیر.

تعمیر تخصصی ماشین لباسشویی در کرج را به ماهان سرویس بسپارید 

ماهان سرویس، 15 سال در زمینه تعمیر انواع ماشین لباسشویی در کرج و مناطق اطراف فعالیت دارد. تعمیر خرابی و رفع مشکلات ماشین لباسشویی در منزل، توسط تکنشین های مجرب انجام می شود. 

ماهان سرویس به عنوان نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی ال جی در کرج و همچنین نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی سامسونگ در کرج، کلیه خدمات خود را طبق تعرفه اتحادیه انجام می دهد .

تلفن : 09353001695

www.arvandoxin.com

کدخبر: 806829 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟