با ایده عرق گیری گیاهان دارویی یک شغل بدون ریسک راه اندازی کن

امروزه عرقیات گیاهی محبوبیت زیادی در میان افراد جامعه پیدا کرده و مردم بیش از پیش با خواص گیاهان دارویی و عرقیات آنها در درمان بیماری ها آشنایی یافته اند. برای شروع کار به یک مکان مناسب و بهداشتی، یک دستگاه عرق گیری و مقداری گیاه دارویی تازه نیاز دارید. 

البته گرفتن مجوز کار، داشتن پروانه کسب و پروانه ساخت محصولات و خرید بطری خالی و چاپ لیبل از جمله مواردی هستند که در آینده الزامی خواهد بود. این موارد آن چنان که فکر می کنید، سخت نبوده و با کمی پیگیری و استمرار قابل استحصال می باشد. 

آیا عرق گیری گیاهان دارویی درآمد دارد؟

با خرید دستگاه عرق گیری صنعتی، قطعا درآمد بالایی از این کار به دست خواهید آورد چرا که دستگاه های صنعتی توانایی تولید 30 الی 80 لیتر عرق در ساعت را دارند. اما برای شروع کار می توانید از دستگاه های عرق گیر خانگی نیز استفاده کنید، با اینکه این دستگاه ها درآمد آنچنانی را نصیب شما نخواهند کرد، اما برای افزایش مهارت و تجربه و اطمینان از بازار فروش مناسب هستند. 

برای افزایش اطمینان شما از بازار فروش و تقاضای عرقیات گیاهی، توجه شما را به چند نمونه موفق از این کسب و کار جلب می کنیم : 

  1. جمال قویتی که چندین سال پیش با خرید یک دستگاه عرق گیر کار خود را شروع کرده بود و هم اکنون یک واحد تولید هزار متری با چندین نیروی کار دارد. 
  2. مهدی ستاری، طلبه همدانی که دو دهه است در این صنعت فعالیت دارد و سالانه بالغ 120 تن عرقیات گیاهی و دارویی تولید و روانه بازار می کند. 
  3. حبیب کلانتری، جوان تفرشی که در زمینه تولید گلاب، عرق نعنا و آویشن فعالیت دارد که کار خود را با وام جهاد کشاورزی شروع کرده است. 
  4. آقای کریمی جوان ایلامی که کار خود را از روستای گل زرد شروع کرده بود، هم اکنون سالانه بالغ بر 100 تن عرقیات گیاهی تولید و روانه بازار می کند. 

برای شروع کار عرق گیری گیاهان داروئی به چقدر سرمایه نیاز داریم؟

در صورتی که مکان مناسبی برای این کار داشته باشید، تنها با خرید دستگاه عرق گیری، تعدادی بطری بسته بندی و مقداری گیاهان دارویی تازه و معطر مانند آویشن، نعناع، گل محمدی، بیدمشک، بادرنجبویه، شاتره و … می توانید کار خود را به صورت محدود و محلی شروع کنید. 

برای گسترش بازار و فروش سراسری حتما نیاز به اخذ مجوز و پروانه ساخت خواهید داشت. طبیعتا پیگیری برای امور مجوز زمانی امکان پذیر خواهد بود که از بازار فروش خود مطمئن شده اید. 

مکان مناسب برای کارگاه عرق گیری چگونه باید باشد؟

این مکان تا جای امکان به دور از مناطق مسکونی باشد، البته برای عرق گیری در حجم کم مشکلی ایجاد نخواهد کرد. دارای آب و برق و گاز باشد، در صورت نبود گاز باید از سوخت هایی مانند نفت و گازوئیل جهت جوشاندن آب یا گیاهان استفاده کرد. 

حتما دارای دودکش باشد تا دود و آلاینده های حاصل از سوختن نفت یا گاز را به بیرون انتقال دهد، در غیر این صورت امکان انتقال آلاینده ها به داخل عرق و تغییر در طعم و بوی آن وجود دارد و مسمومیت نیروی کار دور از انتظار نیست. 

یک محیط مناسب و واجد شرایط برای گرفتن مجوز حتما باید کاشی کاری شده و دارای کفشور باشد، این کار به تولید محصولات سالم کمک کرده و امکان شستشوی دستگاه ها قبل از شروع عرق گیری را فراهم می کند. 

گیاهان دارویی لازم را از کجا تهیه کنیم؟

برخی از گیاهان دارویی را می توانید به صورت رایگان از کوه و صحرا جمع آوری کنید، در چنین مواردی سود شما از فروش عرقیات بسیار بالا خواهد بود، در حالت دوم می توانید گل ها و گیاهان را از پرورش دهنده ها و مزرعه داران خریداری کنید. مثلا نعنا، پونه، بیدمشک، شاتره و… توسط انسان کشت و فروخته می شود. طبیعت اگر خرید عمده داشته باشید، سود بیشتری به دست خواهید آورد. 

دستگاه عرق گیری صنعتی مناسب از کجا بخریم؟

تولید کنندگان مختلفی ادعای عرضه بهترین دستگاه عرق گیری را دارند، اما مطمئنا کسی اعتماد شما را به دست خواهد آورد که جنسی با کیفیت و با دوام ارائه کند. استیل استنلس 304 آلیاژ ضروری در دستگاه های تقطیر و عرق گیر می باشد چرا که با آب داغ واکنش نداده و بهترین، خوش طعم ترین و سالم ترین عرق را به شما خواهد داد. 

حتی در صورت کمترین ناخالصی در فلز به کار رفته، احتمال زنگ زدن و در نتیجه تغییر در طعم و بوی عرق وجود دارد. هم چنین امنیت دستگاه عرق گیر صنعتی از مهم ترین ویژگی آن است، مونتاژ صحیح و درزبندی اصولی مانع از بروز حادثه خواهد شد. 

وجود گارانتی و خدمات پس از فروش نیز متضمن کیفیت و کارکرد صحیح دستگاه بوده و در صورت بروز هرگونه مشکل نیز کارخانه سازنده خدمات لازم را جهت رفع مشکل و یا تامین قطعه مورد نظر ارائه خواهد کرد. 

کارخانه EIG تمامی ویژگی های فوق را در دستگاه های عرق گیر صنعتی خود پیاده کرده و محصولی با کیفیت و دارای گارانتی 18 ماهه برای شما علاقه مندان به کسب و کار تولید عرقیات گیاهی و دارویی آماده کرده است. 

این دستگاه ها در ظرفیت های 400 ، 600 ، 1000 و 1500 کیلویی عرضه می شوند و بدون جوشاندن مستقیم گیاهان، با کیفیت ترین نوع عرق را به شما خواهد داد. هم چنین دارای اسانس گیر نوع اول بوده که با جداسازی عرق و اسانس از یکدیگر، درآمد دو چندان را برای شما به همراه خواهد داشت. 

چکیده کلی

مطالب ارائه شده در این نوشته هدف آموزشی داشته و برای کمک به اشتغال زایی و کسب درآمد هم میهنان عزیز می باشد. در مجموعه مقالات عرقیات گیاهی می توانید خواص برخی از گیاهان دارویی را مطالعه کنید. مردم همواره به دنبال راه هایی بی خطر برای حفظ سلامتی خود هستند، از این رو بازار فروش عرقیات دارویی همیشه رو به رشد بوده و هیچ وقت از رونق نخواهد افتاد.

 

کدخبر: 805564 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟