با بهترین جاهای دیدنی مارماریس آشنا شوید

اما این شهر با دارا بودن روستاهای تاریخی، شهرهای به جا مانده از دوران باستان، پارک‌های آبی، رودخانه‌های خروشان، کوه‌های سرسبز و تفریحات آبی متعدد و متنوع، یکی از دیدنی‌ترین شهرهایی است که در سفر به ترکیه می‌توانید از آن دیدن کنید. جاهای دیدنی مارماریس به قدری متنوع هستند که برای هر سلیقه و حال و هوایی فضایی برای لذت بردن وجود دارد. اگر می‌خواهید تور مارماریس بخرید، لذت‌هایی فراتر از تفریحات آبی مرسوم را تجربه کنید و با مکان های دیدنی مارماریس آشنا شوید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

1. جزیره کلئوپاترا در مارماریس

جزیره کلئوپاترا که با نام جزیره سدیر هم شناخته می‌شود، یکی از چندین جزیره نزدیک به مارماریس است که به دلیل سواحل زیبای خود شهرت دارد. سواحل این جزیره از شن‌های سفید و درخشان پوشیده شده و در بخش‌هایی از آن صدف‌های زیبای خشک‌شده و دیگر جانوران دریایی دیده می‌شود. در این جزیره، آثار باستانی متعددی پیدا شده است و از ساحل آن به شدت محافظت می‌شود؛ به گونه‌ای که امکان برداشتن شن و ماسه از ساحل آن وجود ندارد. افسانه‌ها معتقدند کلئوپاترا که این جزیره را برای ملاقات با نامزدش انتخاب کرده بود، این شن‌‌های خاص را از مصر به این جزیره آورده است.

اگر تور مارماریس نوروز 1403 را خریدید، حتماً در هوای عالی بهار به جزیره کلئوپاترا بروید و از تفریحات آبی و جذاب آن مثل قایق‌سواری و موج‌سواری نهایت لذت را ببرید.

Untitled-2

2. قلعه و موزه مارماریس ترکیه

یکی از آثار باستانی مارماریس، قلعه مارماریس است که قدمت آن به ۱۰۰۰ سال قبل از میلاد می‌رسد. این قلعه در قرن شانزدهم به‌عنوان یک پایگاه نظامی مورداستفاده قرار می‌گرفت. پس از دوران جنگ جهانی دوم، این قلعه تاریخی بازسازی شد و درهای‌ آن را به‌عنوان موزه به روی همه مردم گشودند. در قلعه و موزه مارماریس ۱۸ خانه و یک چشمه وجود دارد و بخش‌های مختلف آن به نمایش آثار باستان‌شناسی، اشیاء قدیمی (سکه‌ها، زیورآلات، ظروف و…) و گالری‌های هنری اختصاص یافته است.

3. گونوسک؛ از معروفترین جاهای دیدنی مارماریس

گونوسک یکی از جاهای دیدنی معروف مارماریس و بسیار نزدیک به مرکز شهر است که در عرض ۱۰ دقیقه می‌توانید خودتان را به آنجا برسانید. منطقه گونوسک به دلیل برخورداری از طبیعت بکر و منحصربه‌فرد در سال ۱۹۹۶ به پارک ملی تبدیل شد و اکنون بیش از ۳۰ هزار هکتار مساحت دارد. این منطقه حفاظت‌شده یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی مارماریس است که انواع درختان چنار، صنوبر، کاج و گونه‌های متعدد حیوانی و حتی آثاری از شهرهای باستانی در آن یافت می‌شود.

4. دهکده تورگوت در مارماریس

یکی از روستاهای معروف مارماریس که جاذبه‌های طبیعی و تاریخی آن باعث محبوبیت آن شده، دهکده تورگوت در ۳۱ کیلومتری جنوب غرب مارماریس است. در این دهکده می‌توانید جاذبه‌های متعددی همچون منطقه باستانی هگاسوس، قلعه تورگوت، فروشگاه‌های فرش و رستوران‌های جذاب در دل طبیعت را ببینید.

5. آبشار تورگوت؛ از بهترین جاهای دیدنی مارماریس

یکی از جذابیت‌های طبیعی روستای تورگوت با خرید تور، رفتن به آبشار زیبای آن است. این آبشار طبیعی با آبی بسیار زلال و تمیز، ۴ متر ارتفاع دارد و در دل یک فضای جنگلی و پردرخت قرار گرفته است که جذابیت آن را دوچندان می‌کند. حتی اگر مایل باشید می‌توانید در دریاچه شنا کنید. البته اگر تحمل سرمای آب را داشته باشید.

6. پارک آبی آتلانتیس مارماریس

نمی‌شود از جاهای دیدنی مارماریس سخن گفت؛ اما از پارک‌های آبی این شهر به‌ویژه پارک آبی آتلانتیس حرفی نزد. در این پارک آبی، سواری روی انواع سرسره‌ها و حتی سقوط آزاد به درون آب را تجربه خواهید کرد. به‌علاوه، این پارک یک بخش مخصوص کودکان نیز دارد و علاوه‌بر تفریحات آبی معمول می‌توانید از آفتاب گرفتن در ساحل تمیز آن یا بازی گلف در زمین مینی گلف این مجموعه لذت ببرید.

7. فواره های رقصان در میدان جوانان مارماریس

یکی از جاهای دیدنی مارماریس در میدان جوانان این شهر قرار دارد؛ جایی که به دلیل فواره‌های رقصانش معروف شده است. این فواره‌های زیبا در نمایشی که سی دقیقه به طول می‌انجامد، آب را در ارتفاع بلند به رقص درمی‌آورند و موسیقی‌ و نورپردازی جذاب و دیدنی، به جذابیت رقص فواره‌ها می‌افزاید.

8. قلعه غار نیمارا؛ از قدیمی ترین غارهای مارماریس

غار نیمارا در جزیره هون (جزیره بهشت) در مارماریس قرار دارد و یکی از قدیمی‌ترین غارهای مارماریس به شمار می‌آید. این غار با قدمتی باستانی، در حدود ۳ هزار سال پیش، سکونتگاه انسان‌های باستان بوده و از آن به عنوان مکانی مقدس و محلی برای عبادت یاد شده است.

Untitled-3

9. تفرجگاه تورونج در مارماریس ترکیه

روستای تورونج یک تفرجگاه ساحلی بسیار زیبا در ساحل جنوبی مارماریس است که تپه‌های جنگلی و دریایی آرام و بسیار تمیز دارد. قایق‌های تفریحی متعددی در آب‌های این روستا تردد می‌کنند و می‌توانید سوار بر این قایق‌ها، از آب‌های آرام و نیلگون و طبیعت بکر این روستا لذت ببرید.

10. تفرجگاه ایچملر؛ از سواحل زیبای مارماریس

تفرجگاه ساحلی ایچملر یکی از زیباترین نقاط ساحلی مارماریس است که به دلیل تمیزی آب‌ها و تنوع تفریحات آبی‌اش شهرت دارد. در ساحل ایچملر، انواع تفریحات آبی، آفتاب گرفتن در ساحل، گزینه‌های متعدد شکم‌گردی و زندگی پویا و سرزنده شبانه با موسیقی زنده و رقص و آواز را تجربه خواهید کرد. 

11. روستای بییر مارماریس ترکیه

در ۲۴ کیلومتری جنوب غرب مارماریس، روستای زیبایی به نام بییر قرار دارد که به دلیل وجود مسجد تاریخی، بقایای به جامانده از شهر تاریخی سیرنا و یک درخت چنار ۲۳۰۰ ساله شهرت دارد. در این روستا می‌توانید از کافه‌ها و رستوران‌های سنتی و آرامش خاص مناطق روستایی لذت ببرید.

12. مسجد قدیمی آقا ابراهیم در مارماریس

یکی از مکان های دیدنی مارماریس که قدمت آن به قرن هجدهم برمی‌گردد، مسجد تاریخی آقا ابراهیم است که در میدان آتاتورک مارماریس قرار دارد. این مسجد به دلیل معماری خاص و شکل گنبد نامتعارفش شهرت دارد و همچنان محل برگزاری مراسم مذهبی و آیینی است.

13. یادمان ساریانا؛ مقبره صخره ای مارماریس

در شمال شرقی مارماریس، در دل کوه‌های جنگلی این شهر مقبره‌های صخره‌ای وجود دارند که در دل کوه و با کنده‌کاری در صخره‌ها ساخته شده‌اند. این بناها در دوران عثمانی و برای یادبود و بزرگداشت بانویی به نام ساریانا که پیشگوی مشهور و مقدسی در آن دوران به شمار می‌آمد، ساخته شدند. این مقبره‌های صخره‌ای در حال حاضر نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند و در نزدیکی آن‌ها مسجدی نیز ساخته شده است.

14. ساحل کیزکومو؛ از زیباترین سواحل مارماریس

در روستای زیبای اورهانیه در مارماریس، ساحل شگفت‌انگیز کیزکومو قرار دارد که می‌توانید در امتداد خط ساحلی ۶۰۰ متری آن، تفریحات آبی بی‌نظیری را تجربه کنید. انواع ورزش‌های آبی، کلوپ قایق‌های بادبانی، جت اسکی، کافه‌ها و رستوران‌های ساحلی و حتی قدم زدن در دل دریای مواج از جمله تفریحات ساحلی در این منطقه منحصربه‌فرد است.

15. ساحل لاک پشت ها در مارماریس

ساحل ایزتوزو که به ساحل لاک پشت ها شهرت دارد، از جمله جاهای دیدنی مارماریس در امتداد سواحل دریای اژه است. این ساحل اکنون یک منطقه حفاظت‌شده برای پرورش لاک‌پشت‌های دریایی نادر و در معرض انقراض به شمار می‌رود که مسافران مارماریس می‌توانند از آن بازدید کنند. البته باید به خاطر داشت که تفریحات ساحلی در این منطقه به دلیل ملاحظات محیط زیستی محدود شده است. 

16. سواحل مارماریس ترکیه

مارماریس را همه با سواحل رویایی‌اش می‌شناسند، جایی که تفریحات آبی بی‌نظیر، صدای آرامش‌بخش امواج و مناظر خیره‌کننده از تلاقی دریا و جنگل، همه در کنار یکدیگر، اوقات فراموش‌نشدنی‌ای را برای گردشگران رقم می‌زند. بی‌تردید مهم‌ترین علت محبوبیت مارماریس، سواحل شنی، آفتاب دلچسب و طبیعت چشم‌نواز آن است. مارماریس با آب کم‌عمق، خلیج‌های زیبا و خط ساحلی طولانی، بهشت دوستداران دریاست.

سفر به مارماریس با تورهای الفبای سفر

مارماریس را به عنوان بهشت ترکیه می‌شناسد و بی‌تردید با برخورداری از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و تفریحی متعدد، شایسته این لقب است. در تور مارماریس شما می‌توانید از سواحل زیبا، روستاهای تاریخی و سرسبز، کوه‌های جنگلی و آبشارهای متعدد لذت ببرید. برای سفر به این شهر شگفت‌انگیز، الفبای سفر همراه شما است تا با بهترین نرخ و خدمات، لحظاتی خاطره‌انگیز را تجربه کنید.

ما با تیمی از کارشناسان مجرب و باتجربه، سفری به‌یادماندنی و آسان را برای شما تدارک می‌بینیم. برای خرید تور مارماریس و مشاهده‌ قیمت تورهای آن همراه با هتل، تاریخ و پروازهای مختلف به سایت www.alefbatour.com مراجعه کنید یا با کارشناسان الفبای سفر با شماره تلفن 0214935 تماس بگیرید. مطمئن هستیم که سفر به مارماریس با الفبای سفر یکی از خاطره‌انگیزترین تجربه‌های زندگی‌تان خواهد شد.

کدخبر: 976699 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟