سریع ترین روش خرید و فروش بیت کوین چیست؟

در این مقاله قصد داریم شما را با سریع ترین روش خرید و فروش بیت کوین آشنا کنیم. بنابراین با ما همراه باشید و برای کسب درآمد دلاری، با نحوه خریداری بیت کوین و فروش ارز بیت آشنا شوید.

ارز دیجیتال بیت کوین چیست؟

بیت کوین، پادشاه ارز دیجیتال یا طلای دیجیتال، اولین ارز دیجیتال بازار کریپتوکارنسی است. این رمز ارز ارزشمند با نماد BTC)) نشان داده می‌شود و به شبکه بلاک‌چینی بیت کوین تعلق دارد. بیت کوین به ارزش 386.96 میلیون دلار، سهم 41.31 درصدی از کل بازار را به خود اختصاص داده و در رتبه 1 بازار کریپتوکارنسی قرار دارد.

همچنین اولین رمز ارز دیجیتالی که از زمان ورود به بازار کریپتوکارنسی تا به ‌امروز مورد استقبال سرمایه‌گذاران قرار گرفته و محبوبیت زیادی دارد، بیت کوین است. در ادامه مطلب به بررسی نحوه فروش و خرید بیت کوین خواهیم پرداخت.

نحوه خرید و فروش بیت کوین چیست؟

سریع ترین روش خرید و فروش بیت کوین به شرح زیر است:

  • انتخاب کیف پول امن
  • انتخاب فروشنده بیت کوین
  • احراز هویت
  • پرداخت پول و ارائه آدرس کیف پول

انتخاب یک کیف پول امن بیت کوین

اولین مرحله برای معاملات آنلاین بیت کوین، انتخاب یک کیف پول بیت کوین جهت نگهداری و محافظت از دارایی‌ها است. بنابراین شما باید برای نگهداری از دارایی‌های خود، یک کیف پول مطمئن انتخاب کنید تا دچار خسارت مالی جبران‌ناپذیری نشوید. همچنین برای انتخاب کیف پول امن باید به سایت معتبر خرید و فروش بیت کوین مراجعه کرده و کیف پول اختصاصی دریافت کنید.

یکی از معتبرترین کیف پول‌ها در بازار کریپتوکارنسی، تراست ولت (Trust Wallet) بوده که از محبوبیت زیادی در سراسر دنیا برخوردار است. برای فروش بیتکوین و خرید آن به مبلغ زیاد نیز باید از کیف پول‌های سخت‌افزاری نظیر لجر (Ledger) و ترزور (Trezor) استفاده کنید.

توجه داشته باشید که داشتن نسخه پشتیبان از کیف پول از اهمیت ویژه‌ای برای شما برخوردار است زیرا اگر کیف پول شما حذف شود، تمام دارایی و سرمایه شما از بین می‌رود. بنابراین از کیف پول خود باید یک نسخه پشتیبان تهیه کنید.

خرید و فروش ارز دیجیتال بیت کوین

انتخاب فروشنده معتبر بیت کوین

مرحله دیگر از معامله و خرید بیت کوین، انتخاب یک فروشنده معتبر یا سایت آنلاین معتبر است. زیرا در ایران با وجود محدودیت‌ها و تحریم‌های زیاد، امکان خرید و فروش بیتکوین در سطح جهانی بسیار کم است.

بنابراین اگر دارای ویزا کارت یا مستر کارت هستید، از تمام صرافی‌های جهانی می‌توانید خرید بیتکوین را انجام دهید. اما اگر ویزا کارت یا مستر کارت ندارید، باید معاملات بیت کوین را با فروشندگان داخلی انجام دهید.

به علت وجود افراد سودجو، کلاهبردار و هکر‌ها در بازار سرمایه گذاری، برای جلوگیری از سرقت و پولشویی باید به دنبال خرید و فروش بیت کوین در صرافی آنلاین معتبر باشید. بنابراین با انتخاب یک صرافی معتبر می‌توانید معامله بیت کوین را در بستری امن، سریع و با پرداخت کمترین مبلغ کارمزد انجام دهید.

احراز هویت در صرافی آنلاین

یکی از مهم‌ترین قدم‌ها برای انجام مبادلات ارزهای دیجیتال در صرافی‌های داخلی معتبر، احراز هویت است. با انجام احراز هویت از مواردی نظیر کلاهبرداری، پولشویی و سرقت جلوگیری می‌شود. بنابراین کارگزاری‌های معتبر و امن برای خرید و فروش بیت کوین، ابتدا به احراز هویت مشتریان خود پرداخته تا از هرگونه خطری به دارایی سرمایه‌گذاران جلوگیری کنند.

فروش رمز ارز بیت کوین

پرداخت پول و ارائه آدرس کیف پول

شما بعد از انتخاب یک صرافی معتبر و احراز هویت، باید در این کارگزاری یک حساب کاربری ایجاد کرده و آن حساب کاربری را شارژ کنید. به این صورت که از طریق کارت بانکی خود، مبلغ مورد نظر را در صرافی آنلاین شارژ ‌کنید. در ادامه بیت کوین را سفارش داده و آدرس کیف پول اختصاصی خود را ثبت کنید. در نهایت، کارگزاری بعد از برداشت پول از حساب کاربری شما، بیت کوین را به کیف پول شما واریز خواهد کرد.

نحوه فروش بیت کوین

برای فروش بیت کوین یا تبدیل آن به دلار یا ریال می‌توانید در صرافی مورد نظر خود با پرداخت کارمزد در کمترین زمان ممکن، معاملات و فروش ارز بیت را در آن صرافی انجام دهید.

سخن آخر

با توجه به وجود تحریم‌ها، محدودیت‌های زیاد در ایران، تراکنش‌های نیمه‌ناشناس رمز ارزها و عدم امکان ردیابی معاملات، خرید و فروش بیت کوین در ایران با چالش‌هایی همراه خواهد بود. بنابراین شما برای انجام معاملات ارزهای دیجیتال (بیت کوین) باید از طریق اشخاص حقیقی و صرافی‌های آنلاین معتبر در داخل ایران اقدام کنید.

برای خرید یا فروش بیت کوین باید ابتدا یک کیف پول اختصاصی نصب کرده، سپس یک فروشنده بیت کوین مطمئن (صرافی) پیدا کنید و مراحل احراز هویت را در آن صرافی انجام دهید. در نهایت خرید و فروش بیت کوین را در صرافی‌های معتبر داخلی با پرداخت کمترین میزان کارمزد انجام دهید.

 

کدخبر: 865584 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟