هزینه های تحصیلی مقرون به صرفه در هلند

 با توجه به استانداردهای آموزشی معروف کشور و هزینه‌های زندگی نسبتاً پایین، تحصیل در هلند ارزشمند خواهد بود. هزینه تحصیل سالانه برای یک برنامه تحصیلی یا دوره در یک موسسه آموزش عالی هلند از حدود  6000 یورو برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا بسته به موسسه شروع می شود. علاوه بر این بسیاری از دانشگاه‌های هلند کمک هزینه‌ها و بورسیه‌هایی را ارائه می دهند که می تواند هزینه‌های تحصیلی را بطور کامل یا فقط بخشی از آن‌ها را پوشش دهد.

روش‌های نوین آموزش در دانشگاه‌های هلند

سیستم آموزشی هلند از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و دانشگا‌های هلند به دلیل دوره‌ها و امکانات مدرن و خوب طراحی شده در سراسر جهان مورد تایید قرار گرفته‌اند. سبک تدریس بر کار تیمی متمرکز است، که تعامل دانشجویان بین المللی در هلند با هلندی‌ها و همچنین سایر دانشجویان بین المللی را آسان می کند.

دانشگاه‌های هلند تاکید زیادی بر روابط شخصی خوب بین اساتید و دانشجویان دارند. بیشتر آموزش‌ها و سمینارها در گروه‌های کوچک با حدود 15 تا 30 دانشجو برگزار می شود. بیشتر دوره‌های شما شامل کار گروهی است که نه تنها مهارت‌های تحصیلی شما را توسعه می دهد، بلکه توانایی شما را برای کار با هم به عنوان بخشی از یک تیم نیز توسعه می دهد. دانشگاه‌های هلند شامل بسیاری از عناصر عملی در دوره های تحصیلی خود هستند. تاکید زیادی بر تجربیات عملی مرتبط وجود دارد و دانشگاه‌ها با شرکت‌های هلندی و همچنین بین المللی مشارکت‌های زیادی دارند.

علاوه بر دانشگاه‌های دولتی، دانشگاه‌های علمی کاربردی نیز وجود دارند که مطالعات تخصصی‌تری ارائه می دهند. برای کسانی که ترجیح می دهند در مورد مسائل عملی بینش کسب کنند، دانشگاه علمی کاربردی می‌تواند گزینه جذاب‌تری باشد. این موسسات آموزشی بیشتر بر تجربیات عملی تمرکز می کنند و کمتر بر موضوعات نظری و پژوهشی تمرکز می کنند.

داشتن یک محیط بین المللی و چند فرهنگی

هلند همچنین یک کشور منحصر به فرد غیر انگلیسی زبان است که تقریباً 95٪ از مردم محلی آن انگلیسی صحبت می کنند. که همین موضوع، تحصیل و کار در هلند را برای دانشجویان بین المللی بسیار راحت و خوشایند می‌کند. دانشجویان بین المللی از سراسر جهان برای تحصیل به هلند می آیند. اکثر دانشگاه‌های هلند دارای انجمن‌های دانشجویی بین‌المللی هستند که در طول تحصیل به دانشجویان کمک می‌کنند. سفر با قایق در کانال‌ها و دریاچه‌ها، تفریح در سواحل، لذت بردن از منظره جنگل، آب و هوای معتدل و تجربه زندگی در فرهنگ‌های آلمانی، بریتانیایی، فرانسوی، چینی و بسیاری از فرهنگ‌های دیگر همگی را در هلند خواهید یافت.

ارائه طیف گسترده‌ای از مدارک تحصیلی به زبان انگلیسی در دانشگاه‌های هلند

هلند به عنوان اولین کشور غیر انگلیسی زبانی شناخته می شود که در آن دانشگاه‌ها شروع به طراحی برنامه های تحصیلی آموزش عالی به زبان انگلیسی برای جذب دانشجویان خارج از کشور کردند. بیش از 2100 دوره و برنامه تحصیلی آموزش داده شده به زبان انگلیسی در هلند موجود است که طیف وسیعی از رشته‌ها را پوشش می‌دهد و منجر به اخذ مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و دیپلم می‌شود.

قطعا آموزش با کیفیت بالا و مقرون به صرفه ارائه شده در بسیاری از رشته ها، در یک کشور بین المللی گزینه جذابی خواهد بود. البته بایستی این نکته را بدانید که دانشگاه‌های هلند شرایط زبانی نسبتا دشواری دارند. شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی باید در آزمون تافل، آیلتس یا آزمون زبان انگلیسی مشابه شرکت کنید. البته همانطور که اشاره شد، هلند یک کشور بین المللی و بسیار راحت است زیرا اکثر مردم انگلیسی صحبت می کنند. با این وجود گذراندن یک دوره مقدماتی زبان هلندی برای حداقل یادگیری اصول اولیه ارزشمند است، و بسیاری از دانشگاه‌های هلند دوره‌های زبان هلندی را برای بین‌المللی‌ها ارائه می‌دهند.

 

هزینه تحصیل در هلند چقدر است؟

هزینه تحصیل در هلند تقریباً برابر با سایر کشورهای اروپایی است. هزینه‌های تحصیل برای دانشجویان بین المللی بسته به رشته و نوع دوره آموزشی انتخابی و نیز دانشگاه متفاوت و متغیر خواهد بود. اما بصورت کلی می‌توان گفت که هزینه برنامه‌های لیسانس معمولا بین 6000 تا 15000 یورو در سال است و هزینه برنامه‌های کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های هلند بین 8000 تا 20000 یورو در سال می‌باشد.

فرصت‌های شغلی پس از تحصیل در دانشگاه‌های هلند

هلند با تاریخ دریانوردی خود از دیرباز کشور مهمی برای تجارت بین المللی بوده است. در این کشور بود که مفهوم شرکت سهامی ابداع شد. برخی از بزرگترین شرکت‌های جهان هلندی هستند و بسیاری از دفاتر مرکزی موسسات جهانی در هلند واقع شده‌اند. در این کشور  از کارکنان خارجی با مهارت زبانی عالی بسیار استقبال شود. دانشجویان بین المللی فرصت این را خواهند داشت که از این شزایط عالی بهره‌مند شوند. اگر با مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد از یکی از دانشگاه‌های هلند فارغ التحصیل شوید، شانس خوبی برای یافتن شغل و اقامت طولانی‌تر در کشور هلند را خواهید داشت.

معرفی بهترین دانشگاه‌های هلند بر اساس رتبه‌بندی‌های بین المللی

در مجموع برترین دانشگاه‌های هلند توسط رتبه بندی THE در سال 2022 و رتبه بندیShanghai Ranking  در سال 2021 کم و بیش یکسان هستند، که انتخاب دانشگاه را برای دانشجویان بین‌المللی آسان‌تر می‌کند. همچنین در رتبه بندی QS، همه دانشگاه‌های هلند در 350 دانشگاه برتر با هشت دانشگاه در بین 150 دانشگاه برتر جهان قرار گرفتند. برترین دانشگاه‌های هلند در فهرست خود به ترتیب دانشگاه آمستردام، دانشگاه صنعتی دلفت، دانشگاه لیدن، دانشگاه اوترخت و دانشگاه گرونینگن بودند. در تمامی دانشگاه‌های هلند بیش از 40 مدرک زبان انگلیسی در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس ارائه می شود.

دانشگاه واگنینگن

Wageningen University

دانشگاه آمستردام

University of Amsterdam

دانشگاه اوترخت

Utrecht University

دانشگاه لیدن

Leiden University

دانشگاه اراسموس روتردام

Erasmus University Rotterdam

دانشگاه صنعتی دلفت

Delft University of Technology

دانشگاه گرونینگن

University of Groningen

دانشگاه وریجه آمستردام

Vrije Universiteit Amsterdam

دانشگاه ماستریخت

Maastricht University

دانشگاه رادبود نایمخن

Radboud University Nijmegen

 

موسسه مهاجرتی صبا

موسسه مهاجرتی صبا با ارائه مشاوره‌های تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه شرایط تحصیل در هلند، اخذ پذیرش از دانشگاه‌های هلند، اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی و بسیاری از موارد دیگر خواهد بود. این موسسه مهاجرتی با دانش و تخصصی که در زمینه قوانین مهاجرتی دارد و نیز ارائه خدمات متنوع و داشتن یک تیم پشتیبانی قوی در تلاش است تا مسیر مهاجرت را برای شما هموار‌تر نماید. همچنین شما می‌توانید با پر کردن فرم مشاوره رایگان با موسسه مهاجرتی صبا در ارتباط باشید. 

 

کدخبر: 802577 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟