10 فایده پاکسازی پوست صورت برای سلامتی

اکثر افراد از یک روتین روزانه مراقبت از پوست در خانه پیروی می کنند که ممکن است مفصل نباشد اما حداقل باعث می شود تا بتوانید پوست خود را حفظ کنید. اما هر چند وقت یکبار خوب است که اجازه دهید متخصصان روش های مراقبتی مانند پاکسازی پوست صورت را برای شما انجام داده تا از مزایای آن بهره مند شوید.

پاکسازی پوست صورت ، روش عالی برای ریلکس شدن ، آرامش و داشتن پوستی درخشان و سالم به طور همزمان است . هیچ حسی بهتر از این نیست که خود و پوست خسته تان را با یک درمان ساده آرام کنید . این روش مراقبت از پوست شامل مراحلی مانند ماساژ ، لایه برداری ، استفاده از ماسک و اسکراب بر روی پوست صورت و... است که باعث خارج شدن آلودگی ها و کثیفی ها از منافذ پوست می‌شود . بنابراین می ‌توان گفت پاکسازی پوست صورت یک درمان و روش مراقبتی از پوست است که در طی آن پوست طراوت و شادابی پیدا می کند.

فواید پاکسازی پوست صورت برای سلامتی 

1. کاهش استرس و تسکین ناراحتی های روانی

بر اساس مطالعات انجام شده ماساژ ، عصب سمپاتیک را فعال می کند، در نتیجه سطح اضطراب کاهش یافته و خلق و خوی شما بالا می رود.

صدها نقطه فشار روی صورت وجود دارد که به سیستم های مختلف بدن متصل هستند. هنگامی که این نقاط فشار ماساژ داده می شوند بدن به آنها پاسخ می دهد . یک ماساژ خوب طی پاکسازی صورت نه تنها پوست را درخشان نگه می دارد بلکه بر عملکرد سایر اندام ها نیز تاثیرات مثبت می گذارد.

2. تمیز شدن کامل پوست

یک پاکسازی عالی، پوست را کاملاً تمیز می کند که این کار در خانه امکان پذیر نیست. زیرا ممکن است همه مواردی که برای پاکسازی لازم است را در خانه داشته باشید اما در صورتی که پاک راسازی به افراد متخصص در این زمینه بسپارید علاوه بر آن که پوست شما را می شناسند و می دانند که برای حفظ شکل آن چه باید کرد از دستگاه بخور برای باز کردن منافذ و تمیز کردن کامل پوست استفاده می کنند.

 

3. جلوگیری از پیری پوست

هر روزی که می گذرد یک روز به سن افراد اضافه تر می شود بنابراین جوان تر نمی شوند ، اما از آنجایی که همه افراد تنها یک صورت دارند باید به درستی از آن مراقبت کنند. ماساژ منظم صورت، بازسازی سلولی را تقویت کرده و باعث رشد کلاژن می شود. این اعمال به شما پوستی جوان تر هدیه می دهد.

4. ماساژ صورت در پاکسازی صورت باعث افزایش گردش خون می‌شود.

مطالعات نشان می‌دهند که ماساژ، گردش خون را در بدن بهبود می بخشد. همین امر در مورد صورت نیز صدق می کند . بهبود گردش خون در صورت به این معناست که سلول ها اکسیژن و مواد مغذی زیادی را که همراه با خون حمل می شوند دریافت می کنند و به سلول های سالم تر و کارآمدتر تبدیل شده و چهره‌ درخشان تر می شود .

5. پاکسازی صورت به سم زدایی از پوست کمک می کند.

پوست شما باید طور منظم از شر مواد زائدی که روی آن انباشته می شود ، خلاص شود و اگر این کار به درستی انجام نشود منجر به پیری پوست می گردد . به همین دلیل سم زدایی از پوست ضروری است. جدا از شستن روزانه صورت برای سم زدایی به پاکسازی نیاز دارید . در این روش درمانگران از موادی مانند کرم های غنی از آنتی اکسیدان ، نمک دریایی، عصاره‌های گیاهی و روغن استفاده می کنند تا پوست صورت شما را شاداب و درخشان کنند.

6. درمان آکنه و علائم آکنه

هنگامی که یک جوش را فشار می دهید در معرض خطر ایجاد جای زخم هستید. علائم آکنه می توانند سرسخت باشند اما پاکسازی صورت می‌تواند به شما در درمان آنها کمک کند. متخصصان زیبایی از محصولات حاوی اسید سالیسیلیک برای درمان آکنه استفاده می کنند . مطالعات نشان می دهند که لایه برداری با اسید سالسیلیک به کاهش آکنه و زخم ناشی از آن کمک می کند.

7. از بین بردن جوش های سرسفید و سرسیاه

استخراج بخش مهمی از پاکسازی صورت است . فرد متخصص در زمینه پاکسازی از ابزار استخراج استفاده می کند تا تمام جوش های سرسفید و سرسیاه را بدون آسیب رساندن به پوست شما استخراج کند. انجام این کار در خانه امکان پذیر نیست . جوش های سر سیاه و سر سفید منافذ را بسته و پوست را کدر می کنند. بنابراین اگر پوست شما کمی کدر یا ناهموار به نظر می‌رسد وقت آن رسیده است که به سراغ پاکسازی صورت بروید.

8. لایه برداری پوست

لایه‌برداری فرایندی است که در آن سلول های مرده پوست به آرامی از سطح پوست جدا می شوند. به طور کلی سلول ها می میرند و تمایل دارند روی سطح انباشته شوند و در صورتی که استخراج نشوند پوست را زبر و خشک می کنند . درحالی که می توانید با استفاده از اسکراب در خانه پوست خود را لایه برداری کنید ، اگر می خواهید سلول های مرده پوست را به درستی از بین ببرید بهترین گزینه برای انجام این کار پاکسازی پوست است . زیرا این کار شامل استفاده از لایه بردارهای شیمیایی است که به طور کامل سطح پوست را تمیز می کنند.

9 . افزایش توانایی جذب پوست

یکی دیگر از مزیت های انجام پاکسازی صورت افزایش توانایی پوست برای جذب موثر است. ممکن است پول زیادی را برای محصولات آرایشی خرج کنید اما متوجه شوید که  جذب نمی شوند . زیرا پوست شما به قدری زبر و خشن است که این مواد آرایشی نمی‌توانند به درستی در آن نفوذ کنند. با پاکسازی معمولی پوست شما صاف و آماده جذب محصولات آرایشی مختلف می ‌شود.

10 . یکنواخت شدن رنگ پوست

آیا نگران لکه های تیره روی پوست صورت خود هستید؟ این لکه‌ها چیزی جز ملانین نیستند که به پوست و موی شما رنگ می ‌دهد. افزایش سن ، قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید و تغییرات هورمونی ممکن است باعث تولید بیش از حد ملانین و در نتیجه ایجاد لکه های تیره شود.

انجام پاکسازی پوست صورت لکه‌های تیره را یکدست نموده و رنگ پوست روشنی به شما می ‌دهد.

دروره آموزش پاکسازی پوست صورت برای اشتغال 

با توجه به بالا رفتن اطلاعات عمومی از روش های مراقبت از پوست ، افراد ماهر و صاحب تخصص در این زمینه ، فرصت های شغلی مناسبی خواهند داشت و به سرعت جذب بازار کار می شوند . برای فراگیری این دوره ، علاقمندان در شهر محل سکونت خود ، می توانند با مراجعه به آموزشگاه های معتبر و تحت نظارت سازمان فنی و حرفه ای ، در این دوره شرکت کرده و مدرک معتبر نیز دریافت کنند.

چنانچه ساکن شهر کرج هستید ، آموزشگاه آرایش و پیرایش ماهدیس با 30 سابقه ، تمامی دوره های آرایش و پیرایش از جمله دوره آموزش پاکسازی پوست صورت در کرج ، دوره آموزش میکروپیگمنتیشن در کرج  و دوره آموزش آرایش عروس در کرج را با بالاترین کیفیت و ارائه مدرک فنی و حرفه ای برگزار می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر ، با آموزشگاه ماهدیس تماس بگیرید .

09128632325

www.mahdisbeauty.ir

کدخبر: 800845 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟