تأثیر کارخانه بر قیمت میلگرد

در این مقاله می‌خواهیم در مورد تأثیر کارخانه بر قیمت میلگرد صحبت کنیم. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

پارامترهای موردتوجه در مورد کارخانه میلگرد

هر کارخانه تولیدکننده میلگرد، یک روش خاص برای تولید محصولات خود در نظر دارد و همچنین از تجهیزات و مواد اولیه خام متفاوتی استفاده می‌کند. برخی از کارخانه‌ها، برای تولید محصولاتشان، تجهیزات قدیمی دارند، در حالی برخی دیگر، از تجهیزات پیشرفته‌تری استفاده می‌کنند.

به‌طورکلی، اگر قرار است که میلگرد پروژه‌تان را از یک کارخانه خاص تهیه کنید، به دو موضوع دقت داشته باشید. اول‌ازهمه این‌که، در کارخانه موردنظر، چه دستگاه و تجهیزاتی برای ساخت این محصول در نظر گرفته‌شده است و دومین مورد، مواد خام و اولیه میلگرد چه کیفیتی دارند!

به‌عنوان‌ مثال، میلگرد ذوب آهن با اینکه به دستگاه و تجهیزات مدرن مجهز نیست، اما قابل‌توجه خیلی از افراد فعال در حوزه آهن‌آلات است. اصطحکاک دستگاه و تجهیزات این کارخانه، می‌تواند روی قیمت نهایی میلگرد تأثیر داشته باشد و درست به همین دلیل قیمت میلگرد ذوب آهن از قیمت میلگرد کارخانه‌های دیگر، بیشتر است.

کارخانه تولیدکننده چه تأثیری بر قیمت میلگرد دارد؟

قبل از هر چیز این را بگوییم که برای خرید میلگرد، شما باید فاکتورهای مختلفی را بررسی کنید که عبارت‌اند از:

  1. اینکه پروژه موردنظر در چه محلی قرار دارد؟
  2.  برای پروژه‌تان، چه سایزی از میلگرد را باید خریداری کنید؟
  3.  چه تعداد میلگرد نیاز دارید؟
  4. و...

شما قبل از خرید، باید برآورد داشته باشید که کیفیت مدنظر برایتان مهم است یا قیمت آن! این موضوع می‌تواند به شما کمک کند که بهتر بتوانید تصمیم بگیرد.

 معمولاً برای پروژه ساخت‌وساز، مهندس سازه یا مهندس ناظر، مشخصات فنی میلگرد را در اختیار شما می‌گذارد. میلگردها در سه نوع میلگرد ساده، میلگرد آجدار و میلگرد کلاف تولید می‌شوند.

میلگردهای آجدار روی سطح خود، دارای برجستگی‌های منظمی هستند و عمده استفاده از آن‌ها، در ساختمان‌سازی است. این در حالی است که میلگردهای ساده هیچ‌گونه آجی روی سطح خود ندارند و معمولاً در صنایع مختلف از این نوع میلگرد استفاده می‌شود. تفاوت قیمت میلگرد ساده و آجدار را هم باید در پروژه‌های مختلف در نظر داشته باشید. برای اطلاع از قیمت روز میلگرد می‌توانید اینجا را کلیک کنید.

کارخانه‌های زیادی هستند که میلگردهای باکیفیت تولید می‌کنند؛ اما در این میان برخی از آنان، محصولات خود را نسبت به رقبا باقیمت بالاتری به فروش می‌رسانند.

همان‌طور که گفته شد، کارخانه ذوب آهن یکی از برترین تولیدکنندگان میلگرد است که محصولات خود را مطابق با استاندارد روسی تولید می‌کند. استاندارد ساخت و ترکیبات استفاده‌شده در میلگرد این کارخانه باعث شده که در بازار فولاد، طرفداران زیادی داشته باشد. حقیقت ماجرا این است که جایگاه برند ذوب آهن در ذهن افراد، خیلی بالاست  و همین عامل باعث شده است که سفت‌وسخت سر حرفشان بایستند و بخواهند میلگرد ذوب آهن را بخرند.

یعنی می‌توان گفت، این مسئله که میلگرد ذوب آهن، کیفیت بی‌نظیری دارد، بهتر بودن آن نیست، جایگاهی است که در ذهن مشتری پیداکرده است.

از طرفی خیلی از افراد به دنبال این هستند که هزینه کمتری پرداخت کنند ولی محصول باکیفیت بخرند؛ خب این مسئله هم ربطی به بی‌کیفت بودن محصول موردنظر ندارد! به‌غیراز ذوب آهن، تولیدکنندگان مختلفی مانند کارخانه صبا فولاد زاگرس، کارخانه راد همدان، کارخانه میلگرد میانه و... همگی ازنظر قیمت، میلگردهایی با هزینه مقرون‌به‌صرفه تولید می‌کنند اما محصولات باکیفیت دارند.

بنابراین می‌توانید با هزینه کمتر، محصولی باکیفیت بالا بخرید. بد نیست برای شناخت بیشتر کارخانه‌های میلگرد، برترین تولیدکنندگان میلگرد را بشناسید:

  • ذوب آهن اصفهان
  • مجتمع فولاد خراسان
  • فولاد آذربایجان میانه
  • صنایع فولاد بردسیر کرمان
  • مجتمع فولاد آناهیتا گیلان
  • مجتمع فولاد روهینا جنوب
  • مجتمع فولاد بافق
  • کارخانه ظفر بناب
  • جهان فولاد سیرجان
  • مجتمع فولاد شاهین بناب
  • و...

سخن پایانی

پارامترهای مختلفی در قیمت میلگرد تأثیرگذارند؛ از هزینه‌های اولیه مواد خام گرفته تا روش تولید، نرخ دلار و ارز، هزینه‌های حمل‌ونقل، تورم جهانی و در نهایت کارخانه تولیدکننده. کیفیت تولیدات هر کارخانه مطابق با استاندارد و ترکیبات شیمیایی و مکانیکی به‌کاررفته در محصولات آن متفاوت است. بنابراین یکی از مواردی که حتماً در زمان خرید باید به آن توجه ویژه داشته باشید، کارخانه تولیدی میلگرد است.  همان‌طور که گفتیم، برخی از کارخانه‌ها مانند ذوب آهن اصفهان، محصولات باکیفیت اما باقیمت بالا تولید می‌کنند. درهرصورت، شما با توجه به موقعیت جغرافیایی پروژه و همچنین نوع پروژه، باید تصمیم بگیرد که چه نوع میلگردی را خریداری کنید.

کدخبر: 798118 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟