تور آنتالیا؛ از فستیوال‌ نارنجی تا آبی مدیترانه‌ای!

شاید برای بسیاری از گردشگران این سوال پیش بیاید که بهترین زمان سفر با تور آنتالیا چه زمانی است؟ در هر زمانی تصمیم به مسافرت به این شهر توریستی ترکیه داشته باشید می‌بایست در مورد آن اطلاعات کافی داشته تا بتوانید از آن نهایت لذت را در تور آنتالیا تجربه کنید.

آنتالیا جدا از جاذبه‌های گردشگری متنوع، هتل‌های‌ 5 ستاره  UALLو سواحل و تفریحات آبی گسترده دارای انواع فستیوال‌ها و جشنواره‌های هنری، فولکلوری، موسیقی، فصلی و ... بوده که حیرت گردشگران را برخواهد انگیخت. البته امکان دارد تعدادی از بهترین فستیوال‌های آنتالیا را بشناسید اما اینکه هر کدام از آن‌ها در چه فصلی و شامل چه برنامه‌هایی است را در اینجا با هم به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت تا مسافران را برای تور آنتالیا مشتاق‌تر کند.

Untitled-1

فینیکه فستیوال نارنجی آنتالیا

فصل بهار و تابستان از بهترین فصول برای فستیوال‌ها به ویژه در تور آنتالیا بوده و هر کدام از فصل‌های جشنواره‌ها و فستیوال‌های ویژه خود را دارند. کشور ترکیه دارای آب و هوای معتدل و خاک حاصل‌خیز بوده که همین امر در کشت و پرورش انواع مرکبات در شهرهای آن تاثیر داشته است. یکی از مهم‌ترین فستیوال‌های فصل بهار که متناسب با برگزاری تور آنتالیا بهار نیز هست، فستیوال فینیکه است. کشت پرتقال در اطراف شهر آنتالیا صورت می‌گیرد و همین امر در برگزاری این برنامه موثر واقع شده است. در فستیوال فینیکه باغداران، پرتقال‌های برداشت‌شده خود را در معرض نمایش مردم محلی و گردشگران تور آنتالیا تابستان قرار داده تا بهترین کیفیت آن مشخص شود. ناگفته نماند که در پایان فستیوال، بهترین کشاورزان نیز انتخاب می‌شوند و جوایزی را دریافت می‌کنند. البته علاوه بر این، برنامه‌های تفریحی شاد با حضور خوانندگان مشهور ترکیه و جهان و غرفه‌های هنرهای بومی و صنایع دستی در کنار غرفه‌های پرتقال‌فروشی به نمایش در می‌آیند تا تور آنتالیا پر شور و نشاط‌تر برگزار شود. جالب است بدانید حتی برای کسانی که اهل شکم‌گردی نیز هستند غذاهای مختلف ترکیه در غرفه‌های مخصوص ارائه می‌شوند تا طعم تور تابستان برای مسافران ماندگار شود.

2

فستیوال جهانی رقص‌های فولکلور و موسیقی

یکی از فستیوال‌ها و جشنواره‌های بین‌المللی که می‌تواند به عنوان یکی از برنامه‌های جذاب در تور آنتالیا گنجانده شود فستیوال جهانی موسیقی و رقص‌های فولکلور است که گردشگرانی از سراسر جهان را به کشور ترکیه فرا می‌خواند. این فستیوال در ماه مرداد برگزار شده که گروه‌های حرکات موزون، موسیقی، رقص‌های مدرن و باله و رقص‌های محلی و بین‌المللی از فرهنگ‌های مختلف جهان در آن حضور به هم می‌رسانند.

فستیوال شیرین عسل

فستیوال دیگری که در تور آنتالیا می‌تواند گردشگران را در فصل تابستان مبهوت خود کند؛ فستیوال شیرین عسل است. زنبورداران آنتالیا در این فستیوال به عرضه عسل‌های خود پرداخته تا از بین آن‌ها، بهترین زنبودار سال کشور ترکیه انتخاب شود گویا منطقه گوندو گوموس در آنتالیا دارای نوعی زنبور است که عسل‌های بسیار خوشمزه‌ای تولید می‌کنند. البته مسافران تور آنتالیا در این فستیوال انواع مشتقات عسل را نیز از نزدیک می‌بینند و می‌چیند و ای بسا به عنوان سوغاتی نیز خریداری می‌کنند.

3

فستیوال جهانی موسیقی مدیترانه

فصل پاییز که فصل رونمایی از هنر طبیعت بوده در واقع فصل برگزاری جشنواره‌ها و فستیوال‌های هنری نیز می‌باشد. در فستیوال جهانی موسیقی مدیترانه گروه‌های موسیقی از سراسر ترکیه و جهان در آن شرکت کرده و از میان آن‌ها گروهی که بهترین کیفیت را دارند به عنوان گروه منتخب معرفی می‌شود. همان‌طور که از نام این فستیوال نیز مشخص است انواع موسیقی مدیترانه‌ای در آن برگزار می‌شود البته سایر سبک‌های موسیقی هم در آن به اجرا گذاشته می‌شود. این فستیوال با چنان شور و شوقی برگزار می‌شود که در زمان برگزاری آن مسافران تور استانبول نیز با تور ترکیبی به آنتالیا سفر می کنند.

فستیوال بین‌المللی فیلم در آنتالیا

فستیوال‌های فیلم نیز همانند فستیوال‌های موسیقی با اقبال عمومی مردم و مسافران رو به رو می‌شود و یکی از جاذبه‌های مهیج در تورهای مسافرتی می‌توانند باشند. تور آنتالیا نیز با وجود انواع فستیوال‌های مختلف در بیشتر ایام سال، مخاطبان خود را دارد. در این بین، فستیوال بین‌المللی فیلم آنتالیا با شرکت معروف‌ترین فیلمسازان و هنرپیشه‌های ترکیه و جهان به اجرا در می‌آید. همان‌طور که در سایر فستیوال‌ها، آثار نفیس برگزیده می‌شوند در این فستیوال نیز پس از اکران آثار مختلف از میان آن‌ها بهترین فیلم‌ها برگزیده می‌شوند و جوایزی به آن‌ها اهدا می‌گردد.

فستیوال بین‌المللی فیلم آنتالیا در فصل زمستان برگزار می‌شود که یکی از تمهیدات دست‌اندرکاران گردشگری این شهر بوده تا بتوانند در فصل زمستان نیز تور آنتالیا را رونق ببخشند.

فستیوال جهانی باله و اپرای آسپندوس

یکی دیگر از شگفت‌انگیزترین و هیجان‌انگیزترین فستیوال‌های ترکیه و به ویژه آنتالیا فستیوال جهانی باله و اپرای اسپندوس بوده که در تور آنتالیا مورد توجه مسافران ایرانی و سایر گردشگران قرار می‌گیرد. هنرنمایی رقص و نور در جشنواره‌های جهانی آنتالیا واقع جذاب و گیرا هستند.

مردم آنتالیا یک تئاتر باستانی و کهن به نام آنتیک آکوستیک آسپندوس داشته که دارای دوهزار سال قدمت تاریخی است. در این فستیوال که به ورود گردشگران بی‌شماری با تور آنتالیا در ماه اردیبهشت می‌انجامد علاوه بر نمایش تئاترهای زیبا، باله‌های تماشایی نیز به اجرا در می‌آیند.

شرکت در فستیوال‌های آنتالیا

فستیوال‌های آنتالیا در تمامی فصول سال و به ویژه در ایام تعطیلات می‌تواند محرکی برای سفر با تور آنتالیا باشد. لذا علاقه‌مندان به سفر و شرکت در این فستیوال‌ها، می‌بایست با تهیه تور اقدام به مسافرت نمایند. تورهای خارجی به مقصد ترکیه در بیشتر ایام سال برگزار شده که در این میان آژانس مسافرتی سلام پرواز نیز بخشی از بازار تورهای ترکیه و خصوصا تور آنتالیا را در اختیار دارد. اگر می‌خواهید با یک آژانس دارای نام و نشان معتبر اقدام به مسافرت کنید پیشنهاد می‌کنیم به سایت سلام پرواز به نشانی salamparvaz.com مراجعه کنید تا اطلاعات لازم در مورد پکیج‌ها ی تور و هتل‌های مختلف را به دست آوردید و اگر قصد تهیه و خرید تور آنتالیا را دارید با شماره 22221500 تماس بگیرد و با کارشناسان تور آنتالیا صحبت کنید.

کدخبر: 783439 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟