کسب و کار اینستاگرامی چیست و روش‌های موفقیت در آن کدامند؟

اینستاگرام  با 800 میلیون کاربر، بیش از 25 میلیون کسب و کار و دو میلیون تبلیغ کننده سریع‌ترین رشد را در میان بزرگترین پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی داشته است.

ساخت یک صفحه‌ی اینستاگرام بسیار ساده است، اما رشد این صفحه و موفق شدن آن مدتی زمان می‌برد و نیاز به انجام یک سری کارها دارد. در این مقاله، ابتدا بررسی می‌کنیم که منظور از کسب و کار اینستاگرامی چیست و سپس نگاهی به بهترین روش‌ها برای ساخت یک کسب و کار موفق و کسب درآمد از اینستاگرام می‌اندازیم.

کسب و کار اینستاگرامی چیست؟

کسب و کارها در اینستاگرام به دو دسته تقسیم می‌شوند. عده‌ای در کنار کسب و کار آفلاین یا آنلاینی که دارند فروش در اینستاگرام را هم دایر کرده‌اند یا از اینستاگرام برای آگاهی از برند خود استفاده می‌کنند. عده‌ای دیگر کسب و کاری در فضای آنلاین یا آفلاین ندارد و از فضای اینستاگرام برای فروش، ارتباط با مشتری و معرفی محصول استفاده می‌کنند و در اینستاگرام یک کسب و کار راه اندازی کرده‌اند.

ایجاد کسب و کار در اینستاگرام به دلیل هزینه‌های بسیار کم و سرعت رشد بالایی که دارد باعث شده فکر راه اندازی کسب و کار اینستاگرامی به ذهن بسیاری از افراد خطور کند.بسیاری از استارتاپ ها و حتی کسب و کارهای قدیمی و با سابقه طولانی از قدرت اینستاگرام در بازاریابی و بهبود هویت برند خود استفاده میکنند.

روش‌های موفقیت در اینستاگرام کدامند؟

1. عناصر زیبایی در صفحه را پیدا کنید

ظواهر در اینستاگرام بسیار مهم است. شما باید یک زیبایی شناسی برند (Brand Aesthetic) کلی را برای صفحه‌ی اینستاگرام خود به کار بگیرید و به آن پایبند باشید. این به شما کمک می‌کند مخاطب درست را برای کسب و کارتان جذب کنید و یک ارتباط تعاملی ایجاد شود.

بر فرض مثال، یک کسب و کار اینستاگرامی در رابطه با مد باید تصاویر بسیار شیکی را منتشر کند. شیوه‌ای که بازدهی دارد را پیدا کنید و اطمینان حاصل کنید صفحه‌ی شما جذاب به نظر خواهد رسید.

2. ظاهر پایدار صفحه را حفظ کنید

کسب و کارهای اینستاگرامی موفق ظاهری پایدار دارند. فیلترهایی که قرار است به کار ببرید را به یک یا دو عدد محدود کنید و در هر تصویر از آن‌ها استفاده کنید. به کارگیری فیلترهای محدود تاثیر به سزایی در ساخت ویترینی زیبا از صفحه‌ی شما دارد و به ساخت هویت برند شما هم کمک می‌کند.

3. با فالوورها در کپشن تعامل برقرار کنید

مخاطبان را به هر اندازه‌ای که امکان پذیر است در تصاویر و کپشن‌ها مشارکت دهید، آن‌ها دوست دارند احساس کنند بخشی از داستان شما هستند. از طریق کپشن با آن‌ها صحبت کنید و به هر کامنت در زیر پست‌ها پاسخ دهید.

4. در انتخاب محتوا وسواس به خرج دهید

2

باید از انتشار هر پستی در صفحه‌ی اینستاگرامی کسب و کارتان خودداری کنید، داشتن یک رویکرد بصری ثابت کلید موفقیت است.

اگر تصویری دارید که می‌خواهید به اشتراگ بگذارید، اما احساس می‌کنید با ارزش‌های برندتان سازگار نیست، حساب کاربری دیگری بسازید که خصوصی باشد و مختص به خانواده و دوستان است یا در شبکه‌ی اجتماعی دیگری آن عکس را منتشر کنید.

5. از ویدیو و بومرنگ غافل نشوید

استفاده از تصاویر خوب است، اما ویدیو به افزایش تعامل شما کمک بیشتری خواهد کرد. بومرنگ می‌تواند راهی مناسب برای ایجاد تعامل باشد و ارزش این را دارد که در چرخه‌ی محتوایی شما در نظر گرفته شود.

همچنین اطمینان حاصل کنید که از هشتگ‌ها به درستی بر روی ویدیوها استفاده می‌کنید، هشتگ‌ها می‌توانند به میزان قابل توجهی بازدید ویدیوهایتان را بالا ببرند.

6. لایو بگیرید

در لحظات واقعی با فالوورهای خود تعامل ایجاد کنید و ارتباط خود را با مخاطبان تقویت کنید. فراموش نکنید از لایو  فقط به قصد فروش محصولات و سرویس‌ها استفاده نکنید. سعی کنید در هنگام استفاده از لایو اینستاگرام ویترینی از ارزش‌های برندتان باشید.

7. محتوای صفحه را برنامه ریزی کنید

ممکن است به نظر برسد اکثر کسب و کارهای اینستاگرامی به صورت تصادفی و هر موقع که تمایل داشتند پست منتشر می‌کنند، اما حقیقت این است که برنامه ریزی‌های زیادی برای انتشار محتواها انجام می‌شود.

ساخت محتوای جدید به طور منظم و انتشار آن در زمان مناسبی از روز بازدید را به بالاترین میزان خواهد رساند.

8. استوری را فراموش نکنید

استوری‌های اینستاگرام در میان کسب و کارها بسیار محبوب شده است. در واقع، 33 درصد از بازدید استوری‌های اینستاگرام متعلق به کسب و کارها است.

استوری‌ها می‌توانند به مشتریان کمک کنند رابطه‌ی عمیق‌تری با برندها ایجاد کنند. در استوری می‌توانید پشت صحنه‌ی تولید محتواها را به نمایش بگذارید، برای فالوورهای خود مسابقه برگزار کنید و خلاقیت خود را با ابزارهای مختلف آن به کار بگیرید.

9. انسجام در پست‌ها را رعایت کنید

علاوه بر آپلود تصاویر و ویدیوهای چشم نواز به طور منظم، باید اطمینان حاصل کنید که پست‌ها با یکدیگر انسجام دارند.

همان طور که پست‌های اینستاگرامی بیسکوییت برند Oreo را در تصویر زیر می‎بینید، مدل، انتخاب رنگ و فیلتر استفاده شده یکپارچه است که این موضوع حضور برند را در اینستاگرام پررنگ‌تر می‌کند.

3

انتشار محتوایی که یکپارچه باشد اما سبکی کاملا منحصر به فرد داشته باشد کاری سخت است اما ارزش تلاش‌های اضافه را دارد.

10. رقابت را در نظر داشته باشید

سعی کنید درست مثل کارآگاه‌ها کسب و کارهای اینستاگرامی رقیب را به طور دقیق مورد مطالعه و بررسی قرار دهید.

شاخص‌های تعاملشان با مشتری را چک کنید، اینکه چه هشتگ‌هایی را اخیرا استفاده کرده‌اند، در چه ساعاتی پست‌های خود را منتشر می‌کنند و محتوای آنان چیست؟ چگونه با مخاطبان تعامل برقرار می‌کنند؟ چه نوع محتوایی بهترین بازدهی را دارد و چه محتواهایی مخاطب را جذب نمی‌کند؟

از این اطلاعات برای بهینه سازی محتوای خودتان استفاده کنید و اطمینان پیدا کنید که یک قدم از رقبا جلوتر هستید.

11. از هشتگ‌های مناسب استفاده کنید

هشتگ‌ها در اینستاگرام بسیار مهم هستند و پیشنهاد می‌کنم در هر پستی که قرار می‌دهید به طور میانگین از 6 هشتگ استفاده کنید.

اطمینان پیدا کنید تگ‌هایی که در محتوا استفاده می‌کنید مناسب است. می‌توانید با استفاده از هشتگ‌های هدفمند مخاطبان جدیدی به دست بیاورید و با تبلیغ هشتگ‌های برندتان پیام برند خود را گسترش دهید.

12. در اینستاگرام فعال باشید

اینستاگرام یک اجتماع است و علاوه بر این برای تعامل با مشتریان خود باید با دیگر صفحات اینستاگرامی و همچنین کسب و کارها تعامل ایجاد کنید.

زمانی که از یکدیگر حمایت کنید، بیشتر شناخته خواهید شد و پست‌های شما رشد خواهند کرد.

در انجمن‌های آنلاین و گروه‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی و هر جای دیگری که می‌توانید لینک صفحه‌ی کسب و کار اینستاگرامی خود را به اشتراک بگذارید.

اینستاگرام یکی از بهترین ابزارها برای ساخت ویترینی جذاب از کسب و کار و معرفی محصولات است. صفحه‌ی شما یک شبه موفق نمی‌شود و نیاز به کار زیاد و تعهد دارد اما با روش‌هایی که در بالا گفتم می‌توانید حضور خود در اینستاگرام را بیشتر کنید و   موفقیت کسب و کارتان را در این پلتفرم پرمخاطب رقم بزنید.

کدخبر: 781153 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟